آخرین اخبار

بهار فصل نيست به تمامی وصل است/ کلمات سرخ بر کاغذ تقویم‌ها

08:02:17 1393/12/26


به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی کریمی کارگردان و فیلمنامه نویس طی یادداشتی که در اختیار خبرنگار مهر قرار داد، پیشنهادهایی را برای ایام نوروز مردم ارائه کرد.

در متن این یادداشت آمده است:

توصيه من برای ايام طولانی تعطيلات نوروز، در يك كلام آن است كه كاری كنيم كه  كلمات سرخی كه از تعطيلی حكايت دارد تنها در روی كاغذ تقويم های روميزی و ديواری و سالنامه و ... رقم بخورد و جولان دهد نه در حوصله و شور و شعور و ذوق و عاطفه و احساس ما.

چيزهايی هرگز تعطيل بردار نيست بخصوص در تعطيلات و آن شكوه زيستنی است كه در اعتدال ربيعی به قامت اعتدال احساساتش را به بازار داد و ستدی می كشاند كه زيان و خسرانی ندارد، همه سود است، چه كتابی قديمی را با لذت خاطره خوانش نخستش باز بخوانيم و چه به همين ترتيب به باز تماشای فيلمی بنشينيم و لذت گذشته را در آيينه های تودرتوی حال و آينده ببينيم.

چه افزون بر لذت ديدن و خواندن لذت كشف يك اثر خوب را هم تجربه كنيم، توصيه ای ندارم برای نام بردن از كتاب يا فيلمی خاص، سليقه هركس مختص خود اوست و از فرديت اش می آيد و توصيه های مصداقی به نظرم كار بردی ندارد، توصيه مفهومی بخواهم داشته باشم دعوت به ديدن و خواندن آثاری است كه با جادوانگی در خاطره ها جاودانه شده اند، تردستی و جادوی بهار در جلوه پر شكوه  ناگهانی اش ميل به مفتون و مسحور شدن را در آدم بر می انگيزاند.

به سراغ نويسندگان و فيلمسازانی برويد كه در قامت يك شعبده باز ماهر ظاهر شده اند، يا بالاتر يك ساحر، حيرت حس هميشگی و زيبای اين ايام است، دلم نمی آيد به عادت هميشه بنويسم اين فصل است، بهار فصل نيست، به تمامی وصل است.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی