آخرین اخبار

پارک «ارباب حلقه‌ها» ساخته می شود

07:35:31 1393/12/11


به گزارش خبرنگار فرهنگی ، خبر ساخته شدن یک تم پارک بر اساس سرزمین میانه کتاب‌های جی آر آر تالکین، اصلا عجیب نبود. چیزی که سورپرایزمان می‌کرد این بود که چرا این قدر دیر انجام شد؟ بعد از ساخته شدن پارک هری پاتر، حالا پارک‌هایی بر اساس «اوتار» و دنیای «ترون» هم در حال ساخت است اما خبری از پارک ارباب حلقه‌ها و هابیت نبود. تا این که بالاخره خبر رسید که در اسپانیا پارکی بر اساس سرزمین میانه در حال احداث است که نامش هم به صورت خیلی ساده «شایر» می‌باشد.

این پارک در جنوب ساحل مدیترانه و در شهر رینکون دلا ویکتوریا ساخته می‌شود. قرار است یک دریاچه مصنوعی برای این مجموعه ساخته و بقیه پارک حول آن بنا شود. پیش بینی می‌شود با کمک دولت اسپانیا بودجه‌ای معادل 1.7 میلیون یورو برای ساخت مجموعه شایر فراهم گردد. اگرچه این مبلغ برای ساخت یک تم پارک اصلا بالا نیست اما دو هتل محلی رینکانسل و الیمار هم از این پروژه حمایت می‌کنند. آنها قرار است اتاق‌هایی را با دکور سرزمین میانه طراحی کنند تا مجموعه شایر از هر لحاظ خاص شود. قرار است این پارک در دو بخش ساخته شود: «پارکو اوربانو» برای آن دسته از بازدید کنندگانی که توانایی پیاده روی زیاد را ندارند و «زونا دی اونتورا» برای بازدید عادی.

پیتر جکسون، کارگردان سرشناس و نیوزیلندی هالیوود پس از ساخت تریلوژی «ارباب حلقه ها» از روی کتاب های جی آر آر تالکین، یک سه گانه بر اساس کتاب «هابیت» را آغاز کرد که قسمت پایانی آن در انتهای سال 2014 اکران شد و پرونده فیلم های پیتر جکسون بر اساس رمان های جی آر آر تالکین را به ادعای خود کارگردان برای همیشه بست.



تله سینما

تسنیم

عناوین تصادفی