آخرین اخبار

آنچه در بازدید ایوبی از پشت صحنه سرو زیرآب مطرح شد

09:05:02 1395/10/23


به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی،رییس سازمان سینمایی در مراسم آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «سرو زیر آب» با ابراز خشنودی از همزمانی آغاز فیلمبرداری این فیلم با ایام عملیات پرافتخار کربلای پنج و جشنهای دهه فجر افزود:از ابتدای حضور در سازمان سینمایی با خواندن فیلمنامه،دغدغه ساخت آن را داشتیم اما به علت سنگینی کار انجام آن توسط سازمان سینمایی به تنهایی ممکن نبود.

وی با تشکر از حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری و موسسه تصویرشهر از فیلم "سرو زیر آب" تصریح کرد: مطمئن هستم محمد علی باشه آهنگر بعنوان کارگردان فیلم، اگر فیلمی در این خصوص بسازد، قطعا دین خود را به دفاع مقدس و ارزشهای آن ادا خواهد کرد.

رییس سازمان سینمایی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه  متاسفانه در سینما کارها را سخت می‌کنیم افزود: کسانی که در حوزه دفاع مقدس کار می‌کنند به راحتی فیلم آنها را ضد دفاع مقدس  می‌نامیم ، فیلم‌های دینی را انگ تحریف می‌زنیم و یا کسانی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار می‌کنند با وجود همه تاکیدات مقام معظم  رهبری بر نقد اجتماعی ، این فیلمها را سیاهنمایی صرف می‌خوانند.

وی در همین رابطه ادامه داد: با امن کردن فضا و نگاه بلند نظرانه باید کاری کنیم تا سینمای دینی،دفاع مقدس و اجتماعی راهش را باز کند.

ایوبی با تاکید بر اینکه سینما در حال ثبت تاریخ تصویری ایران اسلامی است، گفت: امروز تاریخ تصویری حرف اول را در دنیا می‌زند و کسانی که در حوزه سینمای دفاع مقدس فعالیت می‌کنند، تاریخ تصویری یک فرهنگ ، تمدن درخشان و حرفهای ناگفته یک ملت را به جهان ارائه می‌دهند که حتما دیدنی و شنیدنی است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه  فیلمسازی با امکانات حداقلی کار بسیار سختی است، گفت: قطعا کسانی که در این راه قدم گذاشته‌اند، اجر کمتری از بچه‌هایی که در آن دوران می‌جنگیدند، ندارند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به دغدغه فرماندهان آن روز جنگ مبنی بر چگونگی انتقال ارزش‌ها و مفاهیم گرانقدر دفاع مقدس به نسل بعد گفت: خوشبختانه سینما به خوبی از عهده این کار برآمده است و  باعث افتخار است که هنر سینما امروز ارزش‌ها و دغدغه‌های دفاع مقدس را به نسل بعدی منتقل می‌کند.

در ادامه این مراسم سید حامد حسینی تهیه‌کننده فیلم سینمایی "سرو زیر آب" در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از حمایت‌ای سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری  و موسسه تصویر شهر با بیان اینکه آغاز فیلمبرداری این فیلم پس از ۵ سال به لطف، دعا و مرحمت شهدا بوده است، گفت: در آینده ما را با سینما خواهند شناخت.

محمد علی باشه آهنگر کارگردان فیلم سینمایی "سرو زیر آب" نیز در این مراسم گفت:قصد داشتم تا دیگر در حوزه دفاع مقدس فعالیتی انجام ندهم اما بواسطه قولی که به سید ابوالقاسم حسینی پیش از شهادتش داده بودم، انجام این کار را قبول کردم.

وی در ادامه افزود: در دوران دفاع مقدس گاه می‌شد با کمترین امکانات و تسلیحات یک خط را نگه داریم اما در حال حاضر انجام کار در حوزه دفاع مقدس با امکانات کم شدنی نیست و اگر انجام این پروژه نیز میسر شده است، به مرحمت خدا و خون شهدا بوده است.

فیلم سینمایی "سرو زیر آب" که با مشارکت بنیاد سینمایی  فارابی، حوزه هنری و موسسه تصویر شهر در حال ساخت است به موضوع دفاع مقدس میپردازد.

محمد علی باشه آهنگر در ششمین کار سینمایی خود کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته و حامد حسینی در مقام تهیه کننده در کنار او قراردارد.

قصه «سرو زیر آب» در مورد شهداء گمنام و اتفاقاتی است که در معراج شهداء و نورد لوله اهواز افتاده است.

بابک حمیدیان، مینا ساداتی، مسعود رایگان و هومن برق نورد از جمله بازیگرانی  هستند که در این فیلم جلوی دوربین علیرضا زرین‌دست قرار گرفته‌اند.

در جریان این مراسم ایوبی رییس سازمان سینمایی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی "سرو زیر آب" بازدید کرد و فیلمبرداری این فیلم نیز با حضور جمعی از خانواده های شهدا آغاز شد.

در این بازدید علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی،حمزه زاده معاون سینمایی حوزه هنری، علی احمدی مدیر عامل موسسه تصویر شهر، احمدیان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و جلیل اکبری صحت مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی ، رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی