آخرین اخبار

صدور مجوز ساخت 26 فیلم سینمایی در بهار امسال

09:00:42 1400/04/23


به گزارش ایسنا، اگرچه انتظار می‌رفت اوضاع کار در سینما پس از یک سال تعطیلی و بیکاری با کنترل شیوع کرونا بهتر شود، اما با گسترش یافتن جهش جدیدی از ویروس کوید شرایط همچنان نابسامان است و با این حال برخی اهالی سینما در حال تولید آثار خود در بخش‌های مختلف فیلم سینمایی، کوتاه، مستند، انیمیشن و سریال هستند و برخی هم که فیلم‌هایشان به سرانجام رسیده متقاضی دریافت پروانه نمایش‌اند.

سازمان سینمایی در گزارشی اعلام کرده است که از 6 اردیبهشت تا 11 تیرماه مجوز ساخت 26 فیلم سینمایی صادر شده که در بین آن‌ها نام فیلمسازانی همچون فریدون جیرانی، فرزاد موتمن، علی قوی‌تن، نگار آذربایجانی، جابر رمضانی، بهنام بهزادی، دانش اقباشاوی و منیژه حکمت دیده می‌شود.

همچین در میان مجوزهای ساختی که از 30 فروردین امسال در حوزه‌های مختلف صادر شده، نام رضا درمیشیان هم برای ساخت مستند داستانی «لنست» ذکر شده است.

جدول اسامی فیلم‌هایی که پروانه ساخت گرفته‌اند در این لینک قابل مشاهده است.

برای دریافت پروانه ساخت 13 تهیه‌کننده از جمله رخشان بنی‌اعتماد و جهانگیر کوثری، امیر سمواتی، محمد نشاط، سعید سهیلی، علیرضا سجادپور، و ممدحسین فرح‌بخش برای ساخت فیلم سینمایی در نوبت هستند.

در بخش سریال هم محمدحسین مهدویان و علی سرتیپی برای ساخت سریال «خون خورده» و عباس امینی برای «مصائب کورش» از نام‌هایی هستند که درخواست‌شان در نوبت گرفتن پروانه ساخت است.  جزئیات این بخش در لینک پیوست می‌شود.

در این لینک هم اسامی آثار سینمایی و غیرسینمایی شامل سریال، ترکیبی و آموزشی که از ابتدای امسال مجوز نمایش گرفته‌اند درج شده است. 

در شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی 16 فیلم از مهر سال قبل تا خرداد امسال در نوبت این شورا هستند که به «جنایت بی‌دقت» شهرام مکری، «ابلق» نرگس آبیار، «روزی روزگاری آبادان» حمید آذرنگ، «رمانتیسم عماد و طوبی» کاوه صباغ‌زاده و «روشن» روح‌الله حجازی می‌توان اشاره کرد.

نکته قابل توجه در این لیست سریال «زخم کاری» محمدحسین مهدویان است که قسمت‌های یک تا پنج آن در نوبت دریافت پروانه نمایش است در حالی که تاکنون 6 قسمت آن در VOD‌ها پخش شده است. 

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی