آخرین اخبار

پیشتازی فیلم حاشیه اقیانوس آرام

15:10:46 1392/05/23


«حاشیه آرام» ساخته جدید «گیلرمر دل تورو» با غلبه بر رقبای داخلی به پیشتازی خود در سینماهای چین ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلم علمی - تخیلی «حاشیه آرام» به کارگردانی «گیلرمو دل تورو» با فروش حدود 34 میلیون دلار، در رقابت با فیلمی چینی «تاینی تایمز» با فروش 27 میلیون دلار صدر فروش هفتگی سینماهای چین را حفظ کرد.

ساخته «دل تورو» هفته گذشته و در اولین هفته نمایش خود با فروش 9 میلیون دلاری در سینماهای چین رکورد فروش آغازین تمام محصولات کمپانی برادران «وارنر» را در چین شکست.

سینمای چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان در تلاش است با ایجاد تعادل از سویی به رشد سینمای داخلی این کشور کمک کند و از سویی دیگر تعهدات روز افزون خود را برای اکران فیلم‌های هالیوودی و کسب رضایت مخاطبان انجام دهد.



مجموعه فروش محصولات داخلی سینمای چین در نیمه اول سال 2013 با پیشی گرفتن از مجموع فروش فیلم‌های خارجی در سینماهای این کشور اعتماد به نفس ویژه‌ای را برای سینمای داخلی چین به همراه داشته است.

در طول سال جاری میلادی تا کنون 146 فیلم در سینماهای چین به روی پرده رفته‌اند که از این تعداد 117 فیلم محصول سینمای چین بودند و درآمد حاصل از فروش فیلم‌های چینی در هفت ماه ابتدایی سال 2013 شاهد رشد 124 درصدی در مقایسه با آمار مدت مشابه در سال گذشته میلادی است.

تا پایان ماه جاری میلادی 12 فیلم چینی به همراه محصولات هالیوودی «دانشگاه هیولا»،‌ «پارک ژوراسیک» و «گتسبی بزرگ» در سینماهای چین به روی پرده خواهند رفت.


ایسنا

عناوین تصادفی