آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:09:23 1395/07/27


دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس، در احکامی اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه ایران را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس، سید مصطفی ابطحی در جلسه‌ای که در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد ، احکام اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه ایران جشنواره بین المللی فیلم یاس را به آنان تقدیم کرد.

حسین پاکدل، بهمن حبشی، بهروز خوش رزم ، علی دهکردی و طهماسب صلح جو آثار رسیده به بخش ملی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس را برای حضور در بخش رقابتی انتخاب می‌کنند.

کمند امیر سلیمانی جایگزین نسیم ادبی در نمایش «سردار» شد

کمند امیر سلیمانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای کشورمان از روز یکشنبه 25 مهر به مدت پنج روز جایگزین نسیم ادبی در نمایش «سردار» شد.

به گزارش روابط عمومی نمایش "سردار" کمند امیر سلیمانی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای کشورمان از روز یکشنبه 25 مهر به مدت پنج روز جایگزین نسیم ادبی در نمایش «سردار» به کارگردانی نادر برهانی مرند در تالار اصلی شد.

این بازیگر باسابقه که به دلیل سفر کاری نسیم ادبی جایگزین وی شده، به مدت پنج روز در اجرای نمایش « سردار» به عنوان بازیگر حضور خواهد داشت.

شب گذشته هنرمندانی چون مرجانه گلچین،رویا افشار،حمیدرضا نعیمی،سعید اسدی،مهدی سلطانی،جهانبخش سلطانی،مهدی حاجیان،محسن حسینی،ماهیار چرمچی،معصومه کریمی و محمدعلی آهنگران از این نمایش دیدن کردند.

نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی مرند  و بازی هدایت هاشمی، نسیم ادبی (کمند امیر سلیمانی)، احمد کاوری، نداکوهی، سید علی صالحی، فریدون محرابی، حسین پاکدل، ناهید مسلمی، میرطاهر مظلومی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 در تالار اصلی تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

رونمایی از مستند «دست‌های هگمتانه» اثر محمدرضا اصلانی در خانه هنرمندان ایران

مستند «دست‌های هگمتانه» اثر محمدرضا اصلانی در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مستند «دست‌های هگمتانه» اثر محمدرضا اصلانی به تهیه‌کنندگی داوود سماواتی‌یار سه‌شنبه 27 مهر در محل خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

این مستند که با سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تهیه شده است می‌کوشد تا با زبانی گویا و اثرگذار و به مدد بیانی تصویری و هنرمندانه، بر گذشته تاریخی و فرهنگی دیار هگمتانه (همدان) گذری تأمل برانگیز کند و مخاطب مشتاق را با دست و دل  و اندیشه و ذوق پیشینیان هنر و فرهنگ مانای این خطه بیش از پیش آشنا نماید.

مستند «دست‌های هگمتانه» سه‌شنبه 27 مهر ساعت 18 با حضور کارگردان و تهیه‌کننده فیلم، مهندس «سید محمد بهشتی» (رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)، دکتر «بهمن نامور مطلق» (معاون صنایع دستی کشور) ، مهندس «محمدرضا جعفری‌جلوه» (رئیس شبکه دوم سیما)، سید «سلیم غفوری» (مدیر شبکه مستند سیما) و جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.

اعلام آمار مخاطبان دو نمایش‌ «زنانی که به بزها خیر شده‌اند» و «ماتریوشکا»

نمایش‌های « زنانی که به بزها خیر شده‌اند» به کارگردانی ایوب آقاخانی  با 2 هزار و 958 مخاطب و«ماتریوشکا» به کارگردانی پارسا پیروزفر با 10 هزار و 747 مخاطب به اجرای عمومی خود در تماشاخانه ایرانشهر پایان دادند.

نمایش‌های «زنانی که به بزها خیر شده اند» و «ماتریوشکا» که از 16و 15شهریور ماه در ساعت‌های 18:30 و 20:30 اجرای عمومی خود را در سالن دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده بودند، به کار خود در این مجموعه پایان دادند.

نمایش «زنانی که به بزها خیر شده اند» به کارگردانی ایوب اقاخانی  در 27 اجرای خودپذیرای 2 هزار و 958 مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 1033 مخاطب با بلیت های 20،17و24 هزارتومانی ، 1925 مخاطب با بلیت های 25،30 هزار تومانی به تماشای این نمایش نشستند. همچنین تعداد 244مخاطب شامل هنرمندان و اصحاب رسانه، با بلیت مهمان به تماشای این نمایش نشستند.

طبق این آمار، فروش نمایش «زنانی که به بزها خیر شده اند» طی 27 اجرا مبلغ 77میلیون و 393 هزار تومان بوده است.

نمایش «ماتریوشکا»» به کارگردانی پارسا پیروز فر نیز در 47 اجرای خود پذیرای 10 هزار و 747مخاطب بود. از این تعداد مخاطب، 983 مخاطب با بلیتهای 20و 30  هزار تومانی ، 9764 مخاطب با بلیت 35 هزارتومانی به تماشای این نمایش نشستند. 

طبق این آمار، فروش نمایش «ماتریوشکا » طی 47 اجرا مبلغ 349 میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

در تماشاخانه پندار چه خبر است؟

نمایش "که" کاری از گروه "دادا" با طراحی و کارگردانی شایان فیروزی از 29 مهرماه در تماشاخانه پندار به صحنه می‌رود.

این نمایش که پیش تر در خردادماه سال جاری در تماشاخانه پندار به صحنه رفته بود، بدلیل استقبال مخاطبان، بار دیگر از 29 مهرماه اجرای مجدد خود را از سر خواهد گرفت و در هر اجرا بدلیل شیوه‌ی خاص اجرایی میزبان فقط 18 تماشاگر خواهد بود.

براساس این گزارش، "که" کلاژی از ادبیات روز جهان است که  با دست مایه قرار دادن تئاتر پست مدرن، ساختار شکنی می‌کند و با پرداخت به زندگی انسان امروز، تلنگری جنون آمیز به مخاطب می زند و او را وادار به اندیشیدن می‌کند.

در این اثر نمایشی امیرنیما الهی، حسام الدین حسنی، زینب دلنواز نژاد، زهره رمضانی، محمد زنجانی، حسین ضیائیان، مرضیه سلیمی فرد، سنا میرجعفری، سعید نادری، سراج نعمتی و امید نمازی شیرازی  به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "که" از 29 مهرماه هر روز به جز شنبه ها ساعت 19:00 در تماشاخانه پندار به نشانی خیابان انقلاب، خیابان نجات اللهی (ویلا)، بعد از خیابان فلاحپور، پلاک 69 به صحنه می رود و علاقمندان می توانند جهت خرید اینترنتی بلیت از طریق سایت تیوال به نشانی  www.tiwall.com اقدام و یا به منظور رزرو تلفنی با شماره های 09196787032 و09374069982 تماس حاصل کنند.

 

سه جایزه از جشنواره «مذهب امروز»برای انجمن سینمای جوانان ایران

فیلم‌های کوتاه «گورمردها» و «قارلی داملار» جوایز اصلی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مذهب امروز ایتالیا را دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «گورمردها» به کارگردانی علی مردمی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه و «قارلی داملار» به کارگردانی هایده مرادی از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل جوایز اصلی بخش کوتاه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مذهب امروز ایتالیا را به خود اختصاص دادند.

در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره این جشنواره که دیشب در تورنتوی ایتالیا برگزار شد، هیئت‌داوران جشنواره جایزه «بهترین فیلم کوتاه» جشنواره و دیپلم افتخار داوران بخش «جامعه جهانی کلیساها» را به «گورمردها» اهدا کردند. همچنین داوران بخش بین مذاهب، جایزه خود را به «قارلی داملار» اهدا کردند.

جشنواره «مذهب امروز»  توسطموسسه«سیاه‌وسفید» برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، ایجاد ارتباط بین اعتقادات و زندگی سنتی و بومی مردم سراسر دنیا است. این جشنواره فیلم‌های بلند و کوتاه با زمینه‌های رابطه بین گفتگو و ادیان، اعتقادات و ادیان، انسان‌شناسی و مردم‌نگاری ادیان، مهاجران، هویت و گفتگو را به نمایش می‌گذارد. تم امسال این جشنواره «ادیان و مسائل زنان» بود.

دوازدهمین دوره این جشنواره 7 الی 16 اکتبر برابر با 16 تا 25 مهر در شهر تورنتو کشور ایتالیا برگزار شد.

اجرای نمایش « آخرین انار دنیا» در تالار سایه آغاز شد

نمایش « آخرین انار دنیا» یکشنبه 25 مهر ماه با حضور سفیر ویتنام و تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و موسیقی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

نمایش « آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی یکشنبه 25 مهر ماه با حضور سفیر ویتنام و تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و موسیقی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

ابراهیم پشت کوهی نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی قبل از شروع نمایش ضمن قرائت بخشی از یادداشت در بروشور نمایش بیان کرد: امشب در کنار شما عزیزان هنرمندی که به ما افتخار دادید و در اولین اجرای نمایش حضور پیدا کردید هنرمندی حضور دارد که برای گروه « تی توک» مایه مباهات است. به اعتقاد من حضور هنرمندی چون رویا نونهالی برای بچه های گروه حکم نور دیده را دارد و ما امشب بسیار خوشحالیم که میزبان او هستیم.

وی ادامه داد: خانم نونهالی در اجرای نمایش «مثل آب برای شکلات» که چندین سال پیش تولید شد به عنوان بازیگر حضور داشت و امروز بنده و گروه بر این باورم وی دیگر بخشی از گروه «تی توک» است که اجرای اول این اثر نمایشی را به وی تقدیم کنیم.

لوریس چکناوریان، یارتا یاران، حمیدرضا افشار، رامونا شاه، احمد طالبی نژاد، رویا نونهالی از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای اول نمایش «آخرین انار دنیا» حضور داشتند.

نمایش « آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 19:30 با بازی محمدسایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، بهنام پانیزه، ساراشاهی، میراث پریدار، سعید عیسایی، وحید فراهانی، النازامینی، فاطمه احسانفردر تالار سایه تئاتر شهر میزبان تماشاگران است.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی