آخرین اخبار

اکران «شب، بیرون» با حضور عوامل/ نمایش اثری که با رنج ساخته شد

07:44:59 1393/12/04


به گزارش خبرگزاری مهر، شب گذشته شنبه دوم اسفند ماه، مراسم دیدار با عوامل فیلم «شب، بیرون» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی با حضور جمعی از هنرمندان سینمای ایران در موزه سینما واقع در باغ فردوس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی علایی به عنوان مجری مراسم گفت: امشب دور هم جمع شده ایم تا از فیلم «شب، بیرون» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی تازه ترین فیلم این دوره از اکران گروه «هنر و تجربه» را رونمایی کنیم. اما پیش از معرفی این فیلم لازم می دانم درگذشت عزیزترین همکار صنفی ما و پیشکسوت نقد فیلم در ایران زاون قوکاسیان را به جامعه سینما و هنرمندان و اهالی قلم تسلیت بگویم. البته در این مراسم یادی بکنیم از زنده یاد علی سجادی حسینی پدر کاوه سجادی حسینی که امشب فیلمی از پسر او را می بینیم و یاد پدر را گرامی می داریم.

وی با اشاره به کارگردان «شب، بیرون» بیان کرد: من نام کاوه را «پسر خوب سینما» می دانم. چرا که سال ها است تلاش کرده و تله فیلم ها و فیلم های کوتاه بسیاری ساخته است. به قول سهیلا گلستانی بازیگر این فیلم، کاوه سجادی حسینی به سینما آمد تا انتقام پدرش را بگیرد اما عاشق سینما شد. من وقتی تله فیلم های سجادی حسینی را در تلویزیون دیدم، با خودم گفتم این کارگردان از جمله فیلمسازانی است که نگاه خاصی به سینما دارد که البته تلاش کرد با ساخت اولین فیلم خود، نگاه فیلمسازی اش را به سینما منتقل کند و امروز یک فیلم با سبک و سیاق متفاوتی ساخته است.

کاوه سجادی حسینی در ادامه این مراسم گفت: بیشتر از این وقت همه را نمی گیرم. ممنون که در این سرمای هوا برای دیدن فیلم من آمده اید. البته در ادامه صحبت های آقای علایی باید بگویم که این مفهوم پسر خوب تبدیل به کنایه ای شده است؛ چرا که پیش از این مسعود فراستی هم این لفظ را بارها به کار برده است.

علایی درمیان صحبت سجادی حسینی بیان کرد: به نظر من مسعود فراستی پیرمرد بدی است. البته این شوخی ها بین ما رایج است.

سجادی حسینی در ادامه این مراسم از عوامل فیلم اش درخواست کرد تا روی صحنه بیایند. ابراهیم اشرفی فیلمبردار، آرش زاهدی تدوین گر، احسان  افشاریان صداگذار، چاووش هنر آموز برنامه ریز، احسان سجادی دستیار اول کارگردان و حسام محمودی فرید، سهیلا گلستانی، هوتن شکیبا و نگارعابدی بازیگران این فیلم روی صحنه آمدند.

در ادامه سجادی حسینی گفت: البته زحمات اکران خصوصی این فیلم را آیدا اورنگ برعهده داشت. اما کسی که من به خاطر او اینجا مقابل شما ایستاده ام تنها مادرم است که  در جمع شما حضور دارد.

وی ادامه داد: «شب، بیرون» فیلمی است که تلاش کردم از فشارهایی که قرار بود در فیلمسازی گریبان هر فیلمسازی را بگیرد، به نوعی فرار کنم. سعی کردم یک فیلم خیلی ساده و بی ادعا بسازم. روزی مجید برزگر کارگردان سینما به من گفت باید از تله فیلم هایت فاصله بگیری و امروز و با ساخت این دو فیلم از تله فیلم های خود عملا جدا شدم.

هوتن شکیبا گفت: امیدوارم این فیلم در بخش «هنر و تجربه» دیده شود.

در ادامه سهیلا گلستانی از جمله بازیگران این فیلم گفت: حال خیلی خوبی دارم. این فیلم همانند خیلی از فیلم ها با رنج ساخته شده است و برای دوستانی که در این کار هستند، اتفاق تازه ای نیست. ولی برای من معنای دیگری دارد و امیدوارم همانطور که با دل ساخته شده، به دل شما دوستان عزیز هم بنشیند.

آنا نعمتی، نوید محمدزاده، گلاره عباسی، مهراوه شریفی نیا، مصطفی احمدی، کیارش اسدزاده، تینا پاکروان، کاوه صباغ زاده، علیرضا علویان، نائله شریفی، مصطفی آل احمد، بهزاد مصلح، مجید برزگر، لیلا نقدی پری، امین بیگی، علیرضا برازنده، پردیس احمدیه، روشنک گرامی، حسین باشه آهنگر، حمید باشه آهنگر، سحاب زری باف، بابک محقق، محمد کارت، تیام یابنده، حمید اکبری، بهرنگ دزفولی زاده، مجید توکلی، افشین رضایی، روزبه سجادی، رویا بختیاری و بهاره مشیری از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی