آخرین اخبار

جشنواره‌ی تئاتر کودک به ایستگاه پایانی رسید

09:01:31 1395/09/28


به گزارش ایسنا به نقل از روابط جشنواره؛ آیین اختتامیه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان صبح امروز 27 آذر ماه در سالن بوعلی سینا شهر همدان و با حضور مدیران فرهنگ و هنر کشور و استان، هنرمندان تئاتر و مهمانان خارجی جشنواره برگزار شد.

در این مراسم که با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف همراه بود، طبق اعلام قبلی، بزرگداشتی برای رضا فیاضی هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد.

رضا فیاضی در بزرگداشت‌اش چه گفت؟

رضا فیاضی در آیین بزرگداشت خود با خواندن شعری از سروده‌های خودش در این مطلع که مرا در آیینه شستشو دهید، سخنانش را اینگونه ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که در این لحظه روی این سن قرار گرفته‌ام، قبل از این که روی سن بیایم تپش قلب عجبی داشتم اما الان خوبم! نمی‌دانم همه دوستانی که این تجربه را داشته‌اند، این هیجان را هم تجربه کرده‌اند؟یا نه؟ ولی این لذت بخش‌ترین چیزی است که برای هر انسانی ممکن است، اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: اگر قرار است برای بچه‌ها کار کنیم باید به هنر و علم مسلح باشیم.

فیاضی از مسئولان درخواست کرد که برای یک بار هم که شده کارگاه‌های تئاتر خلاق را از نزدیک ببینند و ادامه داد: کودکان و نوجوانانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند، قطعا در آینده دولت مردان بزرگی خواهند شد. ایمان دارم آقایان مرادخانی ، شفیعی و کرمی حتما در کودکی یک بار هم که شده گذرشان به تئاتر افتاده است.

این هنرمند در پایان سخنانش از همسرش قدردانی کرد.

در ادامه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،احترام برومند و الهی تبار از مسئولان استان همدان از رضا فیاضی، تجلیل شد.

علی مرادخانی : عدالت فرهنگی که خواست دولت بود در این جشنواره محقق شد

در ادامه معاون هنری وزیر با اشاره به  سخنان رضا فیاضی خطاب به این هنرمند، گفت: بنده نیز عضو شماره 12 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودم و خاطرات خوبی در دوران کودکی دارم.

وی با اشاره به اهمیت تئاتر دانش آموزی بیان کرد: در مدرسه یک تئاتر برای ما اجرا کردند که در آن فضایی که یک بازیگر ایجاد  می‌کرد، بسیار مورد توجه بود و همین امر تبدیل به یک جریان تندی در کار تئاتر می‌شد.

وی افزود: سال‌ها عضو شورای طرح برنامه سیما بوده‌ام که بسیار دنبال مجری کودک بودیم.مشکل ما این بود که مجری کودک باید بتواند با کودکان ارتباط برقرار کند، زیرا آموزش‌ها، حرکات و رفتار مجری در تربیت کودکان دخیل است.

معاون هنری وزارت ارشاد در ادامه با بیان اینکه استقبال خوبی از جشنواره در همدان شده است، افزود: تئاتر کودک و نوجوان در جامعه جا افتاده و باید به تامین زیر ساخت‌های این تئاتر توجه بیشتری شود.

وی اذعان داشت: امسال اتفاقات خوبی در جشنواره افتاده و مجموعه شهرستان‌ها فعالیت‌های خوبی داشتند و این همان عدالت فرهنگی دولت بود که در این جشنواره محقق شد.

مرادخانی با اشاره به استقبال 135 هزار نفر از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: همین استقبال خانواده‌ها از جشنواره خود حائز اهمیت است.

او با تاکید بر اینکه "در آینده تنها به برگزاری جشنواره بسنده نشود و تئاتر کودکان در طول سال ساری و جاری باشد و دبیرخانه‌ی جشنواره فعالیت مستمری داشته باشد، ادامه داد:باید دبیر جشنواره هر چه زودتر مشخص شود که پیشنهاد من شهرام کرمی است.

مرادخانی با اشاره به تشویقی که هنرمندان در پی این اظهارات داشتند، گفت:این تشویق نشان می‌دهد که خواست هنرمندان نیز همین است.

معرفی برگزیدگان مسابقه تئاتر خردسال

در بخش بعدی این مراسم برگزیدگان بخش خردسال به شرح زیر اعلام شد:

هیأت داوران این مسابقه متشکل از: رضا فیاضی، مجید قناد و افسانه زمانی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

الف: بازیگری

بازیگری زن

تقدیر: هیأت داوران به خاطر برقراری ارتباط مناسب نمایشی با مخاطب خردسال با اهداء لوح تقدیر از «کبری مالمیر» بازیگر نمایش «آرزوی کلاف های رنگی» تقدیر به عمل آورد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «شیرین کاشفی» بازیگر نمایش «کاغذ پاره‌ها» اهدا شد.

بازیگری مرد

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر از «مسعود طاهری عضد» برای بازی در نمایش «دفتر من، خیال من، خوشا به روز و حال من» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «آرین ناصری مهر» بازیگر نمایش «آرزوی کلاف‌های رنگی» اهدا شد.

ب: نمایشنامه نویسی

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر از «زهرا مریدی» برای نگارش نمایشنامه «کاغذ پاره‌ها» تقدیر به عمل آورد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «فرهاد اسماعیلی» برای نگارش نمایشنامه «آرزوی کلاف‌های رنگی» تعلق گرفت.

ج: کارگردانی

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «رامین کُهن» برای کارگردانی نمایش «یک روز و دو فصل» اهدا شد.

د: جایزه ویژه

هیأت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «کیان جعفری لفوت» بازیگر خردسال نمایش «بوق بوق» تقدیر کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خاطر کارکرد صحیح موسیقی برای ارتباط با مخاطب خردسال، تعلق گرفت به «امین پروین» آهنگساز نمایش «یک روز و دو فصل».

هـ: نمایش برگزیده

دیپلم افتخار این بخش به نمایش «یک روز و دو فصل» به کارگردانی «رامین کُهن» اهدا شد.

معرفی برگزیدگان مسابقه تئاتر کودک

هیأت داوران این مسابقه متشکل از بهرام شاه‌محمدلو، سالواتوره تراماچره و هنگامه مفید پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

الف: موسیقی

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «محمد نصرتی» برای موسیقی نمایش «رنگ رنگ نقاشی» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «فرید نوایی» برای موسیقی نمایش «کلوچه‌های خدا» اهدا شد.

ب: طراحی صحنه

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «سینا ییلاق بیگی»  برای طراحی صحنه نمایش «لاکی عجق وجق» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «مهدی شریفی» برای طراحی صحنه نمایش «مورچه‌ای به نام موری» اهدا شد.

ج: طراحی لباس

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «آزاده محمدی شیرازی» برای طراحی لباس نمایش «لاکی عجق وجق» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «زینب رشتی» برای طراحی لباس نمایش «مورچه‌ای به نام موری» اهدا شد.

د: بازیگری

بازیگری زن

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً از «ندا شامی نوری» بازیگر نمایش «عمو نوروز و ننه سرما» و «مریم الهامیان» بازیگر نمایش «رنگ رنگ نقاشی» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «سحر زینلی» بازیگر نمایش «کلوچه‌های خدا» اهدا شد.

بازیگری مرد

هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «محسن شهرکی» و «محمد اسلامی» بازیگر نمایش «مورچه‌ای به نام موری» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم شد به «سعید حاجی حیدری» بازیگر نمایش «کلوچه‌های خدا»

هـ: نمایشنامه نویسی

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «جواد انصافی»  برای نگارش نمایشنامه «قصه عمو نوروز و ننه سرما» تقدیر به عمل آورد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «سیدآرش شریف زاده» برای نگارش نمایشنامه «کلوچه‌های خدا» اهدا شد.

و: کارگردانی

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «جواد انصافی»  برای کارگردانی نمایش «قصه عمو نوروز و ننه سرما» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «سیدآرش شریف زاده» برای کارگردانی نمایش «کلوچه‌های خدا» اهدا شد.

ز: جایزه ویژه

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش «مورچه‌ای به نام موری» به کارگردانی «محمد جهانپا» و نمایش «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی  «سیدآرش شریف‌زاده» اهدا شد.

برگزیدگان آرا مردمی جشنواره معرفی شدند

در بخش بعدی مراسم برگزیدگان هر یک از بخش‌های جشنواره به انتخاب مردم معرفی شدند، به این ترتیب در بخش بین الملل نمایش «اورکت» از کره جنوبی ، در بخش نوجوان نمایش «کدو زری» و در بخش کودک نمایش «رنگ رنگ نقاشی» بیشترین آرا مردمی را از آن خود کردند.

معرفی برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر نوجوان

هیأت داوران این مسابقه متشکل از: اردشیر صالحپور-  نیکلاس مالمکارونا و لیلی رشیدی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

الف: موسیقی

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «رامین کُهن»  برای موسیقی نمایش «گیسوانی برای پرواز» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «علی بی نیاز» و «سیاوش عظیمی» برای موسیقی نمایش «کدوزری» اهدا شد.

ب: طراحی صحنه

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «علی اعلمی»  برای طراحی صحنه نمایش «کدوزری» تقدیر به عمل آورد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «رضا حسن زاده» برای طراحی صحنه نمایش «حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز» اهدا شد.

ج: بازیگری

بازیگری زن

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «فروزان بهرامپور» بازیگر نمایش «کدوزری» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «آنالی شکوری» بازیگر نمایش «یک سیب برای دو نفر» تعلق گرفت.

بازیگری مرد

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از گروه بازیگران نمایش «کابوس همراه» امیرحسین عسکری، رسول ملایی، محمدمهدی آقابابایی، محمدامین رفاهت، رضا خاشعی، علیرضا آقایی، اسماعیل صادقی و محمدحسن حسن زاده تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به گروه بازیگران نمایش «پس لرزه»: محمد رشنو، علی برنگی، نیما نوروزی و علیرضا چگینی تعلق گرفت.

د: نمایشنامه‌نویسی

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «رضا صابری»  برای نگارش نمایشنامه «حقاییق شیفت شب، وقایع شیفت روز» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «سینا شفیعی» برای نگارش نمایشنامه «پس لرزه» تعلق گرفت.

هـ: کارگردانی

تقدیر: هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «حمیدرضا ملاحسینی» کارگردان نمایش «یک سیب برای دو نفر» تقدیر کرد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «رضا حسینی» کارگردان نمایش «حقایق شیفت شب، وقایع شیفت روز» تعلق گرفت.

و: جایزه ویژه

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «محمد اسماعیل زاده» کارگردان نمایش «پس لرزه» تعلق گرفت.

برگزیده بخش مسابقه پژوهش (به استقبال صد سال تئاتر کودک)

هیأت علمی مسابقه پژوهشی به استقبال صد سال تئاتر کودک و نوجوان متشکل از داود کیانیان- یداله وفاداری- مسلم قاسمی- منصور خلج- سیدحسین فدایی حسین و منوچهر اکبرلو پس از مطالعه و ارزیابی مقالات ارائه شده به این بخش مقالات زیر را به صورت مشترک و بدون اولویت به عنوان آثار برگزیده اعلام کردند:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش تقدیم شد به «کریم خاوری» و «تحسین مصطفی» برای نگارش مقاله «تئاتر کودک و نوجوان در یک دهه جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان»، مژگان وثوقی» برای نگارش مقاله «جبار باغچه بان و نمایش خلاق»، «احمد بیگلریان» برای نگارش مقاله «تأثیر ادبیات مکتوب کودک و نوجوان بر تئاتر کودک و نوجوان ایران»، «نیاز اسماعیل پور» برای نگارش مقاله «تئاتر کودک در ایران، از نخستین حرکت‌ها تا نخستین نمایشنامه».

مسوولان استانی همدان چه گفتند؟

در بخش دیگری از مراسم پایانی جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان، فاضل عبادی ضمن تبریک زاد روز با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: از تشریف فرمایی همه هنرمندان،  مسئولان و میهمانان که این محفل هنری را منور نموده‌اند،  صمیمانه سپاسگزارم.

وی افزود: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با شرکت 550 نفر از هنرمندان ایرانی و خارجی  در قالب 60 گروه نمایشی، به ایستگاه پایانی رسید. به همه دست‌اندرکاران و مسئولان در تهران و همدان به ویژه دبیر محترم و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که سومین دوره این جشنواره را در دوران مسئولیت بنده برگزار می‌کنند، دست مریزاد و خدا قوت می‌گویم.

عبادی خاطرنشان کرد: بی‌شک برگزاری چنین جشنواره‌ای بدون همکاری سازمان‌ها، ادارات استانی، تشکل‌های فرهنگی و هنری و نماینده محترم ولی فقیه در استان و استاندار همدان، به نیکویی به انجام نمی‌رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بر این باوریم که میزبان این جشنواره بین‌المللی در ساحت فرهنگ و هنر، صاحبان اصلی آن و مولدان و مبتکران اندیشه و عمل در این حوزه هستند، گفت: بالیدن و رشد جشنواره تئاتر کودک نیز به همت و سعی و صبوری هنرمندان نمایش به ویژه پیشکسوتان به این ایستگاه رسیده است.

وی افزود:در این دوره از جشنواره هم جشن صد سالگی تئاتر ایران را با یاد مرحوم باغچه بان برگزار کردیم و از حضور پیشکسوتان در قالب برگزاری کارگاه سخنرانی و میهمانان ویژه برخوردار بودیم و هم از کارنامه فاخر استاد فیاضی در تئاتر کودک و نوجوان تجلیل به عمل آمده که همه اینها مایه شکر و سپاس است.

عبادی ادامه داد: در این فرخنده روز ولادت حضت  سول (ص) دست بر دعا بر می‌داریم که ظلم و جو رو ستم از مناسبات انسانی رخت بر بندد و اخلاق و معنویت بر جهان حاکم شود و در هیچ جای کره زمین چهره اندوهبار کودکان و نوجوانان را نبینیم و اشکی برگونه فرزندانمان جاری نشود. به علیرضای عزیز (فرزند شهید محمدرضا بشیری) که میهمان ما و البته صاحبخانه این جشنواره هستند خوش آمد می‌گویم و البته برای پدر شهیدش و سایر شهدای اسلام که برای رهایی بشریت جان بر کف نهادند علو درجات را طلب می‌کنم و برای مقام معظم رهبری سلامتی ، طول عمر و برای رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید و همه خادمان فرهنگ و هنر نیز توفیق و سربلندی آرزو می‌کنم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از حضور هنرمندان و پیشکسوتان کشورهای حاضر و استان‌ها در این جشنواره تشکر کرده و گفت: از خدا می‌خواهیم که همانگونه که جشن صد سالگی تئاتر را در این جشنواره برگزار کردیم جشن صدسالگی و بیشترش را نصیب فرزندانمان نماید.

در ادامه آیین تجلیل از علیرضا بشیری، فرزند شهید محمد رضا بشیری برگزار و یاد علی وزینی خبرنگار درگذشته فرهنگ و هنر گرامی داشته شد.

شهرام کرمی: بچه‌ها باید با زبان هنر تربیت شوند

شهرام کرمی دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در آیین اختتامیه گفت: وظیفه دارم از تک‌تک هنرمندان و اساتید که کمک کردند تا بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به خوبی برگزار شود، تشکر کنم. بیست وسه دوره برگزاری جشنواره اتفاق خجسته‌ای است و همه ما تلاش کردیم جشنواره خوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم بچه‌ها باید با زبان هنر تربیت شوند. صد سالگی تئاتر کودک و نوجوان نیز مایه سربلندی است چرا که پیشینه و آینده هنر را نشان می‌دهد.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت: تلاش هنرمندان و توجه مسئولان موضوعاتی است که تئاتر کودک و نوجوان به آن نیاز دارد، از مسئولان تقاضا می‌کنم که به تئاتر خصوصا تئاتر کودک و نوجوان بیشتر توجه کنند.

وی افزود: جا دارد یادی کنم از استاد همدانی استاد مهیمنی. خوشبختانه سرمایه عظیمی تحت عنوان مخاطبان و سرمایه عظیم‌تری به نام هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان  است که همگی تلاش می‌کنند آثار خوبی را ارائه دهند.

کرمی گفت: امیدوارم گام بلندی برداریم و تلاش کنیم برای برگزاری دوره‌های آتی این جشنواره و اینکه دوره‌های آتی پربارتر برگزار شود. من فقط نماینده‌ای از شما هنرمندان و عزیزان پرتلاش هستم و به حکم‌ وظیفه از همه اعضای ستادی جشنواره تشکر می‌کنم.

برگزیدگان بخش مسابقه تئاتر خیابانی

هیأت داوران این مسابقه متشکل از منوچهر اکبرلو، احمد بیگلریان و کریم اکبری مبارکه پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

الف: طراحی فضا و لباس

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم شد به «هانیه زحمت کش» و «الهه میرزایی» طراح و سازندگان دکور و عروسک نمایش «نگاه خط خطی»

ب: طرح و ایده

تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا شد به «مهدی حبیبی» برای طرح و ایده نمایش «سورپرایز»

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی تقدیم شد به «بهداد بلیغ فر» برای طرح و ایده نمایش «این همه من»

ج: بازیگری

هیأت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از «یاسمن رادمنش» بازیگر نمایش «این همه من» تقدیر کرد.

بازیگری زن:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به محدثه فرهادی» برای بازی در نمایش «سورپرایز » اهدا شد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «آنالی شکوری» برای بازی در نمایش «این همه من» تعلق گرفت.

بازیگری مرد:

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به «مهدی حبیبی» بازیگر نمایش «سورپرایز» اهدا شد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «میثم سرآبادانی» برای بازی در نمایش «جادوگر شهر زباله‌ها» تعلق گرفت.

د: کارگردانی

تقدیر: لوح تقدیر و جایزه نقدی به «مهدی حبیبی» برای کارگردانی نمایش «سورپرایز» اهدا شد.

برگزیده: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به «بهداد بلیغ‌فر» برای کارگردانی نمایش «این همه من» تعلق گرفت.

معرفی برگزیده بخش مسابقه نمایشنامه نویسی (آثار چاپ شده)

هیأت داوران این مسابقه متشکل از:منصور خلج- احمد بیگلریان و جواد عاطفه پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

برگزیده: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «داود کیانیان» برای نگارش نمایشنامه «آوای پریان» از انتشارات سروش تعلق گرفت.

معرفی برگزیدگان مسابقه نمایشنامه نویسی (تولیدات تازه)

هیأت داوران این مسابقه متشکل از: احمد بیگلریان- حسن دولت آبادی- سیدحسین فدایی حسین پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

رتبه سوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی به «مریم رهاسرشت» برای نگارش نمایشنامه «نان و حلوا» اهدا شد.

رتبه دوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی به «محمدباقر نباتی مقدم» برای نگارش نمایشنامه «افسانه ساوالان» تعلق گرفت.

رتبه اول:تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «کیومرث قنبری آذر» و «سپیده دبیری» برای نگارش نمایشنامه «شیر کتابخانه» اهدا شد.

معرفی برگزیده مسابقه نمایشنامه خوانی(استقبال صدسالگی تئاتر کودک)

هیأت داوران این مسابقه متشکل از احترام برومند، حمیدرضا نعیمی و محمد عاقبتی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

دیپلم افتخار این بخش تقدیم شد به «احسان مجیدی» کارگردان نمایشنامه‌خوانی «مجادله دو پری»

لوح تقدیر این بخش تقدیم شد به «فرزاد لباسی» کارگردان نمایشنامه‌خوانی «شنگول و منگول»

معرفی برگزیده مسابقه پوستر

هیأت داوران این مسابقه متشکل از:قباد شیوا- امیر اسمی- آرش تنهایی پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

برگزیده: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی (معادل 1000 دلار) تقدیم شد به «مرضیه سرمشقی» برای طراحی پوستر نمایش  «تَشپِ کال»

برگزیدگان بخش مسابقه عکس

هیأت داوران این مسابقه متشکل از:حمید جبلی- سیف‌الله صمدیان و سیامک زمردی مطلق  پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

هیأت داوران با اهداء لوح تقدیر از هنرمندان زیر قدردانی کرد:

1- «بهار نیک پور»  برای مجموعه آثار

2- «سمانه جویا» برای مجموعه آثار

رتبه سوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی به «مریم ملک مختار» برای مجموعه آثار اهدا شد.

رتبه دوم:لوح تقدیر و جایزه نقدی به «سیدضیاءالدین صفویان» برای مجموعه آثار تعلق گرفت.

رتبه اول:تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «مریم قهرمانی‌زاده» برای مجموعه آثار اهدا شد.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی