آخرین اخبار

جادونویس به خانه‌ها می‌آید

09:00:18 1400/09/04


به گزارش ایسنا، مستند «جادونویس» که به زندگیِ تئاتریِ نغمه ثمینی می‌پردازد؛ با هدف ثبت تاریخ شفاهی تئاتر معاصرایران و با هم‌کاری‌ گروه تئاتربازها و با مشارکت مجموعه‌ی تئاترشهر ساخته شده است. 

در این مستند امیر قالیچی مجری طرح، محمد جواد ایزدی تدوین‌ و اصلاح نور و رنگ، پیمان حسینی مدیر فیلم‌برداری، شیما مرادی دستیار اول کارگردان  و برنامه‌ریز، ندا آل طیب مدیر هماهنگی و مشاور رسانه‌ای، ساینا قادری عکاس و مسعود رمضانی دستیار دوم کارگردان، آریان رضایی را همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان به تماشای مستند «جادونویس» می‌توانند به سایت هاشور به نشانی www.hashure.com مراجعه‌ کنند.

نغمه ثمینی متولد خرداد سال ۱۳۵۲ و جزو نسل طلایی هنرمندان تئاتر در سال‌های بعد از انقلاب است.

در آغاز، خوانندگان مجله «فیلم» این نویسنده جوان را به واسطه نگارش نقدهای سینمایی‌اش در این مجله که آن زمان اعتباری بسزا داشت، شناختند. پس از آن جامعه تئاتری او را به دلیل نگارش نمایشنامه‌هایی همچون «خاله ادیسه» و «تلخ بازی قمر در عقرب»، «افسون معبد سوخته» «رازها و دروغ‌ها»، «خواب در فنجان خالی»، «شکلک»،«رویای نیمه شب پاییز»،«خانه»، «اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند»،«متولد ۱۳۶۱»، «هیولاخوانی»،«سه جلسه تراپی و یک مهمانی»، «پالتوی پشمی قرمز»،«زبان تمشک‌های وحشی»،«چهار دقیقه و همان چهار دقیقه» و ...تحسینش کردند. تازه‌ترین اثر او نمایشنامه «بچه» است که سال ۹۸ با کارگردانی افسانه ماهیان روی صحنه بود و به دلیل ورود نابهنگام کرونا، از اجرا باز ماند.

تماشاگران سینما نیز حضور او را در گروه نویسندگان فیلم «خون بازی» به یاد دارند. همچنانکه مخاطبان شبکه نمایش خانگی، او را به واسطه نویسندگی سریال «شهرزاد» می‌شناسند.

نغمثه ثمینی در تمام این سال‌ها در کنار نگارش نمایشنامه و فیلمنامه، حضوری موثر در فعالیت‌های پژوهشی هم داشته و در تدریس دانشگاهی هم سابقه‌ای طولانی دارد. او عضو هیات علمی دانشکده هنرهای زیبا بوده و در پروژه‌های پژوهشی گوناگونی با استادانی در خارج از کشور همکاری داشته است.



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی