آخرین اخبار

پیام‌هایی که برای فقدان جعفر والی مخابره شد

09:01:30 1395/09/28


مراسم یادبود جعفر والی دوم دی ماه در مسجدالرضا میدان نیلوفر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و طبق اعلام روابط عمومی خانه تئاتر، مراسم یادبود جعفر والی هنرمند پیشکسوت تئاتر که صبح 27 آذرماه در بیمارستان درگذشت، پنجشنبه دوم دی ماه از ساعت 17:45 در مسجدالرضا واقع در میدان نیلوفر برپا خواهد شد.

پیام مهدی شفیعی برای درگذشت جعفر والی 

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی که برای شرکت در آیین پایانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به همدان سفر کرده است، در پیامی درگذشت استاد جعفر والی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«ولایت تئاتر، والی خود را از دست داد. استاد والی از نسل تئاتر آفرینی است که بی‌دریغ در سرزمین پرگهر ایران بذر نواندیشی و ابتکار در هنر تئاتر را به بار نشاندند. اندوه غیبت او در روزگاری که هنوز داغ فقدان دیگر اساتید آرام نگرفته است تلخ و ناگوار است. دریغ و درد خویش را با آرزوی بردباری برای بازماندگان آن استاد فقید و تسلیت به جامعه هنری تقدیم می‌دارم. نام و یادش گرامی باد.»

دبیر جشنواره‌ی تئاتر فجر: هنر مرگ را پس می‌راند

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در پیامی، درگذشت «جعفر والی» از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر را به خانواده، اهالی هنر و رسانه‌ها تسلیت گفت.

در متن پیام سعید اسدی آمده است: «هنر مرگ را پس می‌راند اگر چه در این کشاکش غریب مرگ به ناگاه جسم هنرمند را در می رباید. اما بقای روح هنرمند فنای جسم فانی او را به هیچ می‌گیرد و بزرگمردان و زنان هنر، جاویدان در هیأت کسانی که دستی در خلق نیکوی هنر دارند، مدام و پایان‌ناپذیر،‌از نو تجدید می‌شوند.

خبر ناگوار است: "استاد جعفر والی در گذشت."

او به عنوان یکی از معماران موج نوی تئاتر ایران، در شکوه بنایی که با همکاران کم نظیرش در این سالیان ساخته و بر جای گذاشته همواره زنده خواهد ماند و در دست و زبان و شمایل و ذهن خلاق هر هنرمند آگاه و خیر خواه که نقشی را بر صحنه‌های تئاتر ایران زمین رقم می‌زند، تکرار می‌شود. نام و شأن هنرمندانه استاد جعفر والی تداعی گر دوران درخشانی از تئاتر ایرانی است که در آن تعهد اجتماعی هنرمندان با کیفیت بیان هنرمندانه برای ایجاد خاطراتی ماندگار از اجراهای تاریخ ساز در هم آمیخته بود.

دریغ بزرگ این است که سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از افتخار حضور گرانقدر استاد والی در مقام کارگردان نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» بی‌نصیب ماند.

نام و یاد او نیرو بخش ما در این دوره از جشنواره خواهد بود و گردهمایی هنرمندان تئاتر ایران در جشنواره سی و پنجم را با گرامی‌داشت هنری که او دوست می‌داشت، برگزار خواهیم کرد.  با اظهار تأسف عمیق در گذشت این هنرمند دوران ساز را به بستگان گرامی ایشان و هنرمندان گرانمایه‌ی تئاتر ایران تسلیت می‌گویم.»

پیام تسلیت خانه سینما برای درگذشت والی

خانه سینما در پیام تسلیت‌اش آورده است:«استاد جعفر والی، هنرمند ارزنده و ارجمند سینما و تئاتر میهمانان، صبح امروز به دیار باقی رهسپار شد. خانه سینما ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی ایشان و اعضای محترم خانه سینما، علو درجات اخروی را برای این هنرمند فقید از خداوند متعال آرزو می‌کند.»

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر در پی درگذشت جعفر والی

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر درگذشت جعفر والی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت هنرهای نمایشی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«در کمال تأسف باخبر شدیم هنرمند پیشکسوت جعفر والی دار فانی را وداع گفت.

کارنامه درخشان جعفر والی در عرصه‌های مختلف هنرهای نمایشی، بی‌شک مهر تائیدی بر فعالیت هنرمندانه این کارگردان و بازیگر برجسته است. امید است تجارب گرانسنگ این هنرمند عزیز، چراغی روشن برای هنرمندان جوان نسل امروز باشد.

ضایعه درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری به ویژه دوستداران هنرهای نمایشی تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت و برای خانواده محترمشان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.»

جعفر والی که از ۱۸ آذر ماه به دلیل مشکلات ریوی در یک بیمارستان بستری شده بود و بعد به بیمارستان «تهران کلینیک» منتقل شد، حوالی ساعت ۱۰ صبح ۲۷ آذر ماه در بیمارستان درگذشت.

این هنرمند که با همراهی ایرج راد و هرمز هدایت درصدد اجرای نمایش «در گوش سالمم زمزمه کن» در جشنواره تئاتر فجر بود، پیش‌تر نمایش‌های «آی باکلاه آی بی‌کلاه»، «چوب به دست‌های ورزیل» و «گاو» را اجرا کرده است.

او در سال‌های اخیر با بازی در دو نمایش«اتاق شماره شش» نوشته خسرو حکیم رابط بر اساس اثری از چخوف و «ویتسک؛ یک داستان ناتمام» نوشته بوشنر هر دو به کارگردانی ناصر حسینی‌مهر روی صحنه رفت.

انتهای پیام  



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی