گفتوگوی ساختگی روزنامه کیهان از اعترافات تلویزیونی غلامحسین ساعدی در سال ۱۳۵۴ رحمانیان افزود: «مسئله دوم این که گفته بودند، یکی از ترانههایی که در موسیقی-نمایش «ترانههای قدیمی: پیکان جوانان» بازخوانی میشود، متعلق به مرضیه است و با همین استدلال عوامل این نمایش نیز منتسب به جریانی هستند که مرضیه به آنها نزدیک بود. اولا ترانه به صرف این که توسط چه کسی خوانده میشود، متعلق به آن شخص نخواهد شد و پیش از آن آهنگساز و ترانهسرایی دارد که ترانه متعلق به آنهاست. دوما این که، ما در کارمان ترانهای از مرضیه نداریم و آنچه در کار ما میشنوید ترانهای از پروین است. برای من جالب است که چطور میتوانند چیزی را که نیست به دروغ بگویند که هست بدون آن که بعد از اثبات دروغ بودن حرفشان زحمت عذرخواهی کردن به خود بدهند.» روایت بازیگران «ترانههای قدیمی: پیکان جوانان» از کار با محمد رحمانیان احسان کرمی در اپیزود «روسها میآیند!» که در درایوینگ سینمای ونک میگذرد نقش پتی را بر عهده دارد. او در مورد بازی در این اپیزود گفت: «بخش اعظم نقش پتی نباید درست و خوب اجرا میشد، چون ما با کسی با نام مستعار مظفر مواجهایم که دارد برای فرنگیس نقش بازی میکند. پس اگر من بد دیالوگ میگویم، چون یک ساواکیام که در حال بازی کردن نقش پتی برای فرنگیس است، همان طور که فرنگیس در حال نقش بازی کردن برای اوست و تنها در چند دقیقه پایانی اپیزود است که تبدیل به خود مظفر میشوم، امیدوارم در پایان صحنه بتوانم آنقدر درست بازی کنم که تماشاگر متوجه این اتفاق بشود.» سینا رازانی در دو اپیزود از این موسیقی- نمایش حضور دارد. یکی در نقش راننده تاکسی در «یک شب از شبهای شعر گوته» و دیگری در نقش نوازندهای قطع نخاعی در اپیزود «همین امشب، همین حالا...» که در مورد پردیس تئاتر شهرزاد است. پردیسی که در جهان واقع، تا سال ۸۸ بیمارستان و زایشگاه امید بوده، بیمارستانی که با بسته شدن درش در اردیبهشت ۸۸ و اخراج ۸۰ کارمندش به جنتآباد منتقل شده است. سینا رازانی در مورد اجرای این دو نقش گفت: «نکتهای که این نمایش را برای من جذاب میکند این است که این دو کاراکتر بسیار از هم دورند. یکیشان در نهایت پرگویی و پرحرکتی است و دیگری در حالت انقباض ولی با تمپوی درونی بسیار بالا. در مورد کاراکتر اول، راننده تاکسی، تکلیف مشخص است اما کاراکتر دوم برای من بسیار غریب بود و از محمد رحمانیان متشکرم که به جای نشان دادن راه حل به من، نمونههایی را نشانم داد که الگویی برای رسیدن به این نقش شدند.» اولین تجربه رضا یزدانی از نشست خبری در ادامه رضا یزدانی گفت: «این اولین کنفرانس مطبوعاتی من است و در طول این سال هیچ وقت در نشست خبری شرکت نکردهام.» او افزود: «این موسیقی-نمایش چهارمین همکاری من با محمد رحمانیان است. من از ابتدای سال تا الان هفت یا هشت پیشنهاد بازی در تئاتر داشتم ولی هیچ کدام را جدی نگرفتم و فقط محمد رحمانیان که زنگ زند بدون سوال و جواب آمدم.» این خواننده موسیقی راک و پاپ ادامه داد: «خواندن در فضای کار رحمانیان را دوست دارم چون ترانه و متن خوب با هم چفت میشود و جنس آدمهایی هم که این جا میآیند با جنس آدمهایی که به کنسرت میآیند فرق میکند و حال و هوای دیگری برایم دارد.» در ادامه محمد رحمانیان تاکید کرد که دو نمایش ویژه رضا یزدانی دارد با نامهای «عاشقیت» و «ترانههای فرهاد» که امیدوار است بتواند اجرایشان کند. هانا کامکار نیز که در این نمایش علاوه بر خوانندگی، بازی هم میکند گفت: «گونه موسیقی مورد علاقه من، موسیقی ملی ایرانی بود و چه وقتی با کامکارها بودم و چه زمانی که با فردین خلعتبری کار میکردم و چه در تئاترهایی که میخواندم همین گونه موسیقی را میشنیدید تا «سینماهای منِ» محمد رحمانیان، من تا پیش از آن موسیقی پاپ را تجربه نکرده بودم اما در «سینماهای من» این اتفاق با دو ترانه فوقالعاده خوب پاپ افتاد.» کامکار ادامه داد: «بعد از آن ترسم از این که نکند اگر به گونهای غیر از آنچه همیشه میخواندهام، بخوانم کار خراب شود ریخت و در «یرما» موسیقی اسپانیایی خواندم و در «نامههای عاشقانه از خاورمیانه» سه موسیقی از سه ملت مختلف.» این خواننده- بازیگر در پایان گفت: «در «ترانههای قدیمی: پیکان جوانان» هم یک اثر ملی با ترانهای از همایون خرم با صدای پروین را میخوانم و یک ترانه پاپ را و دیگر هراسی ندارم و تازه از این که ژانرهای مختلف را امتحان کنم خوشم آمده است.» 58242