آخرین اخبار

اکران فیلمی که هفت سال امکان نمایش نداشت

18:00:51 1395/08/18


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین ساخته سینمایی قربان‌پور داستان پسر ۱۰ ساله‌ای مبتلا به سرطان بستری در بيمارستان فوق تخصصي محك است. او مي‌داند فرصت محدودی برای تجربه زندگی دارد. او ارتباط نزديك و بسيار صميمی با يكی از مددكاران بيمارستان برقرار می‌كند و ... قربان‌پور درباره فیلم «دوازده روز» گفت: اين فيلم اقتباسی از رمان اسکار و بانوی گلی‌پوش اثر اریک امانوئل اشمیت است. «دوازده روز» از هفت سال پیش تاکنون فرصت و امکان اکران نداشته و در بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان سال جایزه ویژه هیئت داوران؛ پروانه زرین و دیپلم افتخار را در بخش فیلم بلند به‌خود اختصاص داده است. او درباره ویژگی‌های تکنیکی به‌کار رفته در این فیلم گفت: برای اولین بار در سینمای ایران از تکنیک رئال-انمیشن روتوسکوپی در این فیلم استفاده شده است. به‌این صورت که بعد از ساخت فیلم، تعداد انتخاب شده‌ای از فریم‌ها پرینت گرفته شد و روی‌ نسخه پرینت با آبرنگ نقاشی شد و سپس فریم‌ها اسکن شد. دلیل انتخاب و به‌کارگیری این تکنیک ایجاد مرز بین واقعیت و رویا برای شخصیت اول بوده است.

«دوازده روز» به مرگ و زندگی انسان‌ها پرداخته و در این فیلم گلاب آدینه، مریم کاویانی و محمدجواد جعفرپور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

محمدجواد جعفرپور در بیست‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان پروانه زرین و دیپلم افتخار جایزه بهترین بازیگر کودک را ازآن خود کرد. 

57241


تله سینما

خبرآنلاین

عناوین تصادفی