آخرین اخبار

نگوداشت سینمای مستند کرمان در حقیقت

09:03:47 1395/09/13


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در این بخش ویژه جشنواره که با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌شود، فیلم‌های مستند «جشن سده» و «پیری سوز چکچکو» از آثار استاد منوچهر عسگری‌نسب و «زیره» ساخته محمد اسلامی به نمایش درآمده و در آیین پایانی جشنواره، تندیس فیروزه‌ای سینماحقیقت، لوح تقدیر و هدایایی به این دو چهره فرهنگی اهدا خواهد شد.

نمایش آثار 18 مستندساز مطرح و با تجربه‌ی کرمانی، از جمله مجتبی میرتهماسب، معین کریم‎الدینی، مهدی بوستانی شهربابکی، عباس بلوچی، امیرمهدی پوروزیری، علیرضا تقاصی، فرهنگ خاتمی، حجت دهقان، مجتبی دهقانی، علیرضا ذوالفقاری، حامد سعادت، مجتبی صفرعلی‎زاده، امیر عابدین‌پور، حمید عسگری، علیرضا فخری‎زاده، مجید فدایی، حمید میرحسینی، مهدی میرزایی و تقدیر از این فیلمسازان در ضیافت شام میهمان بین‌الملل جشنواره در تالار گلزار هتل لاله تهران، با حضور  دکتر حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی)، محمدرضا علیزاده (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان) و سیّدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (دبیر جشنواره)، از دیگر بخش‌های «نکوداشت سینمای مستند کرمان» دهمین جشنواره سینماحقیقت است.

پس از پایان جشنواره نیز کاروان سینمای مستند ایران متشکل از اساتید، داوران و برگزیدگان جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، عازم شهر کرمان خواهد شد تا ضمن نمایش منتخبی از آثار دوره دهم سینماحقیقت، زیبایی‌های فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی استان کرمان به رؤیت مستندسازان و دیگر میهمانان کاروان سینماحقیقت درآید.

دهمین دفتر مثنوی حقیقت را می‌گشاییم و دیدار با سربازان حقیقت‌جو را تاره می‌کنیم

رئیس سازمان سینمایی در پیامی به دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اظهار کرد: «سینمای حقیقت چون آبی زلال، راهش را در بوستان فرهنگ و هنر ایران باز می‌کند.»

متن کامل پیام دکتر حجت‌الله ایوبی به دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به این شرح است:

به نام‌خدا

مجروح ز عشقیم و از آن شاد روانیم                                    

اندر مرض عشق به جز عشق دوا نیست

سرشار از امید و با آرزوی بهترین‌ها، می‌گشائیم دهمین دفتر از مثنوی حقیقت را و تازه می‌کنیم دیدار را با سربازان سخت‌کوش حقیقت‌جو. از این که سینمای حقیقت چون آبی زلال راهش را باز می‌کند در لابلای باغ و بوستان فرهنگ و هنر ایران، جا دارد به خود ببالیم و خوشحال باشیم. موفقیت‌های سینمای حقیقت را به همه سخت‌کوشان این عرصه تبریک می‌گویم. ادای احترام می‌کنم به مستندسازان توانای سرزمینم که درخشیدند و نام ایران عزیز را پُر آوازه کردند.

سپاسگزارم از مدیران پرتلاش سینمای مستند و انیمیشن بویژه سیدمهدی طباطبایی‌نژاد و همکاران دوست‌داشتنی‌اش که چراغ این سینمای فرهیخته را با شور و عشق، همچنان روشن و پر فروغ نگاه می‌دارند.»

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی