آخرین اخبار

از آدینه و ۱۰۰ اجرایی شدن شیرها تا نوید، مهدی و پژمان

18:08:12 1397/01/20


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گلاب آدینه با بازتولید نمایش «شیرهای خان باباسلطنه» که یکشنبه ۱۹ فروردین، ۱۰۰ اجرایی شد، مهدی پاکدل و بهناز جعفری با نمایش «رومولیت»، نوید محمدزاده و بازتولید «دیابولیک رومئو و ژولیت»، پژمان جمشیدی و ریما رامین فر با بازتولید «آن سوی آینه» و بهاره رهنما با بازتولید «چشم هایی که مال توست» از جمله چهره هایی اند که این روزها روی صحنه تئاتر حضور دارند. گلاب آدینه و شیرهایی که ۱۰۰ تایی شدند
گلاب آدینه و «شیرهای خان باباسلطنه» این روزها اجرای سه باره را از سر می گذرانند و همچنان با استقبال مواجه اند. این نمایش که روز گذشته یکشنبه ۱۹ فروردین، ۱۰۰ اجرایی شد. نمایشنامه «شیرهای خان‌باباسلطنه» در سال ۱۳۹۱ توسط افشین هاشمی نوشته شد و توسط انتشارات مروارید به چاپ رسید. این نمایش نخستین بار از ۲۷ مرداد تا ۳۰ شهریور ۹۶ روی صحنه رفت. گلاب آدینه در این نمایش نقش سیاه را بازی می کند. او که خود یک بار در مقام کارگردان نقش سیاه را به یک بازیگر زن سپرده است، در دور اول اجرای «شیرهای خان بابا سلطنه» به خبرآنلاین گفت: «سال ۷۳، نمایشنامه «سلطان مار» استاد بیضایی را با همراهی گروه مروارید که همه اعضایش خانم بودند و فارغ‌التحصیلان مدرسه هنروادبیات کودکان‌ونوجوانان، روی صحنه بردم. آن زمان فقیهه سلطانی نقش سیاه را بازی کرد و بسیار هم عالی بود. دو یا سه سال بعد، که چند بازیگر مرد هم از جمله کورش تهامی، محمد ساربان، علی سرخانی و... به گروه مروارید اضافه شدند، باز هم بازی در نقش سیاه را به فقیهه سلطانی دادم که بار دیگر درخشید.» آدینه در پایان در مورد این که به نظرش چرا در سیاه‌بازی همان‌طور که پیشکسوتان مرد بوده و هستند، خبری از پیشکسوتان زن نیست، توضیح داد: «این تدوام نیافتن ماجرا بوده که موجب شده نام هیچ زنی در این حوزه برجسته نشود. قطعا در نمایش‌هایی، سیاه زن داشته‌ایم اما این که زنی به صورت تیپیکال در ایفای نقش سیاه استواری کند و بعد، آن را به نفر بعد از خود بدهد، متاسفانه خیر.» «شیرهای خان باباسلطنه» به نویسندگی و کارگردانی افشین هاشمی تا ۳۰ فروردین هر روز ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. مهدی پاکدل، بهناز جعفری و «رومولیت»
«رومولیت» نوشته مصطفا کوشکی به کارگردانی او و هستی حسینی با بازی چهره هایی چون مهدی پاکدل و بهناز جعفری از روز گذشته، یکشنبه ۱۹ فروردین روی صحنه رفته است. این نمایش پر کاراکتر که دیگر بازیگرانش عبارتند از شهروز دل افکار، امیر شمس، صبا ایزدپناه، مونا شریفی، سجاد باقری، الناز شهبازی، علی آرتین، علی عبدی، فاطمه احمدی، امیر باباشهابی، دانیال شاهسون و سعید بابایی تا ۱۹ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه خصوصی تئاتر مستقل تهران روی صحنه خواهد بود. نوید محمدزاده و «دیابولیک رومئو و ژولیت»
«دیابولیک رومئو و ژولیت» با دراماتورژی محمد چرم شیر براساس نمایشنامه «رومئو و ژولیت» ویلیام شکسپیر به کارگردانی آتیلا پسیانی نخستین بار از ۳۰ آذر تا ۳۰ دی ۹۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت و این بار از ۱۵ فروردین تا هفتم اردیبهشت ۹۷ در همان سالن اجرا می شود. جدا از بهرام افشاری که علی رغم سابقه تئاتری اش، این روزها با نقش بهتاش فریبا در سری پنجم سریال «پایتخت» در میان مردم عادی شناخته شده است، چهره «دیابولیک رومئو و ژولیت» که می تواند تماشاگر را به سالن بکشاند نوید محمدزاده است. دیگر بازیگران این اثر عبارتند از ستاره پسیانى، خسرو پسیانى، اصغر پیران، نوید جهانزاده، روح الله حق گوى لسان، ناز شادمان، مهدى صدر، دایانا فتحى، فاطمه نقوى و داوود ونداده. پژمان جمشیدی، ریما رامین‌فر و بازتولید «آن سوی آینه»
علی سرابی نخستین بار «آن سوی آینه» را از چهارم دی تا پانزدهم بهمن ۱۳۹۶ در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برد. این نمایشنامه که داستان دو زوج را، اولی با بازی علی سرابی و ریما رامین فر در نقش دَنیِل و ایزابل و دومی با بازی پژمان جمشیدی و مارال بنی آدم در نقش پاتریک و اِما، روایت می کند نوشته فلوریان زلر، نمایشنامه نویس فرانسوی است با ترجمه تینوش نظم جو. مسئله‌ای که زوج دَنیِل و ایزابل، پاتریک و اِما با آن مواجه‌اند مسئله‌ای است آشنا که محل وقوعش در جغرافیایی ناآشناست. فرانسویانی که همچون ما، نمی‌دانند وقتی زن و شوهری که سابق بر این با آن‌ها دوست صمیمی بوده‌اند از هم جدا می‌شوند باید رابطه را با زنِ ماجرا و شوهر جدیدش ادامه داد یا با مردِ ماجرا و زن جدیدش؟! یا زوجی در آستانه میانسالی که نمی‌دانند باید مثل دَنیِل و ایزابل زندگی‌شان را با چنگ و دندان هم که شده حفظ کنند یا مثل پاتریک شجاعت یا حماقت به خرج دهند، از زنشان که دیگر حسی به او ندارند جدا شوند و با زن جوانی که احساس می‌کنند عاشقش هستند ادامه دهند؟! این که یک روز صبح بیدار شوید و همسرتان را به دلیل این که دیگر حسی به او ندارید ترک کنید احمقانه است یا شجاعانه؟! میان خیانت کردن گه‌گاهی یا به قول زلر «پریدن‌های گه‌گاهی» یا ترک کردن کامل زندگی، کدام یک اخلاقی‌تر است؟! این نمایش تا جمعه ۲۸ اردیبهشت هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود. بهاره رهنما و «چشم هایی که مال توست»
بهاره رهنما تاکنون بارها مونولوگ «چشم هایی که مال توست» را به قلم خودش، روی صحنه برده است که از جمله این اجراها می توان به اجرای سال ۹۱ در فرهنگسرای نیاوران به کارگردانی نسیم ادبی و اجرای خرداد و تیر سال ۹۲ در تماشاخانه باروک و مرداد و شهریور ۹۲ در سالن کهن دیار باز هم به کارگردانی نسیم ادبی اشاره کرد. رهنما از ۱۷ فروردین «چشم هایی که مال توست» را به پردیس تئاتر شهرزاد برده است و تا ۲۵ خرداد ۹۷ هر هفته شنبه ها در سالن شماره سه این پردیس خصوصی روی صحنه می رود. این نمایش ماجرای زنی است که پس از به دنیا آوردن فرزندش، شوهرش او را ترک کرده و تماشاگر شاهد واگویه های این زن است. 57242


تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی