آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:03:12 1395/09/16


به گزارش ایسنا،تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران از 15 آذر میزبان دو نمایش «کاناپه» به کارگردانی میلاد اخگر  و «دوران خوش بازنشستگی» به کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، «نمایش کاناپه» به نویسندگی و کارگردانی میلاد اخگر، روایت روزمرگی جوانی است که توسط دوستانش احاطه شده است و این گردهمایی به پایان تلخی منجر می شود. در این نمایش که مجتبی عابدین به عنوان آهنگساز آن را همراهی می کند، حسین امیدی، مهناز ذبیحی، آیدا صادقی، امیرحسین طاهری، ابراهیم عزیزی، آندیا عبدالرسول، الهه عبادی و فرانک کلانتر به ایفای نقش می‌پردازند.

«نمایش کاناپه» تا 6 دی هر روز ساعت 18 روی صحنه می رود.

نمایش دیگری که در ساعت 19:30 در تماشاخانه استاد انتظامی پذیرای مخاطبان خواهد بود، نمایش «دوران خوش بازنشستگی» نوشته کامران شهلایی و به کارگردانی کامران شهلایی و محمد لارتی است. در این نمایش که دوران کهنسالی کارمندی بازنشسته و تلاش او برای یافتن شغلی دیگر را مرور می کند، رسول نجفیان، آیه کیانپور، سحرناز عباس زاده و هما پریسان به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند. از دیگر عوامل آن می توان به صبا صالحی به عنوان طراح صحنه و احمد جعفری به عنوان دستیار کارگردان یاد کرد.

اجرای نمایش «دوران خوش بازنشستگی» تا 6 دی در تماشاخانه استاد انتظامی ادامه دارد.

جعفر گودرزی و اصغر نعیمی در شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

شورای مرکزی  انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی اعلام کرد: باتوجه به اعلام استعفای دوتن از اعضای شورای مرکزی، علی علایی وکیوان کثیریان به دلایل شخصی، شورا ضمن موافقت با استعفای این دوعضومؤثر وقدردانی از زحمات آنها از دوعضو علی البدل، جعفر گودرزی واصغر نعیمی به عنوان اعضای جدیدخود دعوت به عمل آورد.

شورای مرکزی انجمن با ترکیب جدید خود متشکل از جواد طوسی، رضادرستکار، شاهین امین، زهرا مشتاق، جعفر گودرزی، اصغر نعیمی و کامران ملکی  نسبت به فراخوان جلسه مجمع عمومی عادی در ساعت 17 مورخه21آذر(جهت انتخاب دوعضو علی البدل)ومجمع عمومی فوق العاده درساعت18:30 همان تاریخ(جهت اعلام ثبت انجمن در وزارت کار) وانجام تشریفات قانونی آن اقدام مقتضی به عمل آورد.

بزرگداشت پروفسورفرهاد ناظرزاده کرمانی در خانه نمایش

نمایش "پنجره‌ای بر بادها" به نویسندگی دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی با حضور در خانه نمایش افتتاح خواهد شد.

شانزدهم آذر ماه؛مراسم بزرگداشت دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی؛ یکی از برجسته‌ترین چهره‌های علمی-هنری کشور با حضور جمعی از هنرمندان شاخص حوزه تئاتر؛ سینما و تلویزیون در خانه نمایش برگزار خواهد شد.

فرهاد ناظرزاده کرمانی که نگارش کتاب‌هایی چون: «پنجره‌ای بر بادها ؛ادبیات نمایشی در روم ؛ پیدایش ادبیات نمایشی نو در ایرلند؛پیش‌درآمدی بر شناخت هنرهای نمایشی در مصر؛ تئاتر پیشتاز، تجربه‌گر و عبث‌گرا ؛ سبک‌های اجرایی در تئاتر معاصر جهان ؛ گزاره‌گرایی در ادبیات نمایشی ؛ نمادگرایی در ادبیات نمایشی ؛ نی‌لبک و بهمن و ... را در کارنامه هنری خود دارد و از اساتید تاثیرگذار هنر تئاتر محسوب می شود ؛ قرار است با حضور خود در خانه نمایش آغازگر رسمی اجراهای نمایش " پنجره‌ای بر بادها " به کارگردانی سیروس کهوری‌نژاد باشد.

خانه نمایش از پانزدهم آذرماه لغایت ششم دی ماه با 2 نمایش "باد اسب است " به کارگردانی مینو نوبهاری و " پنجره‌ای بر بادها " به کارگردانی سیروس کهوری‌نژاد هر روز بجز شنبه‌ها در ساعت‌های 18 و 19:30 پذیرای دوستداران هنر تئاتر است.  

حسن اسدی «زیرزمین» را روی صحنه می‌برد 
حسن اسدی بازیگر سینما و تلویزیون، نمایش «زیرزمین» را در تماشاخانه «همای سعادت» روی صحنه می‌برد.
به گزارش روابط عمومی «همای سعادت»، اسدی که اکنون فیلم «مشکل گیتی»را روی پرده سینما دارد، پس از سی سال دوری، با کارگردانی نمایش «زیرزمین» به صحنه تئاتر بر می‌گردد. 
این نمایش که به قلم آرش عباسی نوشته شده، واکاوی رفتارهای به ظاهر ناخودآگاه فردی در شرایط خاص اجتماعی است.
«زیرزمین» با هنرنمایی علی خوانساری و لیلی صبری اجرا می‌شود و طراحی صحنه و لباس این نمایش را نوید فرح‌مرزی برعهده دارد.
در خلاصه این نمایش آمده است: خواهر و برادری که خانه‌زاد یک خانواده اشرافی بوده‌اند، پس از خروج سرهنگ از ایران و فوت پدر و مادرشان تنها می‌شوند و خواهر به‌عنوان سرپرست برادر کند ذهنش با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود ...
طراحی گریم این نمایش را سمیرا مهدوی شکیبا به عهده دارد و از دیگر عوامل آن می‌توان به آهنگساز صابر جعفری، سمیرا عباسی دستیار کارگردان، فهیمه گردان مدیر صحنه، پروانه بهرامی دستیار صحنه و لباس،حسین وادی زاده ساخت تیزر و آنونس، رامین ملا محمدی طراح پوستر، بروشور و عکاس ، دستیار گریم بهادر نانگیر و مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای اشاره کرد.
اسدی در بیش از ١٥٠ فیلم ، تئاتر و سریال تلویزیونی به‌عنوان بازیگر حضورداشته و از مهم‌ترین فعالیت‌های وی می‌توان به سریال‌های تلویزیونی«فقط به خاطر تو»، «خط قرمز» ، «غریبانه» ، «جابرین حیّان» و «همه چیز آنجاست» اشاره کرد.

سعید پوراسماعیلی مدیر اجرایی نخستین دوره «جایزه پژوهش سینمایی سال» شد

اسماعیل بنی اردلان دبیر علمی نخستین دوره «جایزه پژوهش سینمایی سال»، طی حکمی سعید پور اسماعیلی را به عنوان مدیراجرایی این رویداد برگزید.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی " بنی اردلان " در متن حکم " اسماعیلی "  آورده است:« نظر به سابقه‌ی فعالیت‌های علمی، سینمایی و توانایی‌های مدیریتی و اجرایی جنابعالی، طی این حکم به عنوان مدیر اجرایی نخستین دوره جایزه‌ی پژوهش سینمایی سال منصوب می‌شوید؛برنامه‌ریزی و مدیریت امور اجرائی اولین دوره‌ی این رویداد بزرگ سینمایی مطابق تصمیمات شورای سیاست‌گذاری بعهده جنابعالی است.
امیدوارم با شناختی که از توانایی‌های شما دارم، بتوانید با برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات در اتخاذ روش‌های مناسب راهگشا باشید و در استفاده از امکانات و توان مدرسه ملی سینمای ایران در برگزاری هرچه باشکوه‌تر نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال ما را یاری نمایید.»

سعید پوراسماعیلی متولد ۱۳۴۶، فیلم‌بردار، مستندساز، عکاس، مونتور و مدرس دانشگاه است. وی دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش فیلم‌برداری از دانشگاه هنر، و دارای مدرک دوره سینمای دیجیتال از دانشکده لوئی لومیر فرانسه است . فیلم برداری وتصویربرداری بیش از 30 فیلم سینمایی، تله فیلم، و فیلم کوتاه ، همچنین کارگردانی 5 فیلم کوتاه و 2 مجموعه مستند، و تدوین فیلم های کوتاه و انیمیشن را در کارنامه هنری خود دارد. وی همچنین عضو انجمن فیلم برداران سینمای ایران، انجمن فیلم کوتاه ایران و داوران آکادمی ایسفا درخانه سینما است . 
از فعالیت های وی در حوزه مدیریت می توان به معاون فرهنگی وآموزش انجمن سینمای جوانان ایران، عضو هیات موسس آکادمی ایسفا، رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران، مدیرگروه سینما و عکاسی درچند دانشکده علمی کاربردی فرهنگ وهنر اشاره کرد. 
سعید پور اسماعیلی در حال حاضر معاون پژوهش مدرسه ملی سینماست.
نخستین دوره «جایزه پژوهش سینمایی سال» توسط معاونت توسعه فناوری سازمان سینمایی و مدرسه ملی سینما در آذر ماه 96 برگزار خواهد شد.   

انتخاب بهترین فیلم‌های یک دهه سینمای ایران با موضوع زنان و زندگی شهری درجشنواره پروین اعتصامی

بخش زنان و زندگی شهری در آئینه سینِما به منظور انتخاب بهترین فیلم‌های یک دهه سینمای ایران با موضوع زنان و زندگی شهری (13۸۵ تا 13۹۵)در نهمین جشنواره ملی پروین اعتصامی برگزار می‌شود.

روابط عمومی جشنواره ملی پروین اعتصامی با اعلام این خبر افزود: این بخش توسط ستاد جشنواره پروین اعتصامی با حمایت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهرانبرگزار می‌شود.

بر پایه این خبر، بخش زنان و زندگی شهری در آئینه سینما با موضوعات: زنان، خانواده و سلامت شهری/ زنان، امنیت اجتماعی و آسیب های زندگی شهری/ زنان، عفاف و حجاب در زندگی شهری/ زنان و عدالت اجتماعی در زندگی شهری/زنان و محیط زیست در زندگی شهری/زنان و اقتصاد مقاومتی در زندگی شهری/زنان و آموزش حقوق شهروندی/زنان، مدیریت و برنامه ریزی شهری/زنان و کاربرد فناوری های نوین ارتباطی در زندگی شهری/زنان و سرمایه های اجتماعی در توسعه پایدار شهری/زنان، فضاهای عمومی و سرزندگی شهری طراحی شده است.

در این خبر آمده است: زنان و مردان فیلمساز علاقمند می‌توانند آثار داستانی، مستندشان را که در طول یک دهه از سال 1385 تا 1395 تولید شده باشند تا هشتم دی ماه سالجاری به نشانی دبیرخانه این رویداد سینمایی: تهران، خیابان شهید باهنر، میدان شهید باهنر (نیاوران)، کاخ موزه نیاوران، دبیرخانه جشنواره فیلم پروین اعتصامی ارسال نمایند.

بابک انصاری بازیگر جدید «ماجان»/ فیلمبرداری از مرز 30 درصد گذشت

بابک انصاری بازیگر جدید فیلم سینمایی «ماجان» به کارگردانی رحمان سیفی آزاد شد.

گروه تولید فیلم سینمایی «ماجان» به تهیه کنندگی محمد مهدی عسگرپور هم اکنون در حوالی احمدآباد مستوفی مشغول گرفتن سکانس هایی از فیلم هستند و بیش از 30 درصد از «ماجان» فیلمبرداری شده است.

بابک انصاری بازیگر جوان سینما نیز به تازگی به ترکیب بازیگران این فیلم پیوسته است. انصاری سال 82 با فیلم «شهر زیبا» اصغر فرهادی وارد سینما شد و پس از آن در چندین فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت.

مهتاب کرامتی، فرهاد اصلانی و سیما تیرانداز بازیگران «ماجان» هستند و به زودی بازیگران دیگری به پروژه اضافه می شوند.

«ماجان» روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از:نویسنده: لیلا لاریجانی، کارگردان: رحمان سیفی آزاد، مشاور کارگردان:همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری:محمد آلادپوش، مدیر صدابرداری:سعید بجنوردی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و لباس:جهانگیرمیرزاجانی، مدیر تولید:مجید کریمی، دستیار یک و برنامه ریز:سعید نقدزاده، عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه ای:بیتا موسوی و تهیه کننده:محمد مهدی عسگرپور.

«ماجان» محصول موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی