آخرین اخبار

خبرهایی از اجراهای تئاتر در تهران

09:02:23 1400/09/08


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهزاد، دراین هفته نمایش های:هاری،دروغ رستاخیز،کاتلین، سوتیراس، و اینک زن، علاقمندی چنان است که بازجویی،دروغ میزبان علاقه مندان تئاتر است.

سالن گلایل

در سالن گلایل نمایش "هاری یا سرگذشت مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر ز خون بود"به نویسندگی و کارگردانی افشین زمانی و تهیه کنندگی رایکا رمضانی هر شب ساعت 20به مدت 90 دقیقه و قیمت بلیت 70 هزار تومان به صحنه می رود. محمدرضا ‌خادمی، هانا ‌کامکار، مهسا ‌ظهیری، نریمان ‌عابدی، آریا ‌تحویلدار، حامد ‌مهدی ‌نژاد، سحر ‌دیده ‌ور، حمیدرضا محمدی، شادی ‌ضیایی، نیلوفر ‌شیخ، نسیم ‌شجاعی و افشین ‌زمانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

ساعت 18 نیز این سالن میزبان نمایش "دروغ رستاخیز" به کارگردانی طاها محمدی است. این نمایش بر اساس نمایشنامه «سرود رستاخیز» نوشته آرتور میلر با ترجمه داوود دانشوراست که به مدت 90 دقیقه و با بهای بلیط60هزارتومان با بازی الناز ‌نباتی، بیتا ‌عالمی، محمدرضا ‌حسن ‌زاده، واروژان ‌فرهادیان، تینا ‌حاج ‌محمدرضا، علی اصغر حبیبی، مجید ‌تیزرو، سیدامیر نقیبی، شقایق سیاح، زهرا ایمان وردی پور، مسعود دکامی، امیرمحسنی، محمدرضا دینکو، علیرضا هوبخت، علیرضا یکتن، نیلان نکویی، طاها ‌محمدی روی صحنه می رود.

سالن ارکیده

سالن ارکیده نیز این شب ها میزبان دو نمایش است. ساعت19:30 نمایش "سوتیراس" به نویسندگی و کارگردانی شایان قنادزاده است. در این نمایش که تا 17 آذر ماه روی صحنه است ، شایان ‌قنادزاده، علی ‌همایونی ‌فر، سهیل ‌سلمانی، نازنین ‌دیده ‌ور ،مهدی ‌قاسمی ‌خاتونی، هادی شاکری، مصطفی ‌یگانه، پژمان شبگرد، حسین فتاحی، جواد دارایی، سیدعبدالله حسینی، مجتبی امیرعسکری، امین سخنور، رضا امیر رضایی، محمد رضا رضائی، پویا ترکمندی، ندا ‌محمدلو سحر ‌باقرآبادی، آناهیتا امیرعسکری، فاطمه یزدانی، فاطمه سلطانی، معصومه ‌پورنورام، صادق سعادت (بازیگر آلترناتیو ) ایفای نقش می کنند.

نمایش"کاتلین"نیز دیگر اثری است که هرشب ساعت21 در سالن ارکیده پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. این نمایش اقتباسی از نمایشنامه «کنتس کاتلین» نوشته ویلیام باتلر ییتس است که به کارگردانی مهدی یوسفیان و تهیه کنندگی پدرام پروا با بهای بلیط65هزار تومان و مدت زمان 60 دقیقه پذیرای تماشاگران است.

محمدشایان طهماسب پور، اشکان ‌هورسان، مرجان ‌آقانوری، سحر ‌بیرانوند، محمد ‌عبداللهی، زهرا فدوی صامتی، رضا ‌حسین ‌نژاد ،شاهکار ‌هدایت، بامداد ‌تاجیک، کیمیا ‌فرنیا، عرشیا حسین، شهراد وکیلی.، سپهر اصلانی، حمید راستجو، لیلا ‌مرادی، آرزو امیری، جواد ‌یوسفیان علیرضا ‌گلکار صدف ‌تردست محمدمتین ‌بهرامی کاترین ‌کشکر سنا ‌باسامی الهه ‌دیبا، پرنیا حسین، محمدرضا ‌زند بازیگران این اثر نمایش هستند.

سالن صنوبر

سالن صنوبر این روزها میزبان سه اثر نمایشی است.

نمایش " علاقمندی چنان است که بازجویی "به نویسندگی و کارگردانی میلاد اردوآبادی و تهیه کنندگی سجاد افشاریان از 6آبان ماه روی صحنه رفته است.در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «جنون حالتی است که در آن ارزش‌های عصری دیگر، هنری دیگر و گونه‌ای اخلاقیات به نقد کشیده می‌شود و در عین حال همه‌ی اشکال تخیل بشری در آن انعکاس می‌یابد».

این نمایش با بهای ۷۰,۰۰۰ و ۵۰,۰۰۰ تومان و با مدت زمان70دقیقه اثری عاشقانه است که تا 12 آذر ماه روی صحنه می رود.

مرجان خاکساری و بهراد ‌سلاح ‌ورزی در این اثر ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان:  محمد ‌رحمانیان ‌ثابت، پرهام خاکزاد طراح صحنه: میلاد ‌اردوبادی، مسعود رنجبر شیرازی طراح نور و ساخت دکور:  مسعود رنجبرشیرازی طراح گرافیک:  امیر ‌صداقتی،  عکس:  عرفانه صادق‌زاده، محسن اصدق پور ویدئو و آنونس:  صادق کندری .شعرهای استفاده شده در نمایشنامه از:  مولوی، بهرامیان، شاملو، براهنی، رحمانی

نمایش «دروغ»نوشته فلوریان زلر و به کارگردانی مسعود صالحی هرشب ساعت19:30 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.ساناز ‌روشنی، منوچهر ‌رمضانی سپهر محمودی و سمیرا کریمی بازیگران این نمایش هستند. این نمایش با بهای بلیط 50هزارتومان تا نیمه آذر ماه روی صحنه می رود.

سالن صنوبر هر شب ساعت20:45 نیز میزبان نمایش"و اینک زن"به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم رهگذر است که تا 11 آذر ماه روی صحنه می رود. در خلاصه داستان  این اثر نمایشی آمده است: خلاصه:…
 

 حاجی زینل «کباب» را روی صحنه می‌برد

نمایش «کباب» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی رها حاجی زینل زمستان سال جاری راهی عمارت نوفل لوشاتو خواهد شد.

این نمایش به تهیه کنندگی محمدرضا شیرخان نخستین اثر ایرانی گروه تئاتر سه گانه به شمار می‌آید. کباب روایتی از زندگی یک خانواده تعزیه خوان بوده که مالک یکی از معروف‌ترین کبابی‌های تهران در سال ۱۳۴۷ هستند.

رها حاجی زینل سال گذشته نمایش هولودومور را در عمارت نوفل لوشاتو را روی صحنه برد، اثری که پاییز امسال برای اجراهای بین المللی راهی کشور اکراین شد و توانست پس از اجرای عموم در شهر کیف، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره بین المللی شیر طلایی را از آن خود نماید.

حاجی زینل پیش از این تجربه کارگردانی آثاری همچون هجوم، برلین ۱۰:۱۰، آشویتس زنان، هولودومور، مسافران و مرگ یزدگرد را در کارنامه خود دارد.

 پیک‌نیک در میدان جنگ همچنان موضوعیت دارد

مرتضی درویش، فیلمساز، بازیگر و کارگردان جوان تئاتر که این روزها کارگردانی نمایش "پیک‌نیک در میدان جنگ" نوشته فرناندو آرابال را برای اجرا در خانه هنر آبان انجام می‌دهد معتقد است که نمایشنامه پیک‌نیک در میدان جنگ هیچگاه کهنه نمی‌شود.

این کارگردان تئاتر گفت: سال‌ها قبل این نمایشنامه را خوانده بودم. یک سال و خورده اخیر موقعیت‌های این نمایشنامه ذهنم را بیش از پیش درگیر کرده بود. بنابراین با همراهی جمعی از هنرمندان گروه تصمیم گرفتیم که این نمایشنامه را روی صحنه ببریم.

وی با بیان این که تا وقتی در جهان جنگ و نزاع وجود دارد این نمایشنامه همچنان موضوعیت  دارد افزود: این نمایشنامه علاوه بر موقعیت‌های طنزی که دارد یک اثر ضد جنگ محسوب می‌شود. این روزها جهان پر شده از جنگ و نزاع و درگیری و خونریزی. از این گذشته طی دو سال اخیر مردم فشارهای روحی بسیاری را تحمل کرده‌اند و به دقایقی فراغت از آن نیاز دارند. این نمایشنامه به همین دلیل برایم جذابیت دارد.

کارگردان فیلم‌های کوتاه "چرخه"، "طبقه‌ای بر باد"، "سفر پیش از موعد" و "کوره‌ها سرد شدند" تصریح کرد: همه ما جوان هستیم و دوست داریم که هر آنچه در ذهنمان درباره جنگ داریم را روی صحنه ببریم.

درویش با اشاره به این که در مجموع حدود پنج ماه تمرین کرده‌اند گفت: طی دو سال گذشته هیچ وقت از تئاتر جدا نشدیم. وقتی که بیماری کرونا همه‌گیر شد و محدودیت‌هایی ایجاد شد، همه ما هم درگیر شرایط شدیم و تلاش کردیم که این محدودیت‌ها را رعایت کنیم. در خانه تمرین می‌کردیم و تلاشمان این بود که کارمان متوقف نشود.

وی ادامه داد: بیماری کرونا در زندگی همه ما تاثیر گذاشته است. این تاثیر در زندگی بچه‌های هنری بیش از هر بخش جامعه تاثیر خودش را نشان داده است. فشار زیادی بر دوش من بود چون مسئولیت تیم را بر عهده داشتم اما با همه این شرایط دست از تمرین نکشیدیم و ادامه دادیم. تمرینات تک به تک و حتی آنلاین گذاشتیم. تعطیلی‌های پی در پی را با این شیوه مدیریت کردیم تا بتوانیم اجرایی قابل توجه داشته باشیم. همه گروه در این زمینه تلاش بسیاری کردند که از شرایط سخت گذر کنیم. برای تمرین مدام به مشکلاتی بر می‌خوردیم که باید برایش راهکارهایی می‌داشتیم. از ماسک و فضای تمرین و متراژ پلاتو تا بروز هر گونه نشانه کسالت و سرماخوردگی در بچه‌های گروه و ...

این بازیگر تئاتر در بخش پایانی صحبت‌هایش به معرفی اعضا گروه پرداخته و گفت: تهیه کننده "پیک نیک در میدان جنگ" اشکان اطمینان است که خودش نیز در کار بازی می‌کند. محمدرضا حسنی، مصطفی دهقانی، امیر شیرخانی، امیر قیاسی و شیرین میرمهدی دیگر بازیگران کار هستند. گروه کارگردانی و برنامه‌ریزی کار را حسام کلانتری، دیبا کنعانی و آرمان فتحی بر عهده دارند. ستاره حسینی طراح صحنه است. مضاف بر این که حسام کلانتری تیزر کار را نیز می‌ساند. بهمن صیادی نیز طراحی پوستر  را بر عهده دارد.

پیش‌فروش نمایش کمپانی مرگ آغاز شد

نمایش "کمپانی مرگ" به کارگردانی امیررضا ملکی و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، پیش فروش بلیت‌های سه روز نخست خود را در سایت تیوال آغاز کرد.

این نمایش که  15 آذر ماه به طور رسمی اجرای عموم خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند ، از امروز 6 آذر ماه 1400 ، امکان پیش خرید بلیت‌های سه روز نخست را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

سه اجرای نخست این نمایش با تخفیف 30 درصد برای عموم مخاطبان در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال و نشانی  https://www.tiwall.com/p/deathcompany2 نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.

در خلاصه داستان نمایش کمپانی مرگ آمده است "گاهی فراموشی نقطه پایان نیست وقتی مرگ یک آرزو می‌شود"

این نمایش که کاری از گروه تئاتر آمانج است با نقش آفرینی امیرعلی آلوسی، نوید ‌احمدزاده، الهام احمدی، کیوان ‌احمدی، رضا بابایی، دنیا خشنو، نیوشا رضوانی، نسیم سروش، امیر شیخ زاده و علی غفاری در ساعت 18 سالن صنوبر این پردیس تئاتری روی صحنه خواهد رفت.

دستیاران کارگردان این پروژه نمایشی نوید ‌احمدزاده و الهام احمدی هستند. منشی صحنه و برنامه ریز  سلما فغانی ، طراح صحنه ،طراح موسیقی و انتخاب موسیقی امیررضا ملکی ، ساخت دکور را ذبیح الله ملکی، غلام مهدوی نسب و حسین محمدی بر عهده دارند.

طراح لباس  الهام احمدی، دوخت لباس  ناهید عظیمی، گریم  فاطمه حسین خانی، طراح نور امیر شیخ زاده، نوید ‌احمدزاده و طراح پوستر و اقلام تبلیغاتی  هیبت احمدی ، روابط عمومی و مشاور رسانه  زهرا ‌شایان‌فر، تبلیغات مجازی تئاتربازها، موشن گرافی  سیروس فرزین، جلال چاوشی ، ساخت تیزر  آیدین میرزا ، عکاس  امیرحسین حجتی هستند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی