آخرین اخبار

سینماها با محرم همراه شدند ویدئو

09:00:02 1395/07/17


در ادامه خبرنگار ایسنا مروری دارد بر پنج فیلم که این روزها با موضوع محرم و یا سینمای مقاومت در سینماها به نمایش درآمده‌اند.

«اروند» اولین فیلم سینمایی است که به ماجرای ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن می‌پردازد.

پوریا آذربایجانی درباره‌ی این فیلم که دومین فیلم بلند سینمایی اوست به ایسنا گفته است: هیچ ارگان و نهادی سفارش این فیلم را نداده و پول آن هم از هیچ ارگانی نیامده و کاملاً سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. کسی نگفته این فیلم را اینطور بسازید یا فلان صحنه را داشته باشید،  از این نظر اگر مخاطب فیلم را ببیند به دلش خواهد نشست.

این کارگردان جوان با تأکید بر اینکه «اروند» هیچ‌ پروپاگاندایی برای یک جناج و تفکر سیاسی نیست، مطرح کرده بود: آدم‌هایی که جان‌شان را کف دست گذاشتند و جلوی گلوله‌ها ایستادند آنقدر زلال بوده‌اند که باید فراتر از سیاست دنبالشان باشیم.

«اروند» با حضور سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی، کاظم سیاحی و با تهیه‌کنندگی مهدی داوری از ۳۱ شهریور در سینماهای کشور اکران شده است.

در خلاصه داستان این فیلم نیز آمده است: یونس جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس، حالا بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره هم رزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند» .



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی