آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:40 1395/08/26


محمدرضا اسلاملو، اصغر فهیمی فر و محمد طیب آثار بخش بین الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی را انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا اسلاملو، اصغر فهیمی‌فر و محمد طیب به عنوان اعضای هیئت انتخاب بخش بین الملل جشنواره فیلم وحدت اسلامی  معرفی شدند.

همکاری پاکدل و برق‌نورد در «بن‌بست وثوق»

هومن برق‌نورد و مهدی پاکدل به عنوان بازیگران فیلم سینمایی «بن‌بست وثوق» معرفی شدند.

«هفت مجلس در عزا و معجزه» در تالار اصلی  تئاتر شهر آغاز شد

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، جلسه نمایشنامه‌خوانی «هفت مجلس در عزا و معجزه»  به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان دوشنبه 24 آبان ماه با حضور قابل توجه مخاطبان در تالار اصلی تئاتر شهر آغاز شد.

در این اثر نمایشی در دوره های پیشین جشنواره تئاتر رضوی توسط رحمانیان روی صحنه رفته بود علی عمرانی، مهتاب نصیرپور، سیما تیرانداز، حبیب رضایی، افشین هاشمی به عنوان اجراگر حضور دارند.عبدالجبار کاکایی، سپیده ذهنی، افشین مقدم نیز ترانه سرایانی هستند که از آثار آنها در این اثر استفاده شده است.

زنده‌یاد بابک بیات، سعید ذهنی، علیرضا افکاری ، میشل لوگران ، رشید بهبوداف هم از جمله هنرمندانی هستند که در کنار استفاده از موسیقی محلی منطقه خراسان، موسیقی اثر بر اساس ساخته‌های آنان به مخاطب ارائه شده ، این در حالی است که محسن شاه ابراهیمی مدیر هنری، افسانه رییسی مدیر اجرایی، پدیده جمال‌ها و علیرضا فولاد شکن گروه گارگردانی ، سردار سرمست پیانیست و رضا یزدانی خواننده دیگر عوامل اجرایی این اجرای نمایشی هستند.

برنامه های آموزشی ترم پائیز تماشاخانه کنش معاصر اعلام شد

دوره‌های آموزشی ترم پاییز در بخش تئاتر و سینما توسط واحد آموزش موسسه «کنش معاصر» برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی ترم پاییز در بخش تئاتر و سینما توسط واحد آموزش موسسه «کنش معاصر» برگزار می‌شود که در آن هنرمندانی همچون محمد رحمانیان، محمد چرمشیر، میکائیل شهرستانی، رضا گوران، رضا کشاورز،  کوروش نریمانی، حمیدرضا نعیمی و ... به عنوان مدرس حضور دارند.

بدین ترتیب در بخش کارگردانی رضا گوران کارگاه کارگردانی، آرش دادگر و شهرام احمدزاده کارگاه از متن تا اجرا را برگزار می کنند.

در بخش بازیگری رضا بهبودی کارگاه بازیگری مقدماتی، آرش آبسالان کارگاه صدا و بیان در بازیگری، رضا کشاورز کارگاه کدیا دلارته و میکائیل شهرستانی کارگاه بازیگری را برپا می کند.

بخش کارگاه‌های نمایشنامه نویسی میزبان اساتیدی همچون محمد رحمانیان، حمیدرضا نعیمی، محمد امیریاراحمدی و کوروش نریماننی خواهد بود.

همچنین در بخش هنرهای تجسمی نیز مهدی دوایی دو کارگاه پوستر تئاتر و تاریخ گرافیک جهان(دوره مقدماتی)برگزار می کند.

در بخش کارگاه های آموزی سینمایی نیز در بخش فیلم سازی کاوه سجادی حسینی کارگاه فیلمسازی پیشرفته؛ در بخش بازیگری مقابل دوربین کاوه سجادی حسینی و نگار عابدی؛ در بخش فیلمنامه نویسی محمد گذرآبادی کارگاه با هم فیلمنامه بنویسیم (از ایده تا متن؛ در بخش ادبیات (داستان نویسی)کوروش اسدی و امیرحسین چهل تن کارگاه داستان نویسی، در بخش گویندگی بهروز رضوی کارگاه گویندگی برگزار می کنند.

همچنین دوره آموزشی نشانه شناسی تاتر ( مقدماتی)توسط رامتین شهبازی و دوره آموزشی نقد تئاتر(بازآفرینی آزادی اثر)توسط امین عظیمی دایر می شود.

لازم به ذکر است کارگاه های اموزشی ترم پائیز از اول آذر ماه آغاز خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 66400612 و 66404131 تماس حاصل فرمایند.  

کارگردان "مورچه‌ای به نام موری" از دور دوم اجرای عمومی نمایش اش خبر داد

محمد جهان‌پا کارگردان تئاتر مشهد که نمایش "مورچه‌ای برای موری" را در بخش کودک جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا خواهد کرد از برنامه ریزی دور جدید اجرای عمومی نمایش‌اش بعد از جشنواره خبر داد.

او توضیح داد:دور دوم اجراهای عمومی این نمایش از اواخر دی ماه با پایان یافتن امتحانات دانش آموزان در فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد انجام می‌شود و تلاش می کنیم مخاطبان بیشتری کار ما را ببینند.

محمد جهان پا که با این نمایش در بخش کودک جشنواره که از 21 آذر در همدان برگزار می‌شود حضور دارد، افزود: تمام اندیشه مان این است که برای جشنواره ، اجرای متفاوتی داشته باشیم. در فرصت باقی مانده تا جشنواره تلاش می کنیم تا نقاط ضعف را ترمیم و نقاط قوت را تقویت کنیم و حضور خوب و در خور شان تئاتر خراسان در جشنواره داشته باشیم.

جهان پا تصریح کرد: من در مقام بازیگر دوسال پیاپی با دو اثر به کارگردانی جواد رحیم زاده در این جشنواره حضور داشتم و برای نمایش یک بشقاب ماکارونی پیچی جایزه بازیگری جشنواره را نیز گرفتم و امسال در مقام کارگردان حضور دارم و از این حضور خوشحال هستم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره یکی از رویدادهای معتبر تئاتر ایران است و بهترینهای عرصه تئاتر در حوزه کودک و نوجوان در یک بازه یک هفته‌ای کنار هم جمع می‌شوند وخود را محک می زنند. امیدوارم که جشنواره خوبی برگزار شود.

جهان پا درباره نمایش‌اش توضیح داد:این نمایش درباره سفر مورچه‌ای به نام موری به سرزمین پرنده‌ها است .او برای نجات شهرک مورچه‌ها از دست حشرات موزی که آذوقه غذایی آن‌ها را به نوعی به سرقت می‌برند به دنبال نیرو می‌گردد و در این سفر با مشکلاتی همراه می‌شود.

عماد نصرآبادی نویسنده ، امیر محاسبتی، کوروش خلیلی‌پور، محسن شهرکی، جواد محمدزاده، محمد اسلامی، یوسف سلطانی، مجتبی شفیعی، محمد رضا علوی بازیگران این اثر هستند.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری شهرام کرمی از 21 تا 27 آذر ماه در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

نمایش «گاری گِت گِت» به کارگردانی فرشاد قاسمی از اول آذرماه در تماشاخانه ارغنون روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا طبق اعلام روابط عمومی نمایش، سارا پهلوانی، حمید خوشنویس، فرشاد قاسمی و ناهید محمودی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

 در خلاصه داستان این اثر آمده است: قانون بازی این‌ است که اگر کسی کشته شود تا وقتی تمام خونش نرفته در لاین دیگری از زمان، اگر قاتل خود را بکشد فرصت زیستن دوباره پیدا می‌کند. شخصی به اشتباه کشته می‌شود. او بازی را می‌فهمد و تصمیم می گیرد آن را به هم بریزد، خود را می کشد. اما در بازی بزرگتری گرفتار می شود و مدام محکوم به کشتن خودش می شود چرا که خودش قاتل خودش است.  زن او میلیون ها قدم دنبالش می گردد ، در مسیرش بارها او را پیدا می‌کند اما  مرد که محکوم شده خود را بکشد زن را به یاد نمی آورد تا اینکه...

این نمایش از اول آذرماه هر شب ساعت 19:30 در تماشاخانه ارغنون به روی صحنه می‌رود. مخاطبان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان:فرشاد قاسمی، طراح نور: احسان فلاحت‌پیشه، گرافیست: سعید رضوانی، دستیار کارگردان: نصرالله اوصیا، مدیر اجرایی: علی‌رضا دست افکن، مشاور رسانه‌ای: مریم نراقی، تبلیغات مجازی:محمدرضا ایمانیان

فرشاد قاسمی دانش‌آموخته‌ی دانشگاه سوره در رشته‌ی کارگردانی نمایش است و دوره‌های مختلف کارگردانی و نماشنامه نویسی را در محضر اساتیدی از جمله  محمد چرم شیر، فرهاد مهندس پور، جلال تهرانی و ... گذرانده است. قاسمی پیش از این تجربه کارگردانی نمایش‌های مرغ دریایی (ژان میشل ریپ)، قرار با قاف، قصر تلخ، بهشت به شرط آتش  ( برگزیده کارگردانی تئاتر محراب) و اینجا کجاست من کی‌ام را داشته است.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی