آخرین اخبار

واکنش برگزیدگان اسکار

19:38:29 1393/12/04


"اسکار" به عنوان مهمترین رویداد سینمایی جهان، سرانجام برندگانش را شناخت و هر یک از برگزیدگان، واکنشی به دریافت این افتخار هنری داشتند.

به گزارش تله سینما به نقل از (ایسنا)، «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» که در مراسم جوایز آکادمی علوم و هنرهای اسکار؛ «عنوان بهترین کارگردان» را دریافت کرد‌، جایزه‌اش را به هم‌وطنان مکزیکی خود تقدیم کرد.

ایناریتو که در فیلم «مرد پرنده» از هنرپیشگان سرشناسی چون «اما استون»، «مایکل کیتون» و«نوامی واتس» بازی گرفته، اسکارش را از دستان «شون پن» دریافت کرد و گفت: «دعا می‌کنم بتوانیم با دیگر هم‌وطنانم، دولتی را که شایسته‌اش هستیم، بسازیم. امیدوارم با افرادی که از نسل جدیدتر مهاجران مکزیک هستند‌، همان‌قدر که با نسل بنیان‌گذار این ملت مهاجر محترمانه رفتار شده، برخورد شود.»

«مرد پرنده» برای کسب این جایزه فیلم‌هایی چون «بچگی»، «تک‌تیرانداز آمریکایی»، «هتل بزرگ بوداپست»، «بازی تقلید» و «نظریه همه‌چیز» را شکست داد.

«جولین مور» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای ایفای نقش در «هنوز آلیس» پس از گرفتن اسکارش گفت: «من به سخت‌کوشی اعتقاد دارم و از داستان‌هایی درباره مردم واقعی‌، روابط واقعی و خانواده‌های واقعی خوشم می‌آید. این اثری است که به آن پاسخ می‌دهم. «هنوز آلیس» همه این‌ها را در خود داشت.»

وی درباره واکنش همسرش به این فیلم گفت: «او اولین کسی بود که فیلم را دید. با من برای تماشای فیلم آمد و وقتی برگشتیم، به من گفت: تو اسکار را می‌بری، باورم نمی‌شد او چنین حرفی زده باشد.»

جایزه بهترین ترانه اورجینال فیلم به «شکوه» از فیلم «سلما» تعلق گرفت، اثری که به دلیل نظرات کارگردان سیاه‌پوستش حواشی بسیاری داشت. «جان استفنز» با نام مستعار «جان لجند» که مشترکا با «لونی لین» این جایزه را دریافت کرد‌، درباره تصویر سیاه‌پوستان در جامعه آمریکایی گفت: «وقتی درباره عدالت و برابری فکر می‌کنیم، می‌بینیم که خیلی کار برای انجام دادن، داریم. امیدواریم ترانه‌ ما الهام‌بخش به انجام رسیدن این کارها باشد.»

«کامن» که نام هنری «لونی لین» است‌، سخنان همکارش را این‌گونه ادامه داد:«به هر که بیشتر اعطا شود‌، بیشتر از او انتظار می‌رود. احساس می‌کنم مثل دیگر اسکاری‌ها فرصتی به ما داده شد تا روی صحنه بیاییم. ما همه، فصلی مشترک داریم؛ ما همه اسطوره هستیم.»

به گزارش هالیوود ریپورتر‌، «امانوئل لوبزکی» تصویربردار برنده اسکار «مرد پرنده»؛ دومین سال است که این جایزه را دریافت می‌کند. وی سال گذشته برای فیلمبرداری «جاذبه» موفق به دریافت اسکار شد.

لوبزکی درباره همکاری با ایناریتو در این پروژه گفت: «وقتی برای اولین‌بار فیلمنامه «مرد پرنده» را دیدم‌، به نظرم یک کابوس آمد... اما آلخاندرو مرا به‌گونه‌ای مسحور کرد که واقعا دوست داشتم این فیلم را کار کنم. کار خیلی سختی بود. نوعی آزمایش بود. ایناریتو هنرمندی بسیار قوی و کنجکاو است.»

وی در ادامه افزود: «دید من از فیلمنامه و آنچه کارگردان برای روایت قصه‌اش نیاز داشت، نشات می‌گرفت. شاید این سخت‌ترین فیلمی بود که کار کردم چون سکانس‌ها خیلی طولانی بود و کار ما تنها گزارش کردن جریان نبود. این انرژی را به کار وارد کرد که در غیر این صورت، وجود نداشت.»

جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار امسال به فیلم «آیدا»ی «پاول پاولیکوفسکی» تعلق گرفت. پاولیکوفسکی درباره این فیلم گفت:« اوه! آن‌طور که آمریکایی‌ها می‌گویند، این یک فیلم هولوکاستی نیست. فیلمی از یک دسته خاص هم نیست. اگر قرار باشد نامی بر آن بگذاریم، یک فیلم جاده‌ای است.»

او درباره احساسش پس از گرفتن اسکار مطرح کرد:« این شگفت‌انگیز است چون ساخت فیلم در لهستان سابقه طولانی دارد اما هیچ اسکاری تاکنون به ما اعطاء نشده بود. احساس بسیار بسیار عالی است. امیدوارم این جایزه باعث شود جهان دوباره به سینمای لهستان و فیلمسازان ما نگاهی بیندازد و این باعث شود ریسک کنند و کارشان را انجام دهند.»



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی