آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:15 1395/09/18


به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «باغ‌های زردآلو» به کارگردانی پوریا حیدری‌اوره به هشتمین دوره جشنواره «صوفیا» منار بلغارستان راه یافت.

گفته می‌شود که جشنواره‌ی صوفیا منار که بزرگترین جشنواره فیلم های اسلامی در اروپاست از ١٢ تا ٢٩ ژانویه ٢٠١٧ در شهر صوفیا برگزار می‌شود.

 فیلم محصول مشترک ایران و ارمنستان است و تابستان سال گذشته در ارمنستان و بخشی در ایران فیلمبرداری شد و در ادامه تدوین و صداگذاری آن نیز در ایران انجام شده است.

«باغ‌های زرد آلو» موضوعی اجتماعی دارد و داستان زندگی آرام جوان ایرانی-ارمنی که از کودکی و پس از مهاجرت از ایران ساکن امریکا بوده است و برای خواستگاری از دختری مورد علاقه‌اش برای اولین بار وارد ارمنستان می‌شود را روایت می‌کند.

فیلم به سه زبان ایرانی، ارمنی و انگلیسی ساخته شده است و بازیگران ترکیبی از چهره‌های مطرح ارمنستان و سه بازیگر ایرانی هستند و می‌توان به پدرام انصاری، ناربه وارتان، سامول سرکیسیان، هوهانس آزویان، آزاده اسماعیل‌خانی، آرایک سرگیسیان، الیسون گنگی و مارو هاکوبیان به عنوان بازیگران فیلم اشاره کرد.

باغ های زردآلو پیش از این در چهلمین دوره جشنواره مونترال کانادا نیز حضور داشت.

گروه «شالاکو» با اجرای نمایش آیینی «گهواره کهن» در نیاوران

گروه شالاکو با اجرای نمایش آیینی "گهواره کهن"(ویژه بانوان) به کارگردانی نگین مدنی ، 19 آذر در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

نگین مدنی طراح حرکات و کارگردان این گروه طی سخنانی در خصوص این اجرا گفت:حرکات نمایشی  "گهواره کهن " با حضور 21 بازیگر اجرا می‌شود و شامل بر حرکات کلاسیک و فولکلور خواهد بود که مخاطب را با اجرای متفاوتی روبرو می‌کند.

وی  مطرح کرد: دراین نمایش قطعاتی از قبیل چکمه سما،رعنا،نعلبکی ،کوزه ،قایتاغی سه چاپ زابلی ،جنوبی ،واغزالی ،ایرانی سنتی چوب بازی و اسب خراسانی وسماع  نیز اجرا می‌شود.

این نمایش آیینی جمعه 19 آذر ساعت 15برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه و رزرو بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

علی سلیمانی در نقش سراب‌علی، سراب‌علی در نقش قاضی  

علی سلیمانی در «تیاتر سعدی، تابستان سی‌ودو» نقش سراب‌علی بهرام‌افشار را بر عهده دارد. سراب‌علی بهرام‌افشار قرار است در تیاتر سعدی با نقش قاضی‌القضات شیراز روی صحنه برود.  

علی سلیمانی که قرار است به زودی با نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی‌ودو» روی صحنه برود در مورد نقش خود گفت: «نام نقش من در این نمایش سراب‌علی بهرام‌افشار است. بازیگری هم سن و سال خودم که لهجه آذری دارد و گاهی اوقات ترکی حرف می‌زند.»  

او درباره پیشینه شخصیت سراب‌علی بهرام‌افشار افزود: «سراب‌علی بهرام‌افشار دوره‌ای در باکو و تفلیس زندگی کرده و از آن‌جا به تهران آمده است.»

علی سلیمانی که این روزها مشغول تدوین نخستین فیلم سینمایی بلند خود با نام «اشنوگل» (لوله تنفس غواصان) برای حضور در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر است، ادامه داد: «سراب‌علی در نمایشی که قرار است روز کودتای 28 مرداد در مورد سعدی در تیاتر سعدی اجرا شود، نقش قاضی‌القضات شهر شیراز را بر عهده دارد.»  

نمایش «تیاتر سعدی، تابستان سی‌ودو» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی حسین کیانی به زودی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «گروه تئاتری تصمیم دارند روز 28 مرداد سال 1332 (روز کودتا) نمایش‌شان را در مورد زندگی سعدی برای نخستین شب در تیاتر سعدی روی صحنه ببرند...»  

تیاتر سعدی یکی از مکان‌هایی است که طبق تاریخ  در روز 28 مرداد 1332 به آتش کشیده شد. در این نمایش همچنین برای نخستین‌بار شخصیت شعبان جعفری روی صحنه دیده خواهد شد.

بازیگران این نمایش به ترتیب حروف الفبا علیرضا آرا در نقش فردوس کیهان‌خدیو، خاطره اسدی در نقش مهرزاده ایرانی، شهرام حقیقت‌دوست در نقش حسن آقا، امیررضا دلاوری در نقش‌های سرگرد قربانعلی فخرایی و شعبان جعفری، مجید رحمتی در نقش‌های تقی تُمبَکی و احمد عشقی، علی سلیمانی در نقش سراب‌علی بهرام‌افشار و رویا میرعلمی در نقش لورین هستند.

حمید حسینی، سهیل ملکی، اشکان دلاوری و پدرام محمدی نیز علاوه بر حضور در گروه کارگردانی و صحنه، نقش‌های فرعی «تیاتر سعدی، تابستان سی‌ودو» را بر عهده دارند.

دیگر عوامل «تیاتر سعدی، تابستان سی‌ودو» الهام شعبانی (طراح لباس)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، محمد گودرزیانی (برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان)، مهلا پاکدامن (منشی صحنه)، مهدی آشنا (عکاس)، سارا حدادی (روابط عمومی)  و نرگس کیانی (مشاور رسانه‌ای) هستند.

"مارال فرجاد و شبنم قلی‌خانی  به " داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل " پیوستند 
مارال فرجاد و شبنم قلی خانی نیز به نمایش «داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل » اثر اریک امانوئل اشمیت به کارگردانی امیدرضا سپهری و تهیه‌کنندگی مهدی پور حیدر که به زودی در تماشاخانه پالیز به روی صحنه می‌رود پیوستند ، پیش‌تر حضور سیما تیرانداز و سام قریبیان در این اثر تایید شده بود.

نمایش " داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل " برداشتی از نمایش " مهمان سرای دو دنیا " اثر اریک امانوئل اشمیت است که پیش‌تر به کارگردانی امیدرضا سپهری با بازیگران متفاوتی همچون سارا خویینیها،شهره سلطانی ، کامران تفتی ، رامین سیار دشتی و ... پیشتر این اثر را با عنوان " مهمانسرای دو دنیا " به روی صحنه برده است.  

این کارگردان جوان تصیم بر آن دارد تا با بازتولید متفاوت‌تر و فانتزی‌تری از این اثر،ایده‌های خود را در خصوص این نمایش بر صحنه‌ی نمایش به تصویر بکشد.

از دیگران بازیگران این اثر می ‌توان به ناصر عاشوری،قیس سپهری،امیر فتوره چی،حامدتهرانی، عرفان اسلامیه، سیدشهاب الدین خاضع حق، هادی جمالو، علی سعیدیان، شایا زندی، هدیه وکیلی‌نیا،ترانه یوسفی و ملیکا سعید پور اشاره کرد.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی