آخرین اخبار

حاشیه‌هایی از ششمین روز بخش بین‌الملل جشنواره فجر

09:28:10 1394/02/12


ششمین روز بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در حالی سپری شد که همچنان فیلم‌های ایرانی پرمخاطب‌ترین آثار جشنواره هستند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، فیلم‌های «قندون جهیزیه» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» از فیلم‌های ایرانی بخش مسابقه بودند که روز گذشته (پنجشنبه) به روی پرده رفتند و در حالیکه فیلم صفی یزدانیان دومین نمایش خود را پشت سر می‌گذاشت، اما بازهم سالن کاملا پر شد.

** پیش از نمایش «قندون جهیزیه»، علی ملاقلی پور کارگردان این فیلم به روی سن رفت و از همه عوامل فیلمش از بازیگر تا منشی صحنه را به روی صحنه دعوت کرد. نگار جواهریان و صابر ابر از بازیگران این فیلم بودند که در سالن حضور داشتند.

** منوچهر محمدی، جهانبخش سلطانی، هومن بهمنش، علی تبریزی و نازنین بیاتی از جمله حاضران در سالن بودند.

** نشست منتقدان ایرانی با منتقدان خارجی مهمان جشنواره از برنامه‌های روز گذشته بود که جمع زیادی از منتقدان ایرانی حضور داشتند و علیرضا رضاداد و رضا میرکریمی هم از حاضران بودند.

** ترجمه ضعیف که از طریق گوشی به حاضران منتقل می‌شد و صدای بلندگوی پردیس ملت که به اعلام فیلم‌ها می‌پرداخت باعث بی‌نظمی در این نشست شده بود.

** سرانجام با گذشت شش روز از جشنواره، برنامه این رویداد سینمایی چاپ شد و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

** فیلم «آوازهای سرزمین مادری‌ام» ساخته عباس رافعی از فیلم‌های روز گذشته بود که با زبان عربی و زیرنویس انگلیسی به نمایش درآمد و در اتفاقی نادر در یک جشنواره بین‌المللی، توجهی به زبان مخاطبان اصلی جشنواره نشده بود. رافعی و امیرحسین شریفی تهیه کننده از حاضران در سالن بودند.

** کارگاه بدلکاری در روز گذشته با استقبال همراه بود و جمع زیادی از بدلکاران سینمای ایران از حاضران در این کارگاه بودند که به صورت عملی اجرا می‌شد.

** فضای پردیس ملت خصوصا واقع شدن آن در پارک ملت با استقبال مهمانان خارجی جشنواره همراه شده و برپایی جشن میلاد امام علی(ع) در پارک ملت هم مورد توجه مهمانان ایرانی هم قرار گرفته و روز گذشته بسیاری از مهمانان جشنواره در این جشن حضور داشتند.



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی