آخرین اخبار

ویژه‌ترین منتقدان اروند به تماشای آن نشستند

09:00:20 1395/07/16


به گزارش ایسنا، کارگردان «اروند» شامگاه پنجشنبه (۱۵ مهر) پیش از اکران فیلمش، با بیان اینکه شاید این نمایش مهم‌ترین نمایش این فیلم باشد، اظهار کرد: «اروند» اگر تنها فیلم نباشد، جزو معدود فیلم‌های سینمای دفاع مقدس است که تماماً با بودجه‌ی بخش خصوصی تولید شده و شاید به همین دلیل است که در اکران مظلوم واقع شده است و مثل سایر فیلم‌های این حوزه، پروپاگاندا و تبلیغات و خیلی کارهای دیگر که باید برای آن انجام می‌شد، نشده است اما نمی‌خواهم با بیان آنها این مجلس را مکدر کنم.

او در ادامه خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: نظرات شما به عنوان ویژه‌ترین منتقدان این فیلم برای من بسیار ارزشمند است. این فیلم متعلق به شهدا، جانبازان و رزمندگان و خانواده‌هایی است که نزدیک‌ترین ارتباط را با دفاع مقدس داشته‌اند.

حسین سلیمانی که در فیلم «اروند» نقش دوران جوانی شخصیت اصلی فیلم (با بازی سعید آقاخانی) را ایفا می‌کند، نیز در سخنانی گفت: برعکس تمام اکران‌ها که ما میزبانیم و تماشاگران میهمان، اینجا ما میهمانیم و شما میزبان؛ سپاسگذارم که مرا به میهمانی خود دعوت کردید. «اروند» جزو فیلم‌هایی است که حق مردم است که آن را ببینند نه اینکه به ما لطف کنند و به تماشای آن بیایند.

به گزارش ایسنا پس از این اکران خصوصی که با حضور برخی دیگر از عوامل فیلم و جمعی از خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس در تالار «ایوان شمس» تهران برگزار شد، برخی از اعضای خانواده‌های شهدا پس از تماشای «اروند» از پوریا آذربایجانی برای ساخت چنین اثری قدردانی کردند.

تماشای این فیلم که درباره‌ی سرنوشت ۱۷۵ شهید غواص و خط‌شکن است -بویژه با حضور خانواده‌های رزمندگان دفاع مقدس- حال و هوای خاصی داشت و بسیاری از تماشاگران فیلم را به شدت تحت تأثیر قرار داد.

داستان فیلم «اروند» ماجرای «یونس»، یک جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس است که همراه با یک گروه تفحص برای یافتن پیکر همرزمان شهید خود عازم مناطق جنوبی کشور در مرز عراق می‌شود و در این راه  تا یافتن پیکر شهدای غواص، با گذر از مناطقی که در آنها جنگیده، خاطرات همرزمان خود را مرور می‌کند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی مهدی داوری و نقش‌آفرینی سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی و کاظم سیاحی از ۳۱ شهریور اکران شده و در حال حاضر در سینماهای تهران و شهرستان‌ها روی پرده است.



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی