آخرین اخبار

پرتره جان برجر در سینماحقیقت

09:02:34 1395/07/08


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، جان برجر (۸۹ ساله) که نویسنده رمان‌های جی (۱۹۷۲ برنده جایزه ادبی بوکر)، از آ تا ایکس (۲۰۰۸)، نقاشی از زمانه ما (۱۹۵۸)، آزادی کورکر (۱۹۶۴) و ده‌ها کتاب شعر و نمایشنامه است، در سال ۲۰۰۹ موفق به کسب جایزه قلم طلایی انجمن نویسندگان جهانی شده است.

در این مستند او از زندگی، عقاید و آثارش با «تیلدا سوئینتون» بازیگر انگلیسی گفتگو می‌کند. این مستند در بخش ویژه جشنواره جهانی برلین نیز نمایش داده شده است.

تیلدا سوئینتون (۵۵ ساله) کارگردان مستند «فصول در کوئینسی»، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل برای بازی در فیلم مایکل کلیتون (۲۰۰۷) است و در فیلم‌های مورد عجیب بنجامین باتن (دیوید فینچر)، آسمان وانیلی (کامرون کرو)، هتل بزرگ بوداپست (وست اندرسون)، اقتباس (اسپایک جونز)، جولیا (اریک زونکا) و کنستانتین (فرانسیس لورنس) هم به ایفای نقش پرداخته است. وی برای بازی در فیلم «انتهای عمیق» (اسکات مک‌گیهی) نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود.

مستند «فصول در کوئینسی» در بخش پرتره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» روی پرده خواهد رفت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام 

روابط عمومی جش



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی