آخرین اخبار

شلوغ ترین روز سینمای چین/ «سریع و خشمگین ۷» رکورد زد

18:35:51 1394/01/25


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «سریع و خشمگین ۷» با فروش ۶۸.۶ میلیون دلار در یک روز پرفروش‌ترین فیلم در یک روز در تاریخ سینمای چین شد.

مردم چین چنان استقبالی از این فیلم به عمل آوردند که انتظار می‌رود این فیلم بتواند رکورد پرفروش‌ترین فیلم چین یعنی «ترانسفورمرز: دوره انقراض» با فروش ۳۱۰ میلیون دلار را بشکند.

آمارها نشان می‌دهد این فیلم با نمایش در ۹۵ هزار و ۶۰۴ سالن سینما و با جذب ۱۰.۱۶ میلیون تماشاچی در روز یکشنبه، شلوغ ترین روز تاکنون را در تاریخ سینمای چین رقم زده است. پیش‌بینی‌ها این است که آمار فروش این فیلم در چین به ۳۵۰ میلیون دلار برسد.

استقبال از فیلم‌های دنباله‌دار در چین زیاد است به ویژه این که این فیلم بر دنیای اتومبیل و سرعت متمرکز است و به خوبی جوانان طبقه متوسط را به وجد می‌آورد. یک روز پیش از اکران این فیلم لامبورگینی و فراری یک مسابقه اتومبیل‌رانی به سبک فیلم «سریع و خشمگین» در پکن به راه انداخته بودند.

علاوه بر این وین دیزل، جیسون استتم و میشل رودریگز اواخر مارس راهی پکن شده بودند تا از فیلم حمایت کنند.

فیلم «سریع و خشمگین ۷» در دومین هفته نمایشش در مجموع ۸۰۰.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده و تا همین حالا از فروش جهانی فیلم ششم همین مجموعه که در جهان پرفروش شده بود، جلو زده است.

این فیلم در روسیه هم وارد کتاب رکوردها شد و با فروش ۱۵ میلیون دلار در چهار روز، پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلم در تاریخ روسیه را ثبت کرد.

در چین فیلم «گرگ مبارزه می کند» به کارگردانی و با بازی وو جینگ هنرمند مشهور چینی فیلم دوم هفته شد و ۳۶.۱۹ میلیون دلار به فروش قبلی خود افزود و در ۱۱ روز فروشش را به ۶۹.۷۳ میلیون دلار رساند. این فیلم به شیوه سه بعدی با سیتم آی مکس در سینماها به نمایش درآمد.

فیلم سوم باکس آفیس چین نیز «بگذار ازدواج کند» اقتباسی از سریال تلویزیونی به همین نام به کارگردانی لیو جیانگ با بازی گائو یوآن یوآن و جیانگ وان بود که با افزودن ۱۹.۹۱ میلیون دلار بر فروش قبلی خود در ۱۱ روز ۴۳.۳۸ میلیون دلار فروخت و با نمایش در ۲۰۰ هزار و ۷۹۵ سالن سینما ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر را به سینماها کشاند.

فیلم «سرویس مخفی» ساخته متیو وان با بازی کالین فرت که در ۱۷ روز در مجموع بیش از ۷۵ میلیون دلار فروش کرده فیلم چهارم باکس آفیس چین است. 



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی