آخرین اخبار

روایتی از انهدام یک نقاش!

09:01:27 1400/03/23


به گزارش ایسنا، او از سال ۷۹ به صورت حرفه‌ایی فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار هنر نقاشی در سینما و تئاتر به عنوان دستیار و برنامه‌ریز، عکاس و مدیرصحنه کار کرده است.

خادم اولین فیلم کوتاه خود را با نام «انهدام» با موضوعی اجتماعی و بعد از سال‌ها دوری از سینما ساخته که داستان آن درباره حواشی زندگی یک استاد نقاش است.

او که از اواخر دهه هفتاد، فعالیت خود را با هنرمندانی همچون بهرام بیضایی، مسعود کیمیایی، افشین هاشمی و ... آغاز کرده و در ساخت بیش از ۲۰ پروژه نمایشی و سینمایی همکاری داشته است، درباره انگیزه خود از ساخت فیلم کوتاه گفت: به هرحال فیلم کوتاه سکویی است برای ورود به ساخت فیلم بلند. ضمن اینکه امکان خوبی است برای محک زدن توانایی خود.

او ادامه داد: اگر امکانات اجازه می‌داد و سودای فیلم بلند مجال، فقط فیلم کوتاه می‌ساختم چون فیلم کوتاه به خاطر زمان کوتاهی که دارد ،کارگردان را وا می‌دارد که خیلی مینیمال و موجز موضوع و پیام فیلم را بگوید. از این نظر خیلی شبیه نقاشی است. در نقاشی هم، در یک تابلو خیلی مختصر به بیان موضوع می‌پردازیم و جای گستردگی بیشتری نداریم.

خادم که عید امسال دست به ساخت این فیلم زده درباره مشکلات ساخت فیلم در دوران کرونا گفت:ساخت فیلم در دوران کرونا با مشکلات و اضطراب زیادی همراه است. نگران از سلامت تمامی همکاران، البته ما با تست کرونا این خطر را کاهش دادیم ولی این اضطراب تا هفته‌ها بعد از اتمام پروژه همراه ما بود. از طرفی هم هر لحظه ممکن است یکی از اعضای گروه به دلیل ابتلا به کرونا نتواند پروژه را همراهی کند و در لحظه مجبور به جایگزینی می‌شویم و یا حتی تعطیلی کار. برای ما هم این اتفاق افتاد و در شب اول فیلمبرداری، بازیگر نقش اول مشکوک به کرونا شد و دوست عزیزم هدایت هاشمی با مهربانی فراوانی که به من و کار داشت، با حضور خود آرامش خاطری برای جایگزینی ایجاد کرد که من خیلی از او ممنونم. البته تست کرونا بازیگرمان منفی شد و ما خوشحال از سلامتی‌اش، فیلم را کلید زدیم.

به گفته او، فیلم مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و در حال صداگذاری و تصحیح نور و رنگ است.

گروه سازنده فیلم کوتاه «انهدام» به شرح زیر هستند:

طراح، تهیه‌کننده وکارگردان: سامان خادم - مشاورکارگردان: افشین هاشمی - نویسنده: سامان خادم، سعید متین - بازیگران:امیر امجد، پژمان عبدی، شادی نیکخواه، سامان خادم - مدیر فیلمبرداری: مهدی اصلانی - آهنگساز: رضا مرتضوی - طراح چهره‌پرداز: پرستو معینی - صداگذار: علیرضا علویان - تدوین: سارا آهنی - مدیر تولید: مهدی چراغی - اصلاح نور و رنگ: علی تصدیقی - صدابردار: محمد صالحی - طراح گرافیک: ارسلان یزدانی - عکاس: احسان درستی.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی