آخرین اخبار

آغاز پنچری در حضور عطاران، همراه با گله‌های داودنژاد

09:00:22 1395/10/16


به گزارش ایسنا، مجموعه تلویزیونی «پنچری» به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی مهران مهام ظهر چهارشنبه با حضور بازیگرانی همچون رضا عطاران، حمید لولایی، شهین تسلیمی، یوسف تیموری، شهره سلطانی، رضا نیک خواه و ... کلید خورد.

همچنین سکانس‌هایی از این مجموعه با حضور مدیران از جمله روشن روان (مدیر گروه سریال شبکه سه سیما)،‌ محمد احسانی (مدیر اسبق شبکه یک سیما) و حمیدی (قائم مقام امور نمایش سیما) ضبط شد.

رضا عطاران که بیشتر سریال‌های تلویزیونی خود را با مهران مهام تجربه کرده بود، با حضور در پشت صحنه مجموعه پنچری، از نزدیک شاهد ضبط این سریال بود.

این هنرمند درباره همکاری با تلویزیون صحبت‌هایی را در جمع خبرنگاران مطرح کرد اما از آن‌ها خواست که این صحیت‌ها انعکاس پیدا نکند.

عطاران مطرح کرد که قرار بود مشاور و طراح سریال «زیر آسمان شهر» باشد، اما اکنون در سینما مشغول است. او همچنین مطرح کرد که شاید روزی به تلویزیون برگردد اما زمان آن مشخص نیست.

یوسف تیموری از جمله بازیگران «پنچری»، درباره‌ی این سریال و تفاوتش با دیگر مجموعه‌های کمدی اظهار کرد: این سریال نسبت به کارهای روتینی که کار کردم، تفاوت دارد و سمت و سوی کمدی موقعیت دارد.

او درباره نقش خود گفت:‌ نقش یک پسر دم‌بخت متفاوتی را ایفا می‌کنم؛ پسری که تحصیلکرده و مسؤولیت یک شرکت را بر عهده دارد و با مشکلاتی مواجه می‌شود. او بازیگران مکمل خود در این مجموعه را رضا داوودنژاد و حمید لولایی عنوان کرد و در عین حال گفت خوشحالم در کنار این دو هستم.

مهران مهام، تهیه‌کننده درباره ساخت مجموعه‌های کمدی در تلویزیون اظهار کرد: در شرایط فعلی فکر می‌کنم اگر بتوانیم باز هم نمونه‌هایی مانند کارهای قبلی را بسازیم، شاهکار کرده‌ایم. فعلا نمی‌توانیم دنبال چیز جدیدی باشیم چرا که به نظر می‌آید ما پس‌رفت داشته‌ایم و این امر دلایل متعددی دارد که بحث اقتصادی یکی از دلایل آن است. از طرفی می‌بینیم دو برنامه گفت‌وگو محور «خندوانه» و «دورهمی» خیلی ساده مخاطب خود را می‌گیرند؛ یعنی نیاز جامعه خودش را نشان می‌دهد.

این تهیه‌کننده در عین حال یادآور شد که تلویزیون باید سوپرمارکت باشد که همه نوع جنس در آن باشد تا مخاطبی که وارد آن می‌شود هر چیزی که می‌خواهد انتخاب کند. اما جامعه ما نشان می‌دهد گرایش مخاطبان نسبت به کارهای کمدی مفرح بالا است.

او سپس یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر مشکل اصلی تلویزیون به پول برمی‌گردد و زمانی که پول نباشد کارهای سطحی مدام تولید می‌شوند.

رضا داودنژاد، از دیگر بازیگران سریال پنچری با حضور در پشت صحنه این سریال، اصلی‌ترین دلیل این همکاری را فیلمنامه و کارگردان دانست.

این بازیگر توضیح داد:‌ بعد از مدت‌ها به خاطر بیماری و بخشی هم به خاطر گزیده انتخاب کردن کارها، از تلویزیون دور بودم و چیزی که من را اکنون شگفت‌زده کرد خواندن متن مجموعه پنچری بود و شناختی که از برزو نیک‌نژاد کارگردان این مجموعه داشتم.

داودنژاد همچنین با انتقاد از برخی خبرها مبنی بر اینکه مطرح شده است،‌ بیمار است و قادر به کار کردن نیست، یادآور شد:  متاسفانه قبل از اینکار مدام می‌شنیدم که مطرح می‌کنند، رضا داودنژاد مریض است و روی ویلچر است و نمی‌تواند کار کند. این اخبار را آنقدر شنیدم که برایم جالب نبود؛ البته یک سری کارها هم پیشنهاد شد که برایم جذاب نبودند تا در آن‌ها ایفای نقش کنم.

شهین تسلیمی از دیگر بازیگران این مجموعه که پیش از این در دردسرهای عظیم برزو نیک نژاد ایفای نقش کرده بود، با مقایسه این دو سریال اظهار کرد: در مجموعه دردسرهای عظیم نقش یک مادر صاحبخانه را ایفا کردم که از نظر مالی در مضیقه بود ولی اینجا وضع مالی ام فرق می‌کند. یک زن مقتدر، جدی و در نهایت مهربان هستم.

مهدی روشن‌روان، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما درباره اینکه سریال پنچری چه پیامی برای مخاطب خواهد داشت؟ اظهار کرد: ما قصه‌ای را تعریف کرده‌ایم که برای مردم جذاب باشد فیلم‌نامه را خوانده‌ایم و تلاشملان این است که کار خوب بسازیم، در غیر این صورت چنین کاری را انتخاب نمی‌کردیم.

وی همچنین از کلید خوردن مجموعه «بی‌نمک» برای شبکه سه سیما خبر داد و اضافه کرد: مجموعه نوروزی شبکه سه سیما با عنوان «آرمان دو» به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی احسان عبدی به زودی کلید خواهد خورد.

او این سریال را یک کار کمدی عنوان کرد که طی هفته آینده کلید خواهد خورد.

روشن روان در باره وضعیت پخش سریال «سرزمین کهن» کمال تبریزی به خبرنگار ایسنا گفت: فاز سوم این سریال در حال اتمام است و پخش آن از شبکه سه سیما قطعی شده است. این مجموعه پس از پایان «معمای شاه» پخش خود را از تلویزیون آغاز می‌کند.

حمیدی، قائم مقام امور نمایشی سیما  درباره علت خالی شدن آنتن تلویزیون و پخش مجموعه‌های تکراری اظهار کرد: متاسفانه سازمان صدا وسیما از قبل با مشکلات مالی مواجه بود هم به لحاظ بودجه و هم به لحاظ محتوایی مشکلاتی وجود داشت که در حال حاضر گشایشی صورت گرفته است.

در این راستا نزدیک به ۴۷ سریال آماده تولید داریم که یا مصوب شده‌اند یا در حال نگارش و یا در مرحله تولید هستند.

حمیدی همچنین از پخش مجموعه «پرستاران» به کارگردانی علیرضا افخمی پس از اتمام معمای شاه در شبکه یک سیما خبر داد.

او سپس درباره پخش مجموعه «سرزمین کهن»اعلام کرد که ساخت این مجموعه تاریخی تا پایان سال به اتمام می‌رسد و پخش آن به صورت هفتگی از شبکه سه سیما صورت خواهد گرفت.

حمید لولایی از بازیگران مجموعه پنچری درباره حضورش در این مجموعه اظهار کرد: تنها گزینه من برای حضور در این مجموعه خود کارگردان و قصه آن بود.

او در پاسخ به اینکه چرا مدتی دور از تلویزیون بوده به مشکلات مالی تلویزیون اشاره کرد و گفت: به طور کلی تلویزیون مشکلاتی داشت که این مشکلات در بی‌کاری ما و دوری از تلویزیون تاثیر داشت.

به گزارش ایسنا، مجموعه پنجری ظهر امروز در لوکیشینی واقع در شهرک نفت کلید خورد و بازیگرانی همچون مریم سعادت، مائده طهماسبی ، زهره فکور شریفی، بهشاد شریفی جلوی دوربین بروز نیکنژاد قرار گرفتند.  

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی