آخرین اخبار

در 2 تماشاخانه‌ی تهران چه خبر است؟

09:00:06 1395/10/03


به گزارش ایسنا،«گوهر نیل» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی است که از روز چهارشنبه اول دی ماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

نمایش «گوهرنیل» به نویسندگی و کارگردانی مجید امرایی عنوان تازه ترین نمایش پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر است که از روز چهارشنبه اول دی ماه میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

«گوهر نیل» نمایشی زنده و عروسکی است که داستان زندگی حضرت یوسف و برادرانش را با حضور دو راوی و عروسک‌های بزرگ چوبی روایت می‌کند.

در این اثر نمایشی که تا 21 دی ماه  هر روز ساعت 18 در پلاتو اجرا تئاتر شهر روی صحنه است، علیرضا دهقانی و وحیده قوهستانی به عنوان بازیگر حضور دارند، این در حالی است که شیوه ساخت عروسک‌ها نیز به شیوه‌ای ابتکاری با هنرمندی زهرا جعفری ساخته شده است.

نمایشنامه «شب هزار و یکم» در تالار مشاهیر تئاتر شهر روخوانی می‌شود

همزمان با سالروز تولید بهرام بیضایی نویسنده و کارگردان تئاتر کشورمان جلسه نمایشنامه خوانی «شب هزار و یکم» در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار می‌شود.

تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر  ساعت 18 یکشنبه پنجم دی در سالروز تولد  بهرام بیضایی میزبان خوانش نمایشنامه‌ای از این نویسنده بزرگ تئاتر ایران است.

در این جلسه نمایشنامه خوانی که به گفته کارگردانش  هادی سروری با هماهنگی و اجازه بهرام بیضایی برگزار می‌شود، معصومه عزیزمحمدی، شیما جان قربان، هادی سروری به عنوان نقش خوان حضور دارند، این در حالی است که صابر الله دادیان نوازنده تنبور و تار، ایمان موسی زاده نی و تمبک و محمد سرباز تمبک، اسپرینگ و دف گروه نوازندگان این اجرا را تشکیل می‌دهند.

نمایشنامه «شب هزار و یکم» هشتمین اثری است  توسط هادی سروری و گروهش از بهرام بیضایی نمایشنامه خوانی می‌شود.  

کما اینکه  در سال‌های گذشته  نمایشنامه های «سهراب کشی»،«افرا»، «مجلس ضربت زدن»، «اژدهاک»، « آرش» و «مرگ یزدگرد » در مجموعه تئاتر شهر ، فرهنگسرای نیاوران و خانه هنرمندان ایران روخوانی شده‌اند.

تمرین – اجرای قطعاتی از ساموئل بکت آغاز می‌شود/ حضور رایگان دانشجویان

گروه تئاتر 84 به سرپرستی علی اکبر علیزاد در آستانه آغاز تازه‌ترین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی تمرین – اجرای «قطعاتی از ساموئل بکت» را روی صحنه می‌برد.

در آستانه آغاز تازه‌ترین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی تمرین – اجرای «قطعاتی از ساموئل بکت» به سرپرستی و کارگردانی علی اکبرعلیزاد و بازی علیرضا کی منش، مرتضی حسین زاده، کتایون سالکی، شفق نصر، نوید زارع، پژمان یاوری، محمد مجیدیان  از ساعت 17 روزهای چهارشنبه اول تا جمعه سوم دی ماه به صورت رایگان میزبان دانشجویان  خواهد بود.

در این تمرین - اجرا گروه تئاتر ٨٤ به سرپرستی علی اکبر علیزاد پنج نمایشنامه کوتاه اثر ساموئل بکت با نام‌های « بازی »، « فاجعه »، «آمد و رفت»، «آخرین نوار کراپ»، «قطعه بی کلام ٢ » را به صورت جنرال اجرا می‌کند، وی در این تمرین – اجرا  نکات ضروری را درباره چگونگی شکل‌گیری این آثار از سوی گروه اجرایی به مخاطبین ارائه خواهد داد این در حالی است که در ادامه جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار می‌شود.

دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی می‌توانند طی روزهای اول تا سوم دی با در دست داشتن کارت دانشجویی از این ویژه برنامه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر استفاده کنند.

با استقبال مخاطبان نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» دو اجرایی شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی با استقبال مخاطبان در روزهای پنجشنبه دوم و جمعه سوم دی‌ماه ساعت 22 و همچنین روز شنبه 4 دی‌ماه ساعت 18 به صحنه می‌رود.

نمایش «دیابولیک، رومئو و ژولیت» با بازی: بهرام افشاری، ستاره پسیانی، خسرو پسیانی، اصغر پیران، نوید جهانزاده، علیرضا حبیبی کسبی، روح‌الله حق‌گوی لسان، ناز شادمان، مهدی صدر، دایانا فتحی، نوید محمد زاده، فاطمه نقوی طبق برنامه اعلام‌شده از روز دوشنبه 29 آذرماه ساعت 20 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را آغاز کرده است و تا روز پنجشنبه 30 دی‌ماه به اجرای خود در این مجموعه ادامه خواهد داد.

اعلام آمار مخاطبان چهار نمایش‌ «راهبان معبد وانگ»، «هاروی»، «خانه ابری » و «فهرست»

نمایش‌های «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی با 1هزار و 581 مخاطب، «هاروی» به کارگردانی ملودی آرام نیا با 2 هزار و 878، «خانه ابری» به کارگردانی مشترک حمید پور آذری و سیامک احصایی با 1 هزار 859 و «فهرست» به کارگردانی رضا ثروتی با 2 هزار 250 مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

نمایش «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی در 24 اجرای خودپذیرای 1 هزار و 581 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 473 مخاطب با بلیت‌های 15و 21 هزارتومانی 782 مخاطب با بلیت‌های 30،25و 35 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 206 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «راهبان معبد وانگ» طی 24 اجرا مبلغ 31 میلیون و 510 هزار تومان بوده است.

نمایش «هاروی» به کارگردانی ملودی آرام نیا نیز در 24 اجرای خودپذیرای 2 هزار و 878 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 911 مخاطب با بلیت‌های 25،20،15 هزارتومانی و 1687 مخاطب با بلیت 30 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 280 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «هاروی» طی 24 اجرا مبلغ 67 میلیون و 361 هزار تومان بوده است.

نمایش «خانه ابری» به کارگردانی مشترک سیامک احصایی و حمید پور آذری نیز در 27 اجرای خودپذیرای 1 هزار و 859 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 667 مخاطب با بلیت‌های 15 و 20 هزارتومانی، 576 مخاطب با بلیت25و 30 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 616 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «خانه ابری» طی 27 اجرا مبلغ 28 میلیون و 280 هزار تومان بوده است.

نمایش «فهرست» به کارگردانی رضا ثروتی نیز در 17 اجرای خود پذیرای 2 هزار و 250 مخاطب بود، از این تعداد مخاطب، 1372 مخاطب با بلیت 20،24،25و30هزارتومانی، 672مخاطب با بلیت 35 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 278 مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «فهرست» طی 17 اجرا مبلغ 52 میلیون و 630 هزار تومان بوده است.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی