آخرین اخبار

قریبیان: «گناهکاران» فیلم پلیسی متفاوتی است

23:06:06 1392/07/11


همزمان با آغاز اکران فیلم «گناهکاران»‌، فرامرز قریبیان کارگردان و بازیگر این فیلم، به همراه سام قریبیان مجری طرح و نویسنده فیلمنامه با حضور در ایسنا، درباره فیلم به اظهار نظر پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، قریبیان با پیش‌بینی استقبال مخاطبان از چهارمین تجربه کارگردانی‌اش گفت: از عید نوروز به دنبال اکران فیلم بودیم و حتی 3 مهر قرار بود، فیلم به روی پرده برود اما در نهایت از 10 مهر ماه، اکران «گناهکاران» در 22 سینمای تهران آغاز شد.

 

وی «گناهکاران» را فیلمی متفاوت در سینمای ایران دانست و اظهار کرد: اولین‌بار است چنین فیلم پلیسی در ایران ساخته شده است و مطمئن هستم در ارتباط با مخاطب موفق خواهد بود. هم نسل گذشته و هم نسل امروز از این فیلم استقبال خواهند کرد.

 

سام قریبیان هم انتخاب بازیگران از طیف‌های سنی مختلف را از دیگر ویژگی‌های این فیلم برشمرد و گفت: مردم باید این فیلم را ببینند، تا از ساخت فیلم‌های مستقل حمایت شود، در واقع مردم هستند که تعیین می‌کنند چه فیلمی ساخته شود.

 

فرامرز قریبیان که فیلمش در میان 12 گزینه معرفی سینمای ایران به اسکار قرار داشت ‌،آن را افتخاری دانست و اظهار کرد: با توجه به پلیسی بودن فیلم و اینکه این نوع فیلم در آمریکا زیاد ساخته می‌شود، قطعا گزینه مناسبی برای معرفی نهایی نبود. همان قدر که در بین گزینه‌های سینمای ایران، نام برده شد باعث افتخار است.

 

وی انتخاب فیلم «گذشته» را برای معرفی به اسکار بسیار مناسب دانست و گفت: طبیعی بود که این فیلم انتخاب شود و معتقدم در بین گزینه‌های موجود انتخاب خوبی صورت گرفته و با توجه به سابقه خوب اصغر فرهادی، امیدوارم اتفاق خوبی برای این فیلم بیفتد.

 

به گزارش ایسنا، اکران آخرین ساخته‌ی فرامرز قریبیان که در جشنواره فیلم فجر با کاندید شدن در چندین رشته موفق به دریافت سیمرغ بلورین بازیگر مکمل مرد برای رامبد جوان شد از 10 مهر ماه در سینماهای آفریقا ، ایران ،آزادی‌، پردیس ملت،‌ زندگی‌، اریکه ایرانیان،‌ جوان‌، آستارا،‌ موزه سینما،‌ فلسطین‌، مرکزی‌، سپیده حافظ ‌، کارون‌، دهکده، ‌پیام ،‌ ناهید ‌، تماشا‌، کیان‌، راگاه‌، ماندانا‌ و شکوفه آغاز شد و از فردا 11 مهر ماه نیز در شهرستان‌هایی چون مشهد‌، کرمان‌، شیراز‌ ، اهواز و ... آغاز می‌شود.

«گناهکاران» چهارمین تجربه‌ی فرامرز قریبیان در کارگردانی فیلم‌های سینمایی است. او در این فیلم علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و ایفای یکی از نقش‌ها را هم برعهده دارد. قریبیان تاکنون سه‌بار در سال‌های 66، 71 و 78 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ی فیلم فجر را دریافت کرده است.

 

یکی از نقاط قوت «گناهکاران» ترکیب بازیگران آن است و قریبیان علاوه بر خودش، از بازی رامبد جوان، نسرین مقانلو، بهاره کیان‌افشار، شقایق فراهانی، محمد متوسلانی، کورش تهامی، رضا رویگری و همایون ارشادی در این فیلم استفاده کرده است.

 

داستان این فیلم که توسط محمدسام قریبیان فرزند فرامرز قریبیان نوشته شده، درباره‌ی آسمان فرازمند دختر سرهنگ بازنشسته فرازمند است که پس از سال‌ها زندگی در آمریکا به ایران برمی‌گردد. تفاوت فرهنگی و اجتماعی او با اطرافیان و خانواده‌اش پایه اصلی «گناهکاران» را شکل می‌دهد. هسته‌ی اصلی داستان بر این اساس است که فرق زیادی بین فکر کردن به گناه و انجام آن نیست.



.


ایسنا

عناوین تصادفی