به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خندقآبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره گفت: موسسه هنرهای تصویری سوره امسال هفت فیلم «خسته نباشید!»، «زندگی جای دیگری ست»، «خانوم»، «مهمان داریم»، «معبد جان»، «شیار ۱۴۳» و «فرشتهها با هم میآیند» را توزیع کرد كه دو مورد آخر پرفروش ترین آثار ما به شمار می روند.
وی تاکید کرد: فیلم نرگس آبیار در ۴۰۰ هزار نسخه توزیع شد و فروش خوبی هم داشت. فیلم حامد محمدی در ۲۴۰ هزار نسخه پخش شد و با استقبال مواجه شد. توزیع هفت عنوان اثر سینمایی در طول یك سال، اتفاقی بیسابقه بود و امیدوارم در سال های بعد باز هم تكرار شود. برای مثال در سال گذشته چهار یا پنج عنوان فیلم توزیع كردیم و تنها «حوض نقاشی» بود كه فروش قابل توجهی داشت. امسال اما حوزه هنری هم از نظر تولید و هم به لحاظ توزیع وضعیت بهتری داشت.
مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره در پاسخ به این سوال كه چه چیز را بیش از همه در فروش بالای آثار موثر می داند، توضیح داد: ممكن است یك فیلم بدون ستاره بتواند روی پرده فروش قابل قبولی داشته باشد، اما وقتی به شبكه نمایش خانگی وارد شد، اگر تصویر یك چهره شاخص سینمایی روی بسته بندی دی وی دی آن نقش نبسته باشد برای جذب نظر مردم كمی با مشكل رو به رو می شود و این واقعیتی است كه نمیتوان انكار كرد. برای مثال «خسته نباشید!» فیلم خوب و خوش ساختی بود و اگر چهره های شناخته شده داشت، میتوانست در شبكه نمایش خانگی هم فروش بالاتری به دست بیاورد. فیلمی مثل «فرشتهها با هم میآیند» با بازی جواد عزتی و نازنین بیاتی، به سبب محبوبیتی كه این بازیگران دارند استقبال پررونق داشته است.
خندقآبادی گفت: قصه هایی كه در مورد روحانیون در سینما روایت میشود همیشه جذابیت خاصی داشته است. من فكر می كنم با وجود این كه با این موضوع فیلم های زیادی ساخته شده اما هنوز هم جای كار وجود دارد و می توان آثار بیشتری با محوریت چهره روحانی ساخت. همان طور كه گفتم «فرشتهها با هم میآیند» به عنوان یكی از پرفروش ترین های امسال، با شیرینی و لطافت خاصی، سختیها و اتفاقهای تلخ یك زندگی نوپا را روایت می كرد. با اینكه غم زیادی هم در دل خود داشت به دل مخاطب نشست. این فیلم بر اهمیت خانواده و رنگ باختن مشكلات اقتصادی در برابر محبت اهالی خانه تأكید میكرد و شاید موفقیت آن در همین موضوع خلاصه شود. چرا نباید فیلم هایی از این دست بیشتر ساخته شود؟
مدیر عامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره برنامه آینده خود در سال ۹۴ اضافه كرد: به امید خداوند و با حمایت حوزه هنری ان شاء الله در سال ۹۴ همچنان فروش خوبی برای آثارمان خواهیم داشت. اتفاق خوبی كه امسال به وجود آمد و در آینده هم پیگیری خواهد شد، گنجاندن پیامهای تبلیغاتی در دی وی دی آثار بود. امسال از این طریق درآمد قابل توجهی داشتیم و با تبلیغ برخی كالاها یك فعالیت سودمند را انجام دادیم، ضمن این كه تبلیغات برای فیلم های در آستانه اكران همچون «مزارشریف» هم در این دی وی دی ها صورت گرفته است. در پایان امیدوارم «چند متر مكعب عشق» كه امسال گیشه خوبی داشت در پخش خانگی با اقبال رو به رو شود.