آخرین اخبار

خبرهایی از تئاتر از بازی یالتا تا خواستگاری به سبک مبارک

09:01:36 1395/09/17


لوون هفتوان بازیگر و کارگردان تئاتر که با بازی در فیلم سینمایی « پرویز» برای مخاطبان ایرانی شناخته شد به زودی نمایشی در تماشاخانه باران به روی صحنه خواهد برد که از همکاری با روشنک گرامی و وحید رهبانی در این نمایش خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این گروه نمایشی ؛ روشنک گرامی که با بازی در فیلم سینمایی " قاعده تصادف " معرفی شد به زودی در نمایش " بازی یالتا " که پیش‌تر در سالن کنش معاصر اجرا شده بود با وحید رهبانی همبازی خواهد شد ، این نقش در اجرای پیشین بر عهده‌ی شادی کرم رودی بوده که هم اکنون این بازیگر سینما و تلویزیون جوان جایگزین شد.

نمایش " بازی یالتا " ، نوشته برایان فریل نویسنده شناخته شده ایرلندی توسط لوون هفتوان بازیگر ایرانی مقیم کادانا که سالهای دور در روسیه و کانادا به فعالیت تیاتری مشغول بود در تماشاخانه‌ی باران از 5 دی ماه به روی صحنه خواهد رفت.

وحید رهبانی و مانی منادی زاده از دیگر بازیگران این اثر نمایشی خواهند بود و آلبرت بیگ‌جانی تهیه‌کننده ، مانی منادی‌زاده موسیقی، آبس خلقی طراح نور، سارا حدادی  مدیر روابط عمومی از دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

نمایش «بازی یالتا» به طراحی و کارگردانی لوون هفتوان از5 دی ماه در تماشاخانه باران واقع در خیابان انقلاب ، خیابان فلسطین جنوبی به روی صحنه خواهد رفت.

«خواستگاری به سبک مبارک» در همای سعادت 
نمایش سنتی و سیاه بازی «خواستگاری به سبک مبارک» با نویسندگی هادی شیرمحمدی و کارگردانی حمیدرضا مرادی از پنجشنبه 18 آذر در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌رود. 
به گزارش روابط عمومی «همای سعادت»، این نمایش با بازی هادی شیرمحمدی و حمیدرضا مرادی اجرا می‌شود و داستان مبارک است که عاشق دختر حاجی است، اما به خودش اجازه نمی‌دهد از حاجی دخترش را خواستگاری کند. او با هماهنگی دختر نقشه‌ای می‌کشد تا به خواسته‌اش برسد. 
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به گروه نوازندگان امید محمدی ، سولماز سادات حسینی ، حامد جلایی، طراح صحنه مهدی یوسفیان، طراح پوستر و بروشور و عکاس سارا داودی، طراح گریم علی گودینی،گریمور مریم خدادادی، دستیار کارگردان شادی کارآیین، منشی صحنه پریسا راد، مدیر صحنه طهمورث ایرانشاهی، روابط عمومی حمیدرضا نوری و مهربان عطایی و مشاور رسانه‌ای مطهره کشاورز اشاره کرد. 
این نمایش تا 10 دی هر شب ساعت 18:30 در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261اجرا می‌شود.

هلندی ها در تئاتر شهر کارگاه «معرفی تئاتر ستمدیدگان»برگزار می کند

کارگاه تخصصی گروه تئاتر «فرمات» هلند به مدیریت لوکاس اوپ دبیک روز شنبه بیستم آذر ماه در پلاتو شماره دو مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، باحمایت و مشارکت تئاتر شهر گروه تئاتر «فرمات» هلند به مدیریت لوکاس اوپ دبیک از مطرح ترین موسسات گسترش تئاتر شورایی که سالانه میزبان جشنواره  جهانی تئاتر شورایی است، ساعت 14 شنبه 20 آذر کارگاه تخصصی «معرفی تئاتر ستمدیدگان» را در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر برپا می کند.

لوکاس اوپ دبیک مدیر هنری کمپانی فُرمات  کشور هلند از مطرح ترین چهره های تئاتر ستمدیدگان(تئاتر شورایی) در دنیا به حساب می آید . وی شاگرد و در ادامه همکار آگوستو بوآل (مبتکر تئاتر ستمدیدگان ) بوده است. این هنرمند تاکنون تاثیرات زیادی بر گسترش تئاتر شورایی در دنیا به ویژه کشور هلند داشته است.

اوپ دبیک در کارگاهی یک روزه که در پلاتوی شماره 2 مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود به معرفی تئاتر ستمدیدگان و بررسی روش های کاری آگوستو بوال می پردازد در این کارگاه همچنین مخاطبان از تازه ترین تغییرات و رویکردهای نوین در تئاتر شورایی که گروه‌های مختلف در دنیا به آن دست پیدا کرده اند مطلع می شوند.

شرکت در کارگاه تخصصی کمپانی فرمات با مدیریت لوکاس اوپ دبیک رایگان است.  اما به علت محدود بودن ظرفیت ثبت نام علاقه مندان برای حضور در کارگاه می توانند با شماره 09354859613 تماس بگیرند.

                                                                                                          

برابر آلفا به صحنه می‌رود

نمایش "برابر آلفا" به نویسندگی و کارگردانی میلاد کرباسی از 24 آذر در تماشاخانه استاد مشایخی (مان) روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش "برابر آلفا" به نویسندگی و کارگردانی میلاد کرباسی از 24 آذر در تماشاخانه استاد مشایخی (مان) روی صحنه می‌رود.

این اثر که یک نمایش تک نفره با فضایی کمدی است و با ایفای نقش "میلاد کرباسی" در قالبی فانتزی ارائه و اجرا می‌شود. این نمایش داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که زاده‌ی عقده‌های بشریت است.عقده‌هایی که در طول تاریخ بشر حال به جانداری بالغ تبدیل شده که همچون آینه، تصویر بشریت را با کمی زهرخند به رخش می‌کشد. حکایت زندگی پسر جذاب و باهوشی که به زعم خود بزرگترین نظریه دنیارا کشف کرده و می‌خواهد به گوش بشریت برساند. اما اثبات این نظریه زندگی او را وارد مسیر پر پیچ و خمی می‌کند. مسیری که حتی باعث شروع جنگ جهانی می‌شود.

در این اثر نمایشی، طراح لباس: زری کریمی، طراح صحنه و صدا: احسان مرادخواهی، طراح نور: آرزو خسروی، ساخت تیزر: نیما محمودی-امیرعلی سی سی پور، دستیار لباس: نیلوفر جوکارمنفرد، عکاس: سارا زالی و در گروه کارگردانی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: الهه افخمی، دستیار کارگردان: کامران طاهری و مدیر تولید وطراح گرافیک: محمد وفایی با گروه همکاری می‌کنند.

نمایش «برابر آلفا» از 24 آذر تا 10 دی هر روز راس ساعت 17 در تماشاخانه مشایخی (مان) روی صحنه خواهد بود.

میزبانی تئاتر شهر از جشنواره بین المللی تئاتر فجر

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، با آغاز دور تازه فعالیت‌های دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، مجموعه تئاتر شهر طی روزهای گذشته میزبان گروه‌ها و هنرمندان مختلف در برنامه‌ها، نشستها، همایشها و کارگاه‌های تخصصی مرتبط با مهم ترین رویداد تئاتری سال است.

همایش «آثار برگزیده جشنواره های تئاتر استانها» که از روز شنبه 13 آذر ماه با حضور  مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیران انجمن نمایش استان های سراسر کشور با مدیریت اتابک نادری در تالار مشاهیر تئاتر شهر آغاز شده، تا روز چهارشنبه 24 آذر ماه به کار خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که روز دوشنبه پانزدهم آذر ماه نیز نشست هویت بصری با همراهی گروه‌های نمایشی ، گرافیست‌ها ، دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر  و سرپرستی ابراهیم حسینی مدیر مسابقه پوستر و هویت بصری جشنواره تئاتر فجر در پلاتو شماره 2 مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

اولین کارگاه تخصصی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز روزهای 15 و 16 آذرماه با حضور آنتونیو پینتو ریبیرو از کشور پرتغال  با کارگاه «مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی هنری»  در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان شرکت کنندگان بوده است.

البته «مدیریت پروژه و بازاریابی بین‌المللی تولیدات تئاتری» با حضور ایو هوروات از کشور اسپانیا، کارگاه طراحی صوتی و مهندسی صدا حضور آیدین الفت، کارگاه «کارکرد دراماتیک موسیقی زنده و پخش شونده با حضور سعید ذهنی از جمله برنامه های تخصصی دیگری است که طی روزهای آینده توسط بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین المللی تئاتر فجر به سرپرستی افشین خورشید باختری برگزار می‌شود.

براساس این گزارش بخش نمایشنامه خوانی آثار برگزیده مسابقه نمایشنامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به سرپرستی میلاد اکبر نژاد هم در روزهای 23 الی 27 آبان ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر بود، که در این جلسات نمایشنامه خوانی علاوه بر خوانش متون ، نشست های نقد و بررسی نیز برپا شده بود.

این در حالی است که در تئاتر شهر نمایش‌های «طپانچه خانم» به کارگردانی شهاب الدین حسین پور در تالار چهارسو، «پدران ، مادران، فرزندان» به کارگردانی آرش عباسی در تالار قشقایی ،«دور از دسترس اطفال نگهداری شود» به کارگردانی مهدی پاشایی در تالار سایه ، «سربسته از تهران» به کارگردانی مجتبی کریمی در تالار سایه و «آبی ترین آسمان زمین» به کارگردانی محمد قاسمی در پلاتو اجرا روی صحنه هستند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی