آخرین اخبار

تلاش برای تبدیل سرمایه‌های تهیه‌کننده شهرزاد به پول نقد

18:00:48 1395/08/26


همزمان با نخستین گام‌های پس از پیش تولید و آغاز تولید فصل دوم سریال «شهرزاد» ـ که با تهیه کنندگی محمد امامی ساخته می‌شد ـ سرمایه گذار و تهیه کننده این سریال بازداشت و اندکی بعد اعلام شد که بازداشت امامی به فساد مالى رخ داده در صندوق فرهنگيان کشور مرتبط است. با وجود آنکه خانواده امامی درصدد پرده پوشی این ماجرا برآمدند، هر روز اطلاعات تازه‌ای درباره این شخص منتشر می‌شود.

پیش از این مشخص شده بود، او مالکیت «ابد و یک روز» را در اختیار داشته، در «خوب بد جلف» ساخته پیمان قاسم خانی نیز سرمایه گذار بوده و 300 میلیون از سرمایه «کاناپه» اثر تازه کیانوش عیاری را نیز تأمین کرده بود. «فروشنده»، «محمدرسول‌الله» و «دراکولا» سه فیلم سینمایی است که گفته شده، رایت شبکه خانگی‌اش توسط او خریداری شده و ظاهراً مذاکراتی برای خرید رایت «نهنگ عنبر2» و «گشت 2» توسط امامی نیز انجام شده بوده است. در ادامه مشخص شد، او رایت شبکه نمایش خانگی فیلم‌های «خشم و هیاهو»، «ناهید»، «شکاف»، «چهارشنبه»، «نزدیک‌تر»، «همه چیز برای فروش»، «عادت نمی‌‌کنیم» و «من سالوادور نیستم» را نیز در اختیار دارد. بدین ترتیب، کنترل برخی از تولیدات مهم سینمای ایران برای اکران عمومی یا عرضه در شبکه نمایش خانگی در اختیار محمد امامی بود. ترجیح نزدیکان امامی برای سکوت درباره حوزه فعالیت او به شایعات دامن زده و گفته می‌شود، برخی پروژه‌های سینمایی دیگر نیز با مشارکت امامی تولید شده است. این حواشی تازگی ندارد و سازمان سینمایی از پنج ماه پیش از دستگیری امامی، فعالیت تهیه کننده «شهرزاد» را در مقام تهیه کننده آثار جدید متوقف کرد و او در مقام سرمایه‌گذار در پروژه‌ها، فعالیتش را توسعه داد. پیگیری تکمیلی تابناک حکایت از آن داشت که چالش درباره عدم برخورداری از سوابق حرفه‌ای و سایر شرایط برای تهیه کنندگی، جلوگیری سازمان سینمایی از ادامه تهیه کنندگی امامی بی‌تأثیر نبوده است.

با همه این حواشی و با وجود طولانی شدن غیبت تهیه کننده «شهرزاد»، تولید این سریال همچنان ادامه دارد و ظاهراً بستگان و نزدیکان امامی، مانع از هم پاشیدن امور مرتبط با این تهیه کننده سینما و وارد آمدن خسارت‌های احتمالی قابل توجه به او شده‌‎اند؛ اما اتفاق جالب‌تر اینکه حتی تصمیمات اقتصادی درباره آنچه به عنوان سرمایه محمد امامی مطرح می‌شود نظیر رایت فیلم‌های سینمایی در شبکه نمایش خانگی، در حال وقوع است؛ تصمیماتی که امامی نمی‌توانسته از درون بازداشتگاه گرفته باشد.

یکی از این تصمیمات عرضه فیلم‌های سینمایی است که نسخه شبکه نمایش خانگی‌اش را امامی خریداری کرده است. نکته قابل توجه آنکه فیلم‌های مذکور با سرعت قابل توجه و نامتعارفی در حال عرضه در شبکه نمایش خانگی هستند و آن گونه که یکی از نزدیکان امامی در گفت و گویی عنوان کرده بود، این موسسه اسماً به نام شخص دیگری است و سرمایه اش توسط امامی تامین شده است. باید دید آیا در ماه‌های آینده کل سرمایه این تهیه کننده در حوزه سینما به پول نقد نزدیک می‌شود؟! 57241


تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی