آخرین اخبار

درخواست رییسیان از وزیر فرهنگ برای پرونده هاوانا

09:00:09 1395/08/22


به گزارش ایسنا، «پرونده هاوانا» فیلمی اجتماعی است که موضوعی افشاگرانه داشته و بر اساس فیلمنامه‌ای از فرهاد توحیدی ساخته شد، اما با وجود منتخب شدن در چند جشنواره‌ی خارجی و نامزد شدن برای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و بهترین صدابرداری از جشنواره فیلم فجر و نیز دریافت تندیس بهترین طراحی صحنه و لباس از یازدهمین جشن خانه سینما، هرگز به نمایش عمومی درنیامد و سرانجام پس از ۱۱ سال قرار بود وارد شبکه نمایش خانگی شود.

علیرضا رییسیان ـ کارگردان این فیلم‌ ـ با انتشار نامه‌ای اظهار کرده است که «فیلم «پرونده هاوانا» با مضمونی هشداردهنده به نقش مخرب بیگانگان و همدستی مزدوران داخلی برای جلوگیری از پیشرفت علمی کشور در قالب داستانی جذاب می‌پردازد، همان اتفاقی که بارها در کشور شاهد آن بودیم و آخرین نمونه آن ترور دانشمندان هسته‌ای‌مان بود.

او در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه «این فیلم که محصول سال ١٣٨٣ است در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت دو سیمرغ شد و پروانه نمایش داخل و خارج گرفت. همچنین توسط بخش بین‌الملل بنیاد فارابی در قسمت مسابقه‌ی اصلی ۶ جشنواره‌ی جهانی حضور داشت، سپس در دولت نهم دوباره پروانه‌ی نمایش گرفت و هفته‌ی پیش هم پروانه نمایش خانگی آن بدون هیچ ممیزی تائید شد» ادعا کرده است که به تازگی «معاون نظارتی سازمان سینمایی بدون هیچ توضیحی پروانه نمایش مصوب شورای تحت مدیریت خود را لغو کرده است».

رییسیان در بخش پایانی نامه خود از رضا صالحی امیری ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ درخواست رسیدگی به این موضوع را مطرح کرده است.

خبرنگار ایسنا پیگیر تماس با مسئولان مربوط به صدور این مجوز است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است:  یک پروفسور بیوتکنولوژی برای آغاز یک پروژه جدید به ایران سفر می‌کند. او در ایران با خبرنگاری آشنا می‌شود که داستان زندگی او را به طور کامل تغییر می دهد.

نیکی کریمی، امین تارخ، ماه چهره خلیلی، حمیدرضا پگاه، اصغر همت، ناصر لقایی، حمید مهرآرا، شیدا شجاعی، عاطفه موسوی، همایون ارشادی، نیکو خردمند، مرتضی زارع و... بازیگران اصلی «پروانه هاوانا» هستند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی