آخرین اخبار

کافه به صرف تئاتر

09:03:13 1400/08/27


رادمهر کشانی، نویسنده و کارگردان این تئاتر به ایسنا می‌گوید: نمایش «بن‌بستی که نیم فرعی بود» در ژانر اجتماعی است و به نقد مشکلات روزمرۀ زندگی می‌پردازد.

او با بیان اینکه این تئاتر، اولین اجرای رسمی نمایش کافه‌ای در اصفهان است، تصریح می‌کند: این نمایش از گونۀ تئاتر شورایی به شمار می‌آید که از دیرباز در اروپا و آمریکا مرسوم بوده، اما در ایران و خصوصاً اصفهان قالب آن کمتر مورد استفاده قرار گرفته ‌است.

این کارگردان که در جشنواره ملی کیش موفق به کسب رتبه برای اجرای این تئاتر شده، ادامه ‌می‌دهد: «بن‌بستی که نیم فرعی بود» زیرمجموعه تئاتر محیطی و در ارتباط با مخاطب است و به فراخور شرایط، مکان و مخاطب، تغییراتی در محتوای آن ایجاد می‌شود، به‌صورتی که اتفاقات و رویدادهای تازه‌ای را در هر اجرا متفاوت با اجرای قبلی و بعدی خود رقم می‌زند. همچنین در این نوع از نمایش بازیگران فراتر از تعریف مرسوم از بازیگری، در نقش هادی و هدایتگر موضوع، ظاهر می‌شوند و ایفای نقش می‌کنند.

کشانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های اجتماعی حاصل از این ‌همه‌گیری، اظهار می‌کند: در دو سال اخیر با بروز همه‌گیری کرونا، حرکت به‌سوی مردم و بهره‌برداری مؤثر از روش‌های متناسب با این شرایط برای حفظ امنیت و سلامت مخاطبان و نیز از سرگیری تئاترها و فعالیت‌های هنری و فرهنگی، لزوم توجه به‌ این گونه‌های مختلف تئاتر را ایجاب کرد تا جایی که در تئاتر کافه‌ای، هنرمندان به‌سوی مردم حرکت کردند و در محافل و مکان‌هایی که با حفظ شیوه‌نامه‌های‌ بهداشتی تجمعاتی هست، فرصت و امکان اجرای تئاتر فراهم شد.

«بهاره مهدوی» و «رادمهر کشانی» بازیگران، «رامین بکتاش» نوازنده، «میعاد سلیمانی‌راد» تهیه‌کننده، «مانی صلواتی» عکاس و فیلم‌بردار، «علیرضا عسگری‌فرد» طراح و گرافیست، «نعیم صلواتی» سازنده تیزر و «مهناز تقی زاده» مدیر اجرایی این تئاتر هستند و علاقه‌مندان برای تماشای آن تا نهم آذرماه فرصت دارند با تهیه بلیت از سایت گیشه هشت، به کافه کلبه واقع در بوستان ملت اصفهان مراجعه کنند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی