آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:09 1395/07/28


«عمار تفتی» بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون کشور به گروه بازیگران نمایش «معاشر» پیوست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی تئاتر معاشر، عمار تفتی هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون که به تازگی پخش مجموعه تلویزیونی پریا از وی به پایان رسیده است،این بار قرار است با ایفای نقش در نمایش «معاشر» به نویسندگی و کارگردانی «احسان حاجی پور» روی صحنه تئاتر حاضر شود. 

عمار تفتی پیش از این سابقه بازی در نمایش هایی همچون «دشت مینو»، «تبرئه»، «یک شاخه گل با بوی وارتان» و «چاله»، همچنین سابقه حضور در فیلم های سینمایی همچون «جایی برای زندگی»، «خواب زمستانی» ، «مزار شریف» را در کارنامه بازیگری خود دارد اما عمده شهرت این هنرمند به تلویزیون و بازی در مجموعه های تلویزیونی همچون «میوه ممنوعه» از «حسن فتحی»، «ساختمان ۸۵» از مهدی فخیم زاده،حضور در بخش های متعدد مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و «پریا» به کارگردانی حسین سهیلی زاده باز می گردد.

نمایش«معاشر» که تولید مشترک گروه فرهنگی ـ آموزشی جیکو و پایگاه خبری ـ تحلیلی نمایش خانه محسوب می‌شود، قرار است بعد از گذراندن مراحل بازبینی در شورای نظارت و ارزشیابی از اواسط آبان در تماشاخانه سنگلج روی صحنه برود.

هیات انتخاب بخش داستانی جشنواره فیلم وحدت معرفی شدند

 جهانگیر الماسی،حبیب الله بهمنی و احمد کاوری آثار بخش مسابقه  داستانی جشنواره فیلم وحدت را انتخاب می‌کنند.                 

طی احکام جداگانه‌ای از سوی هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره فیلم وحدت اسلامی اعضای هیات انتخاب بخش داستانی این جشنواره معرفی شدند.

جهانگیر الماسی،حبیب الله بهمنی و احمد کاوری آثار بخش مسابقه  داستانی جشنواره فیلم وحدت را انتخاب می‌کنند.

آثار راه‌یافته به نخستین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه در ترازوی داوران

دبیرخانه‌ی اولین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه اعلام کرد که امسال این همایش برای نخستین‌بار در حاشیه سی و سومین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار خواهد شد و بر اساس فراخوان اعلام شده از اوائل شهریور ماه دریافت چکیده مقالات آغاز و تا ۱۰ مهر ماه حدود ۵۰ مقاله‌ی کامل در دبیرخانه‌ی‌ همایش ثبت شد.

در حال حاضر پس از پالایش اولیه‌، نزدیک به ۳۰ مقاله‌ از میان آثار ارسال شده برای شرکت در همایش به زودی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به نقل از دبیرخانه این همایش، کمیته‌ی علمی همایش با حضورجمعی از فرهیختگان حوزه‌ی سینما تشکیل جلسه داده و ارزیابی مقالات ارسال شده‌ را برای انتخاب نهایی و ارائه در صحن همایش از دوشنبه ۲۵ مهر در دستور کار خود قرار داده است.

همایش بین‌المللی فیلم کوتاه ۱۸ و ۱۹ آبان ماه سال جاری، با هدف فراهم آوردن شرایط دسترسی به تولید دانش مکتوب در رابطه با هنر سینما (فیلم کوتاه)در پردیس چارسو برگزار می‌شود و از تمامی دست‌اندرکاران این عرصه (استادان دانشگاه، اندیشمندان، فیلمسازان، پژوهشگران، دانشجویان و ...) برای شرکت و حمایت از این رویداد دعوت به عمل می‌آورد.

معرفی هیات انتخاب بخش مدافعان حرم سومین سوگواره «خمسه»

پیمان شریعتی، کوروش زارعی و علیرضا عاقل زاده به عنوان هیات انتخاب بخش مدافعان حرم سومین سوگواره «خمسه» معرفی شدند.

پیمان شریعتی، کوروش زارعی و علیرضا عاقل زادههیات انتخاب بخش مدافعان در مرحله بازبینی آثار را تشکیل می دهند.

به این ترتیب ۲۰ اثر برای حضور در بخش مدافعان حرم سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» در تاریخ ۲۹ و ۳۰ مهرماه  در فرهنگسرای بهمن مورد ارزیابی قرار می گیرند.

سومین سوگواره‌ی هنرهای نمایشی و آئین های مذهبی «خمسه» به دبیری علی اصغر خسروی در از ۲۵ آبان تا ۱۴ آذر ماه در تهران برگزار می شود. 

بزرگداشت گوهر خیراندیش در فستیوال سینه ایران تورنتو

برزگداشت گوهر خیراندیش همراه با نمایش فیلموگرافی وی در فستیوال سینه ایران تورنتو برگزار می‌شود.

گوهر خیر اندیش بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران روز ۱۷ اکتبر در جشنواره سینه ایران تورنتو کانادا مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

برای دیدن یک نمایش ویژه به پلاتو اجرا تئاتر شهر بیایید

نمایش «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» دوشنبه شب ۲۶ مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و تماشاگران در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

نمایش «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» به نویسندگی حسین جمالی و کارگردانی مجید رحمتی  دوشنبه شب ۲۶ مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان و تماشاگران در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

قطب الدین صادقی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر در ابتدای اجرای این اثر نمایشی گفت: برتولت برشت از اولین هنرمندان بزرگ تئاتر است که حوزه تئاتر پداگوژیک به مخاطبان شناسانده شده است. او از طریق تمرین‌هایی که مخاطب  از طریق تجزیه و تحلیل به آگاهی و شناخت مسائل و بحران‌های اجتماعی می‌رسند از تئاتر به عنوان یک ابزار آموزشی نگاه می‌کند.

گروه اجرایی نمایش « آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» نیز در این نمایش با استفاده از حضور کودکان بزهکار و کار می‌خواهند تلاشی را به مخاطبان نشان دهند که در بین اجراهای این روزهای تئاتر، اثر متفاوتی است و من دیدن آن را به همه مخاطبان توصیه می‌کنم.

مجید رحمتی کارگردان نمایش «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» هم پس از پایان اجرا با استقبال مخاطبان همراه بود، خطاب به تماشاگران بیان کرد: متاسفانه ما به دلیل برخی از شرایطی که برای بچه‌های گروه به لحاظ شرایط تمرین به وجود آمد ما فقط موفق به برپایی ۱۰ جلسه تمرین شدیم به طوری که حتی فرصت نکردیم اجرای ژنرال داشته باشیم. به هر صورت امشب با همکاری و مساعدت تعدادی مربیان سازمان بهزیستی و مادربزرگ عرفان احمد زاده عزیز به عنوان یکی از بازیگران نمایش اولین اجرای نمایش را پشت سر گذاشتیم. اما خوشحالیم که در حضور شما عزیزان امشب اجرای اول را به خانواده عرفان عزیز به ویژه مادر محترمش تقدیم می کنیم.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی که در اجرای نمایش ما حضور دارند طی این روزها به شدت نیازمند حمایت و توجه شما تماشاگران فهیم تئاتر هستند ، از این جهت امیدوارم طی روزهای آینده با حضور پرشور تر و اطلاع رسانی خوبی که انجام می دهید، ما شاهد اجراهای قابل قبولی از نمایش باشیم.

نمایش «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» نوشته حسین جمالی ، کارگردانی مجید رحمتی و بازی علیرضا کیمنش، مسیح کاظمی،عرفان احمدزاده، امیرحسین رضایی، سهراب حیدری، فیروز غلام حضرتی هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۱۸ در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

نمایش «درباره تصویرت از من...» در تالار چهارسو به اتمام رسید

نمایش «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» دوشنبه شب ۲۶ مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرای خود در تالار چهارسو پایان داد.

نمایش « درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» به کارگردانی آروند دشت آرای دوشنبه شب ۲۶ مهر ماه با حضور تعدادی از هنرمندان، مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اجرای خود در تالار چهارسو پایان داد.

آروند دشت آرای بازیگر و کارگردان نمایش بعد از پایان اجرای آخر این اثر نمایشی بیان کرد: از همه بازیگران این اثر نمایشی که طی دو ماه گذشته در اجرای ما حضور داشتند بسیار سپاسگزارم به ویژه از بازیگران خارجی که فردا شب ایران را ترک می کنند و من از یکا یک آنها سپاسگزارم که در این مدت همراه ما بودند.

وی در پایان صحبت‌های خود از تماشاگران و کارکنان مجموعه تئاتر شهر به جهت حمایت هایی که انجام گرفت تقدیر کرد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، سعید اسدی دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر، خسرو احمدی، فرزانه نشاط خواه، سعید روستایی و تعدادی دیگر از هنرمندان مهمان ویژه اجرای پایانی نمایش  «درباره تصویرت از من تجدید نظر کن» بودند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی