آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است ؟

09:00:29 1395/08/04


نمایش"هنگامی که... " به کارگردانی حمید پورآذری  به دلیل استقبال تماشاگران مجددآ در بنیاد امید مهر اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش ، حمید پورآذری سرپرست گروه تئاتر پاپتی‌ها، این نمایش را که به نویسندگی نشمینه نوروزی است؛ از روز جمعه 7 آبان تا 21 ابان ساعت 18 در بنیاد امیدمهر به روی صحنه  می‌برد.

در این اثر هنرمندان جوانی چون نازیلا احمدی، زهرا امینی، لیما باقری، حکیمه جعفری، فاطمه جعفری، سارا رضایی، فرحناز سبزواری، شادی شهریاری احمدی، ام البنین صادقی، مهدیه غلام‌علیزاده، نادیا غلامی، سمیه کریمی، زهرا موسوی مهر با همراهی پانیز برزعلی، مینا زمان، سوده سعدایی، سحر صبا به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش اولین بار، تیر ماه ١٣٩٥در بنیاد امید مهر اجرا شده بود که به دلیل استقبال تماشاگران از دوباره دوره اجرای خود را آغاز می‌کند.

لازم به ذکر است  نمایش "هنگامی که..." از روز جمعه 7 آبان تا 21 ابان ساعت 18 در بنیاد امید مهر واقع در خیابان سپهبد قرنی، (نرسیده به پل کریم خان)، خیابان کلانتری غربی، پلاک 72 به روی صحنه می‌رود. 

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com بلیت این نمایش را تهیه کنند و یا با شماره هماهنگی 09126351380 بلیت خود را رزرو کنند.

«جنجال در عروسی» به کره رسید

«جنجال در عروسی» در نخستین نمایش بین المللی در جشنواره بین المللی فیلم‌های سه بعدی کره جنوبی به روی پرده می‌رود.
فیلم «جنجال در عروسی» به کارگردانی سید رضا خطیبی در سومین دوره جشنواره مزبور به نمایش در می‌آید.
فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» تولید مشترک این بنیاد با شرکت‌های کویر فیلم (ایران) و لو فیلم دآرت (فرانسه) است.
سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های سه بعدی در روزهای ششم و هفتم آبان ماه سال جاری در شهر سئول کشور کره جنوبی برگزار می‌شود.

هیات انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم وحدت اسلامی معرفی شدند

سلیم غفوری،سعید گودرزی و محمد تقی فهیم به تماشای اثار مستند ملی جشنواره وحدت نشستند.

به گزارش امور رسانه ای جشنواره بین امللی فیلم وحدت اسلامی ،طی احکام جداگانه‌ای از سوی هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره فیلم «وحدت اسلامی» اعضای هیات انتخاب بخش مستند ملی این جشنواره معرفی شدند.
حضور سازمان سینمایی حوزه هنری در بخش مسابقه جشنواره «آلترناتیو» رومانی

سازمان سینمایی حوزه هنری با دو فیلم کوتاه «علمک» و «آنتراکت» در بخش مسابقه جشنواره «آلترناتیو» رومانی حضور دارد.

دو فیلم کوتاه «علمک» به کارگردانی حسین دارابی و «آنتراکت» به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان از تولیدات باشگاه فیلم سوره وابسته به سازمان سینمایی حوزه هنری برای حضور در بخش مسابقه بیست و چهارمین دوره جشنواره «آلترناتیو» کشور رومانی انتخاب شدند.

جشنواره فیلم «آلترناتیو» که از جشنواره‌های معتبر اروپایی است در دو بخش فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های کوتاه مستند، داستانی و انیمیشن برگزار می‌شود. 

بر این اساس فیلم «آنتراکت» روز جمعه 14 آبان و فیلم «علمک» روز شنبه 15 آبان در این جشنواره به روی پرده می‌روند.

جشنواره فیلم «آلترناتیو» از تاریخ 12 تا 16 آبان ماه در ترانسیلوانیای کشور رومانی برگزار می‌شود. 

افتتاح کانون فیلم تئاتر«همای سعادت» با اثری از کامبیز بنان 

کانون فیلم تئاتر تماشاخانه «همای سعادت» پنجشنبه ۶ آبان با نمایش «جمعه کشی» به کارگردانی کامبیز بنان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

«جمعه کشی» به نویسندگی اسماعیل خلج و کارگردانی کامبیز بنان سال 93 با بازی حسین رفیعی، امیرکربلایی‌زاده، پیام امیرعبداللهیان، علی فرح راد، سیامک ادیب، فرزان بهنام و کامبیز بنان روی صحنه رفته است.

این نمایش اپیزودیک در فضای جنوب تهران روایت می‌شود و حال و هوای دهه ۴۰ و ۵۰ را برای مخاطب زنده می‌کند.

کانون تئاتر«همای سعادت» هر دو هفته یک‌بار، پنجشنبه ساعت 15با هدف معرفی نمایش‌های مطرح ایران و جهان که در گذشته اجرا شده ، به سرپرستی کامبیز بنان و با حضور صاحبان اثر تشکیل می‌شود.

«همای سعادت»  تنها تماشاخانه استاندارد غرب تهران است و در شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261، طبقه چهار، واحد 5 واقع شده است. 

ارزیابی چکیده مقالات همایش پژوهشی «شهر، شهروندی و تئاتر» آغاز شد

چکیده مقالات همایش پژوهشی «شهر، شهروندی و تئاتر» شامل 60 اثر رسیده به دبیرخانه توسط شورای علمی همایش در مرحله ارزیابی است.

شورای علمی همایش متشکل از دکتر عطاالله کوپال ، دکتر شیرین بزرگمهر و دکتر سعید اسدی به ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه همایش پرداختند.

لازم به ذکر است که امسال نزدیک به شصت اثر جهت حضور در همایش به دبیرخانه رسیده است که پس از ارزیابی، تعدادی که متناسب با محورهای همایش بوده و از نظر کیفی در سطح قابل قبولی  باشند به مرحله بعد راه خواهند یافت.

گفتنی است که این همایش توسط سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و اداره کل هنرهای نمایشی و با همکاری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در آذرماه سال جاری در تهران  برگزار خواهد شد.

همایون شجریان مهمان "افسون معبد سوخته"

هنرمندان به تماشای نمایش "افسون معبد سوخته" نشستند.

همزمان با استقبال تماشاگران از نمایش "افسون معبد سوخته" هنرمندان بسیاری نیز به تماشای آن نشستند.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش "افسون معبد سوخته" نوشته نغمه ثمینی به کارگردانی کیومرث مرادی از 11 مهر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با استقبال تماشاگران و هنرمندان به روی صحنه رفته است، تا جایی که از همان هفته نخست هر پنجشنبه و جمعه در دو سانس اجرا می رود.

شب گذشته همایون شجریان،طهمورث پور ناظری،سهراب پور ناظری،بهروز افخمی،مرجان شیر محمدی،هوشنگ گلمکانی،منوچهر هادی و یکتا ناصر مهمانان این نمایش بودند.

"افسون معبد سوخته" تولیدی است از کمپانی تئاتر امید ایران که در آن به ترتیب ورود به صحنه پانته آ بهرام،حمیدرضا آذرنگ و مهدی پاکدل ایفای نقش می‌کنند.

"افسون معبد سوخته " تا 18 آبان ساعت 20:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود. دو روز آخر هفته دو اجرایی می شود و یک سانس ویژه 22:30نیز دارد.

قطب الدین صادقی تازه ترین اثر گروه تداعی را افتتاح کرد

آیین افتتاح نمایش "نبش قبر خاطرات یک مرد زنده که سال‌ها پیش مرده بود" یکشنبه، دوم آبان ماه با حضور قطب الدین صادقی در تالار محراب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم قطب الدین صادقی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاترضمن تبریک به گروه نمایشی، گفت: «همت بلندتان را ستایش میکنم که از پا نمی نشینید و به بیان خاص دوران و نسل خودتان رسیده اید و تئاتر کار می‌کنید که هم در راستای پختگی تکنیکی و توسعه فکری خودتان است و هم  نمی گذارید چراغ تئاتر این کشور خاموش بماند.»

 وی همچنین در ادامه سخنان خود،با آرزوی موفقیت برای گروه، افزود:«شما با هر قدمی که برمی‌دارید و با هر کار فرهنگی که می‌کنید جامعه‌ی ما را از یک زندگانی غریضی ابتدایی به سمت یک جامعه‌ی فرهنگی توام با شور و نشاط و اندیشه سوق می‌دهید.»

صادقی در پایان ضمن قدردانی از مدیریت شایسته‌ی ابراهیم گله دار زاده، در زنده و پویا نگه داشتن تالار محراب، گفت: «این چندمین بار است که من به این سالن می آیم، پیش تر اینجا سوت و کور بود ولی الان خوشبختانه یک تحرک هنری_ فرهنگی بسیار مطلوبی پیدا کرده و امیدوارم همچنان پایدار بماند.»

پس از این مراسم کوتاه، نخستین اجرای نمایش "نبش قبر خاطرات یک مرد زنده که سال‌ها پیش مرده بود"به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی مهران خوش بین در سالن کوچک تالار محراب به صحنه رفت. این اجرا در پایان به دکتر صادقی تقدیم شد.

فیلمبرداری زیر سقف دودی ادامه دارد 

فیلمبرداری فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» جدیدترین اثراجتماعی «پوران درخشنده» با موضوع طلاق عاطفی در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات واقع در منطقه پونک تهران ادامه دارد.
به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه «زیر سقف دودی»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «زیر سقف دودی» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی پوران درخشنده امروز دوشنبه 3 آبان ماه جاری با بازی مریلا زارعی به همراه ابوالفضل میری و لاله مرزبان دو نابازیگری که از طریق این فیلم به سینما معرفی می‌شوند؛ در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات واقع در منطقه پونک تهران ادامه دارد.
«زیر سقف دودی» که به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد؛ تاکنون حدود 30 درصد فیلمبرداری آن، با بازی فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، هوشنگ توکلی و مریم بوبانی در دو خانه واقع در منطقه الهیه تهران به پایان رسیده است.
در پروژه «زیر سقف دودی» تعدادی از بازیگران سرشناس سینمای ایران ازجمله؛ مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، آزیتا حاجیان هوشنگ توکلی، مریمبوبانی، حسام نواب صفوی، هادی مرزبان، رسول نجفیان، شهرام حقیقت دوست،فریبا متخصص، فرشید زارعی فرد، نفیسه روشن به ایفای نقش می‌پردارند و دراین فیلم، ابوالفضل میری و لاله مرزبان معرفی می‌شوند.
 

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی