آخرین اخبار

از تمدید فراخوان جشن مستند تا چند خبر دیگر

09:00:47 1400/03/19


 فراخوان دریافت آثار متقاضی شرکت در دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران تا 26 خردادماه تمدید شد.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این رویداد، شهرام درخشان، رییس دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران با اشاره به اینکه 19 خردادماه آخرین فرصت ثبت نام در این رویداد بود، افزود: بنابه درخواست شماری از مستندسازان ارجمند و با توجّه به تعطیلی‌های چند روز گذشته، فرصت شرکت در جشن تا 26 خردادماه تمدید می‌شود.

 وی اظهار کرد: با توجه به توقف یکساله جشن به علت پاندمی کرونا، آثار تولید شده در سال 1398 و 1397 نیز در این دوره پذیرفته خواهند شد.

 درخشان افزود: از مستندسازان سینمای ایران برای شرکت در این آیین دعوت می‌شود نسبت به ثبت نام در پایگاه اینترنتی جشن به نشانی www.idiaward.com تا این تاریخ اقدام کنند. مستندسازان در سه بخش مستند کوتاه، نیمه بلند و بلند می توانند در این رویداد ثبت نام کنند.

 دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران که سال گذشته به علت همه‌گیری کرونا برگزار نشد، مردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. 

پیام تسلیت بنیاد اکبر رادی به مناسبت درگذشت علی مرادخانی

بنیاد اکبر رادی طی پیام کوتاهی درگذشت علی مرادخانی، مدیر موزه‌ی موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد اکبر رادی، در این پیام آمده است: «متأسفانه ویروس کرونا یک مدیر فرهنگی دیگر را به کام نیستی کشید و ما را از تجربیات ارزنده‌اش محروم ساخت. بدون تردید علی مرادخانی مدیری توانمند و تاثیرگذار در این دیار بود و خدمات فرهنگی هنری ایشان بر کسی پوشیده نیست.

زنده یاد علی مرادخانی در نخستین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر اکبر رادی به عنوان حامی معنوی، بنیاد اکبر رادی را همراهی کرد و دریغ که اجل مهلت نداد تا باز هم جامعه‌ی فرهنگی هنری از تجربیات و خدماتش بهره‌مند شوند.

بدین وسیله بنیاد اکبر رادی درگذشت این مدیر فرهنگی را به خانواده‌ی محترم ایشان و جامعه‌ی فرهنگ و هنر  تسلیت می‌گوید و از یگانه دادار هستی برایش طلب مغفرت می‌کند.»

بر اساس این گزارش، علی مرادخانی از شاگردان استاد اکبر رادی در دوره‌ی تحصیلات دبیرستانش بود که بنا به گفته‌ی این مدیر فرهنگی، استاد اکبر رادی از بهترین معلمان دوران مدرسه‌اش بود.

فراخوان دومین جایزه سرو منتشر شد
انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس فراخوان دومین دوره جایزه سرو را منتشر کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس فراخوان دومین دوره جایزه سرو ویژه تجلیل از فعالان تئاترانقلاب و دفاع مقدس منتشرشد و در اختیار جامعه هنرهای نمایشی کشور ،اصحاب رسانه و علاقمندان به جریان تئاترمقاومت در سراسر کشور قرارگرفت.
گفتنی است محوریت و رویکرد اصلی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس در دومین دوره برگزاری این جایزه،معطوف به تئاترهای تلویزیونی، پایان نامه های دانشجویی،مقالات علمی-پژوهشی و انتشار نمایشنامه ها خواهد بود.
ج-گاه شمار:
- مهلت ارسال آثار از طریق پستی 31تیرماه    
- اعلام کاندیداها    27 شهریور  
- برگزاری مراسم اهدای جوایز در بزرگداشت هفته دفاع مقدس  (31شهریور تا مهر 1400)
 

آیه کیانپور بازیگر جدید تله تئاتر «اتاق عروس» شد

آیه کیانپور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در تله تئاتر «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری به ایفای نقش می‌پردازد.

آیه کیانپور که سال گذشته جایزه بازیگر زن برگزیده سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد، ، قصد دارد در جدیدترین تجربه خود در عرصه بازیگری با تله تئاتر «اتاق عروس» به کارگردانی محمد قنبری به صحنه برود.

پیش‌تر نسیم ادبی، گیتی قاسمی و فروغ قجابگلی به این پروژه نمایشی پیوسته بودند.

«اتاق عروس» نوشته والنتین کراسناگوروف و با ترجمه ماندانا مجیدی برای پخش در پلتفرم‌های خصوصی آماده نمایش می‌شود.

این سومین اثر کراسناگوروف با ترجمه ماندانا مجیدی است، که پس از تله تئاتر «سهم زن» و «یک آشنایی ساده» توسط این کارگردان ساخته می‌شود.

«اتاق عروس» داستان دختر جوانی به نام نادیا است که یک‌باره تصمیم به ازدواج گرفته و حالا در تالار عروسی به انتظار دامادی نشسته که در ساعت مقرر در تالار حاضر نشده است.

اطلاعات تکمیلی درباره ی این تله تئاتر به زودی اعلام می‌شود.

«هار» و «سگک» در تماشاخانه ایرانشهر به اجرای ویژه رسیدند

نمایش‌های «هار» و «سگک» با استقبال مخاطبان روز شنبه 22 خردادماه در تماشاخانه ایرانشهر با اجرای ویژه به صحنه می‌روند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایش‌های «هار» به کارگردانی حسین پوریانی فر و «سگک» به کارگردانی رضا بهرامی با استقبال قابل‌توجه مخاطبان در روز شنبه 22 خردادماه با اجرای ویژه در تماشاخانه ایرانشهر میزبان مخاطبان می‌شوند.

شایان‌ذکر است نمایش‌های «هار» و «سگک» علی‌رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ظرفیت کامل سالن استاد سمندریان تاکنون و درمجموع میزبان بیش از دو هزار مخاطب بوده‌اند این در حالی ست که مطابق جدول زمان‌بندی تماشاخانه ایرانشهر هر دو نمایش تا روز سه شنبه 25 خردادماه به ترتیب در ساعت‌های 18 و 20 به روی صحنه می‌روند.

باشگاه فیلم سوره کتابهای سوره مهر را اقتباس سینمایی می‌کند

به گزارش روابط عمومی باشگاه فیلم سوره، مؤسسه سوره مهر و باشگاه فیلم سوره برای اقتباس داستانی کتاب‌های این موسسه تفاهم نامه امضا کردند.

محمدجواد موحد مدیر باشگاه فیلم سوره و علی اکبر شیروانی مدیر مؤسسه سوره مهر برای اقتباس آثار داستانی چاپ شده در مؤسسه سوره مهر و تولید فیلمنامه و طرح های سینمایی یا سریال تلویزیونی بر اساس آنها توسط باشگاه فیلم سوره تفاهم نامه امضا کردند. طبق این تفاهم نامه مقرر شد در سال اول این همکاری مشترک، 10 اثر داستانی موسسه سوره مهر توسط باشگاه فیلم سوره اقتباس شده و به طرح‌های تصویری برای تولید فیلم سینمایی، سریال یا تله‌فیلم تبدیل شود.

بر همین اساس دو کتاب «زن آقا» و «دسته یک» نخستین کتاب هایی هستند که اقتباس آنها آغاز شده است. طرح سریال تلویزیونی بر اساس کتاب «زن آقا» توسط محدثه پیرهادی درحال نگارش است و طرح سریال تلویزیونی بر اساس «دسته یک» را نیز احمد حیدریان به رشته تحریر در می‌آورد.

گفتنی است کتاب زن آقا به قلم زهرا کاردانی کتاب درباره سبک زندگی خانواده های جامعه روحانیت است. کتاب دسته یک نیز بازروایی خاطرات شب عملیات به قلم اصغر کاظمی که در مورد تحسین رهبر انقلاب نیز واقع شده و به چاپ هفدهم رسیده است.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی