آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:22 1395/10/16


تماشاخانه ایرانشهر روز یکشنبه 19 دی‌ماه به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) تعطیل است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایران‌شهر، این مجموعه فرهنگی روز یکشنبه 19 دی‌ماه به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) اجرایی ندارد.

از روز دوشنبه 20 دی‌ماه در دو سالن استاد سمندریان و دکتر ناظرزاده کرمانی نمایش‌های «باغبان مرگ» به کارگردانی آروند دشت آرای ساعت 18، «دیابولیک، رومئو و ژولیت» با کارگردانی آتیلا پسیانی ساعت 20 در سالن استاد سمندریان و نمایش «حساب پرداخت نمیشه» به کارگردانی هادی عامل ساعت 18:15 و «حادثه در ویشی» به کارگردانی منیژه محامدی ساعت 20:15 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی به صحنه می‌روند.

همچنین روز شنبه 18 دی‌ماه نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» در دو اجرای 18 و 20 به صحنه می‌رود.

تسهیلات ویژه نمایش «دستگاه» برای دانشجویان

نمایش «دستگاه» تا پایان اجرای عمومی خود برای دانشجویان تخفیف 50 درصدی در نظر گرفت.

نمایش «دستگاه» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی آرمین جوان که از یکشنبه ۱۲ دی ماه ساعت 20:30 اجرای خود را در تماشاخانه کنش معاصر آغاز کرده است، برای دانشجویان 50 درصد تفیف در نظر گرفت.

مهرداد بهاءالدینی تهیه‌کننده و نورالدین حیدری ماهر مدیرتولید این نمایش هستند و مرتضی اسماعیل کاشی، محمدرضا علی اکبری، الهه بخشی و جعفر کرمانی در «دستگاه» به ایفای نقش می‌پردازند.

آرمین جوان پیش از این نمایش «قصر» را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود که بواسطه حضور این اثر در جشنواره تئاتر دانشگاهی توانست جوایزی همچون تندیس بهترین کارگردانی و طراحی صحنه از هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، تقدیر در ۳ بخش بازیگری مرد، بازیگری زن و نمایشنامه نویسی از هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران را از آن گروه خود کند.


تماشاخانه ماه حوزه هنری میزبان نمایش "هشت" می‌شود 

نمایش "هشت" به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از روز پنجشنبه، 16 دی‌ماه، در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. نمایش "هشت" داستان زوجی است که با توسل به امام رضا(ع) صاحب فرزندی می‌شوند. آن‌ها نذر می‌کنند که هر سال در روز تولد پسرشان به زیارت امام بروند اما برای ادای این نذر، اتفاقی پیش‌بینی نشده رخ می‌دهد. 
نمایش "هشت" از روز پنجشنبه، 16 دی‌ماه، در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. 
به گزارش صحنه؛ نمایش "هشت" به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از روز پنجشنبه، 16 دی‌ماه، در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.
نمایش "هشت" داستان زوجی است که با توسل به امام رضا(ع) صاحب فرزندی می‌شوند. آن‌ها نذر می‌کنند که هر سال در روز تولد پسرشان به زیارت امام بروند اما برای ادای این نذر، اتفاقی پیش‌بینی نشده رخ می‌دهد.
در این نمایش، مالک آبسالان، مرجان قاسمی و حیدر رضایی به ایفای نقش می‌پردازند.
نمایش "هشت" از روز پنجشنبه؛ 16 دی‌ماه- ساعت 18:30؛ با مدت زمان 65 دقیقه در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.
تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری در خیابان حافظ، نبش خیابان سمیه واقع است.
 

انیمیشن «خاطره نمناک» در مرکز گسترش تولید می‌شود

فیلم انیمیشن «خاطره نمناک» به کارگردانی مسعود قدسیه، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «خاطره نمناک» انیمیشنی رئال- فانتزی به مدت شش دقیقه است که به بیان داستان یک عشق می‌پردازد.

کانسپت، استوری‌بُرد، ریل و همچنین طراحی شخصیت‌های این انیمیشن در حال آماده‌سازی است و طی هفته آینده به پایان می‌رسد تا روند تولید این انیمیشن- درام با تایید تست‌های انیمیت انجام شده، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آغاز شود.

در خلاصه داستان «خاطره نمناک» آمده است: «دختر و پسری مشغول بازی در کنار تپه‌ای هستند؛ دختر به یکباره گم می‌شود و پسر در تمام طول عمر خود به دنبال دختر می‌گردد!»

هنوز برخی از عوامل ساخت این انیمیشن دو بُعدی از جمله انیماتور و آهنگساز آن مشخص نشده‌اند، اما دیگر عواملی که در تولید این انیمیشن مشارکت دارند، عبارتند از: کارگردان و تهیه‌کننده: مسعود قدسیه، کانسپت آرت: داود مقدمی و کامپوزیت: مسعود حاجی‌بابایی.

 «یک روز طولانی» به  جشنواره پونا راه یافت

فیلم «یک روز طولانی» ساخته بابک بهرام بیگی به جشنواره پونا هند راه یافت.

به گزارش مشاور رسانه ای فیلم، جشنواره پونا هند در پانزدهمین دوره خود میزبان فیلم «یک روز طولانی» در بخش سینمای جهان خواهد بود.

شهر پونا به دلیل داشتن بهترین انستیتوی سینما و تلویزیون  هند و همچنین وجود مرکز آرشیو سینمای ملی هند از مهمترین مراکز سینمایی  این کشور محسوب می‌شود. در این راستا فستیوال سینمایی پونا برای ارایه و نمایش بهترین‌های سینمای هند و جهان از سال 2002 شکل گرفته است و در دوره‌های اخیر میزبان آثار سینمایی بیش از چهل کشور جهان در عرصه‌های مختلف بوده است.

این فیلم نوشته مشترک بهرام بیگی و پیام ناصر است و از مضمونی اجتماعی برخوردار است.

در خلاصه‌ی داستان فیلم آمده؛ زمان آدم‌ها را دگرگون می‌کند اما تصویری را که از آنها داریم ثابت نگه می‌دارد. هیچ چیزی دردناک‌تر از این تضاد میان دگرگونی آدم‌ها و ثبات خاطره نیست!

شبنم مقدمی، رضا بهبودی، مرتضی یونس زاده، باران ابراهیمی و علیرضا آرا بازیگران اصلی فیلم هستند.

پخش بین المللی «یک روز طولانی»را علیرضا شاهرخی بر عهده دارد.

پانزدهمین جشنواره بین المللی پونا، از 23  تا 30 دی ماه در هند برگزار می‌شود.

چه گروه‌هایی در تئاتر شهر تمرین می‌کنند؟

شش گروه نمایشی هم اکنون در پلاتوهای مجموعه تئاتر شهر خود را برای اجرای عمومی آثارشان آماده می‌کنند.

در پلاتو شماره یک گروه اجرایی نمایش «مرغ دریایی» به کارگردانی سعید داخ و گروه «طراحی حرکت» به کارگردانی آصف جاودان‌فر خود را برای اجرای آثارشان آماده می‌کنند.

در پلاتو شماره دو هم گروههای نمایشی «بوف کور» به کارگردانی ناصرحسینی‌مهر، «شب» به کارگردانی چیستا یثربی و «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ تمرین های خود را آغاز کرده‌اند.

گروه اجرایی نمایش «فریز مکبث» به کارگردانی آرش دادگر هم این روزها در کارگاه دکور تئاتر شهر خود را برای اجرا آماده می‌کنند.

هم‌اکنون نمایش‌های «تیاتر سعدی، تابستان سی و دو» به کارگردانی حسین کیانی در تالار اصلی، «خانه پاکیزه» به کارگردانی سروش طاهری و مانلی حسین پور و «کلاغ» به کارگردانی سمانه زندی نژاد در تالار چهارسو،«ل ته» به کارگردانی عاطفه تهرانی در تالار سایه ، «قطعاتی از ساموئل بکت» به کارگردانی علی اکبرعلیزاد در تالار قشقایی و «گوهر نیل» به کارگردانی مجید امرایی در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر روی صحنه هستند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی