آخرین اخبار

برای اولین بار اسپیلبرگ با دیسنی همراه می‌شود

10:32:49 1394/01/27


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، فیلم «غول بزرگ مهربان» یا «بی‌اف‌جی» اقتباسی از اثر مشهور رولد دال نویسنده محبوب کودکان است. با پیوستن کمپانی دیسنی به تیم سازنده این فیلم، استیون اسپیلبرگ برای اولین بار به عنوان کارگردان با این کمپانی همکاری می‌کند.

در حالی که این اولین بار است که این داستان محبوب رولد دال راهی پرده‌های بزرگ می‌شود، چندی پیش اعلام شد که ستاره بزرگ صحنه تئاتر و بازیگر «تالار گرگ» بر صحنه نمایش یعنی مارک ریلنس در نقش این غول بزرگ نقش‌آفرینی می‌کند. یک نوجوان تازه کار به نام روبی بارنهیل نیز نقش سوفی را بازی خواهد کرد.

اسپیلبرگ در این باره گفته است: من در نقش تهیه کننده خیلی از فیلم‌های کمپانی والت دیسنی حضور داشتم ولی این اولین بار است که فیلمی را برای آنها کارگردانی می‌کنم. اسپیلبرگ که چهار اسکار در کارنامه‌اش دارد افزود: این لذت خاصی است که بتوانی روی صندلی کارگردانی این فیلم بنشینی مخصوصا که در کنار دوستان قدیمی‌ام و همراهانی چون کیتی کندی که مرا به این پروژه معرفی کرد، فرانک مارشال و ملیسا متیسون این کار انجام می‌شود.  در کنار هم با این آدم‌ها و با دیسنی، دلایلی این که چرا من اینقدر هیجان زده هستم روشن می شود.

این فیلم از گروهی از بازیگران بهره می‌گیرد تا شخصیت‌هایی را که رولد دال خلق کرده و میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش به فروش رسیده را شکل دهند؛ از جمله این بازیگران بیل هادر، جمین کلمن، مایکل دیوید دامت ویت، دانیل بیکن، کریس گیبس، آدام گودلی، جاناتان هولمز، پل مونیز دس و اولافور داری اولافسوت هستند. در عین حال پنلوپه ویلتون نیز از گروه بازیگران «دانتون ابی» وارد این مجموعه می‌شود تا در نقش ملکه انگلستان بازی کند. ربکا هال نیز نقش خدمتکار او ماری را بازی می کند.

فیلمنامه «بی‌اف‌جی» را ملیسا متیسون می‌نویسد که با اسپیلبرگ و کندی برای تولید «ای تی» همکاری کرده بود. تاریخ اول جولای ۲۰۱۶ برای اکران این فیلم انتخاب شده و در ساخت آن انتظار می‌رود از بازی زنده در ترکیب با جلوه‌های کامپیوتری  بهره گرفته شود. در عین حال کمپانی دریم ورکز اسپیلبرگ و والدن میدیا نیز دیسنی را برای ساخت این پروژه همراهی می‌کنند.

از همین حالا می شود به باکس آفیس بزرگ این فیلم نیز فکر کرد. 



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی