آخرین اخبار

شماره جدید «دنیای تصویر» منتشر شد/ گم شدن سینما در آثار سفارشی

08:02:17 1393/12/26


به گزارش خبرنگار مهر، در دويست و چهل و هشتمين شماره «دنيای تصوير» علاوه بر تازه ترين جداول فروش و توليد سينمای ايران و معرفی فيلم های روز جهان، گفتگوهای مختلفی با علی حضرتی تهیه کننده «نیم رخ ها»، مسعود ردايی تهيه کننده «سه بيگانه در سرزمين ناشناخته »، اکتای براهنی کارگردان «پل خواب»، مسعود مددی کارگردان «بيتا»، اميرشهاب رضويان کارگردان فیلم «سرقت مردان خاکستری» منتشر شده است.

در بخش اول این شماره طبق روال همیشه یادداشت علی معلم سردبیر این نشریه را می خوانید. در بخشی از این یادداشت آمده است: از نتایج جشنواره فیلم فجر و فیلم های نمایش داده شده در آن، گم شدن سینمای ایران در کوره راه های فیلم های سفارشی و محفلی است. در غیاب برنامه ریزی های مدون برای حمایت از سینمای جریان اصلی (که در ایران به غلط سینمای بدنه نامیده شده که عنوانی توهین آمیز و تحقیر شده است) متاسفانه بخش بزرگی از آثار سالانه سینمای ما فقط به درد نمایش در سالن های کوچک در سانس های پرت برای گروه معدودی از تماشاگران می خورد...

آخرین جدول فروش فیلم های ایرانی در اکران ۹۳ و جدول تولید سینمای ایران در این سال از دیگر بخش های شماره جدید «دنیای تصویر» به شمار می رود.

همچنین در بخش رویدادهای خارجی می توانید از جدیدترین اتفاقات سینمای جهان مطلع شوید. در این بخش مطالبی از حضور احتمالی کریس پرات در «ایندیاناجونز»، دریافت جایزه سزار توسط کریستین استیوارت، بازی مایکل فاسبندر و ماریون کوتیار در «کیش آدمکش» و بازی جوزف گوردون، در نقش تحت تعقیب ترین افشاگر جهان می خوانید.

در بخش تاره های ۲۰۱۵ می توانید مطالبی از فیلم هایی چون «تقويم پروژه»، «صعود ژوپيتر»، «مورتدکايی»، «هفتمين پسر»، «فيلم باب اسفنجي: اسفنج بيرون آب»، «سياه يا سفيد»، «پسر همسايه»، «تک تيرانداز آمريکايی»، «پدينگتون» را مطالعه کنید.

گزارش ویژه این شماره از «دنیای تصویر» به فیلم «پسرانگی» ریچارد لینکیلتر و گزارشی کامل از برگزاری مراسم هشتاد و هفتمین مراسم اسکار اختصاص پیدا کرده است. همچنین در بخش دیگری از این نشریه مصاحبه ای با جنیفر لارنس و ادی ردمین برندگان این دوره از اسکار آمده است.

دنیای تصویر

این مجله در بخش بر پرده سینماها به فیلم هایی چون «لامپ صد» به کارگردانی سعید آقاخانی، «مجرد چهل ساله» به کارگردانی شاهین باباپور پرداخته شده است. در این شماره از «دنیای تصویر» فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش» به کارگردانی امیرحسین ثقفی مورد نقد قرار گرفته است. در بخشی از این نقد می خوانید: صحنه های درگیری در فیلم ثقفی به چالش بزرگ می انجامد: به تصویر شخصیت هایی که توان برقراری ارتباط با دنیای پیرامون و انسان های دیگر را ندارند. شخصیت هایی که چون قهرمان های وسترن و ضدوسترن، در چشم اندازهایی وسیع تنهای تنها، به نظر می رسند...

«سال های ابری» به کارگردانی مهدی کرم پور سریالی است که در این شماره از این نشریه مورد بررسی قرار گرفته است.

«دور از موج مسلط» نوری بیلگه جیلان، «دو روز، یک شب» ژان پی یر داردن، «جستجو» میشل هازاناویسیون، «نارنگی ها» زازااورو شادزه، «لویاتان» آندری زویا گنیتسف، «آیدا» پاول پاولیکوفسکی از جمله فیلم هایی است که در بخش نگاهی به فیلم های غیر امریکایی مهم سال ۲۰۱۴ معرفی شده اند.

در بخش دیگری از این شماره، گزارشی از سی و سومین جشنواره تئاتر فجر و آثاری که در این دوره از جشنواره حضور داشتند، منتشر شده است.

«دکتر هو»، «رابطه عاشقانه»، «هات اند کچ فایر»، «گالاوانت»، «کیمی اشمیت شکست ناپذیر»، «مامور کارتر» از جمله سریال هایی است که در این شماره معرفی شده است.

مصاحبه با پژمان جمشیدی، مزدک رستمی، مریم معصومی و نگین معتضدی در بخش گفتگو با چهره ها منتشر شده است.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی