آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:02:16 1395/07/07


به گزارش ایسنا،کیانوش رستمی دارنده مدل طلای المپیک 2016 ریو در دسته 85 کیلوگرم در تماشاخانه ایران‌شهر به تماشای نمایش "زنانی که بزها خیر شده‌اند" به کارگردان ایوب آقاخانی نشست.

همچنین دکتر محمد سریر، شهین دخت مولاوردی، لیلی گلستان، محمدعلی ابطحی، بهزاد فراهانی، یعقوب صباحی، صادق توکلی، اصغر توسلی، فهیمه رحیم نیا، ابوالحسن داوودی، مستانه مهاجر، عبدالله اسکندری، دکتر کاظمی دینان، نرگس آبیار، سیاووش چراغی پور، سارا خوئینی‌ها، همایون ارشادی، شهاب عباسی، کتانه افشاری نژاد، محمدحسین قاسمی، گلاب آدینه، لوریس چکناواریان، یارتا یاران، بهنوش طباطبایی، مونا فرجاد، حمیدرضا نعیمی، مریم رحیمی، کاظم هژیر آزاد، مرتضی میر منتظمی، افسانه بایگان، شهرام محمودی، پیمان قاسم‌خانی، آناهیتا همتی، بهرام سروری نژاد ،ولادن مستوفی نیز در شب‌های گذشته به تماشای این نمایش نشستند.

نمایش "زنانی که به بزها خیر شده‌اند " با بازی بهاره رهنما ، ایوب آقاخانی و نگار فروزنده همه‌روزه از ساعت 20:30 در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایران‌شهر تا جمعه  9 شهریور به صحنه می‌رود.

اجراهای پایانی دو نمایش در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش از زیرزمین تا پشت‌بام و جاودانگی به هفته پایانی رسیدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایران‌شهر، دو نمایش "از زیرزمین تا پشت‌بام" به کارگردانی افسانه ماهیان و با بازی  الهام کردا، صابر ابر، هوتن شکیبا، مارین ون هولک که از 9 شهریور در سالن استاد سمندریان اجراهای خود را آغاز کرده است جمعه 9 مهرماه به اجرای خود پایان می‌دهد همچنین نمایش "جاودانگی" نیز به کارگردانی نیما دهقان با بازی فرزین صابونی که از روز 14 شهریورماه به صحنه رفته است جمعه 9 شهریور از تماشاخانه ایران‌شهر خداحافظی می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است نمایش "از زیرزمین تا پشت‌بام"به دلیل استقبال مخاطبان از روز سه‌شنبه در دو اجرای 17 و 19 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود.

نمایش 100 فیلم از 41 کشور در بخش بین الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران

100 فیلم از 41 کشور در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نمایش در می آید.

تعداد 3668 اثر از 117 کشور جهان برای بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال شد که از میان آنها تعداد 100 فیلم از 41 کشور برای حضور در بخش مسابقه بین الملل، بخش کشورهای آسیایی و بخش غیر رقابتی ویدئو آرت انتخاب شدند.

از میان 117 کشوری که آثار خود را به دبیرخانه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال کردند، فرانسه با 635 فیلم بیشترین آمار ارسال اثر را به خود اختصاص داد و آلمان با 349 فیلم و اسپانیا با 302 فیلم در رتبه های دوم و سوم قرار داشتند. همچنین ایتالیا با 121 فیلم، بلژیک با 117 فیلم، سوئیس با 93 فیلم، هلند با 84 فیلم، فنلاند با 78 فیلم، اتریش و هندوستان با 64 فیلم در رتبه های چهارم تا دهم متقاضیان حضور در بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران قرار داشتند.

از مجموع 3668 اثر ارسال شده به بخش بین الملل، 3227  فیلم متقاضی حضور در بخش مسابقه اصلی بین الملل بودند. 244 فیلم در بخش فیلم‌های آسیایی، 176 فیلم در بخش غیررقابتی ویدئوآرت و 21 فیلم در بخش فیلم‌هایی با موضوع اسلام ارسال شده بودند.

همچنین از مجموع آثار ارسال شده فیلم‌های داستانی با 61درصد در رتبه اول، فیلم‌های مستند با 13.8 درصد در رتبه دوم و فیلم‌های تجربی با 13.4 درصد در رتبه سوم قرار داشتند. انیمیشن‌های شرکت کرده با آماری برابر 11.8 درصد کمترین حجم آثار شرکت‌کرده در بخش بین‌الملل را به خود اختصاص دادند.

سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری فرید فرخنده کیش 18 تا 24 آبان در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

حضور رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در تئاتر شهر

زاهدی از اجرای نمایش «روایت عاشقانه» در تالار قشقایی تقدیر کرد.

رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نمایش « روایت عاشقانه » به کارگردانی بابک دقیقی در تالار قشقایی دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی دوشنبه 5 مهر ماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر از نمایش «روایت عاشقانه» به کارگردانی بابک دقیقی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر دیدن کرد. این در حالی است که گروه اجرایی  نیز، بعد از اتمام این اثر نمایشی اجرا را به وی تقدیم کرد.

زاهدی بعد از پایان اجرای این نمایش گفت: من به دلیل رشته دانشگاهی‌ام که عمدتا در حوزه ریاضی بوده اشراف چندانی به تئاتر ندارم، اما نمایش «روایت عاشقانه» به من این نکته را خاطرنشان کرد که آدمیزاد چه در هیبت مرد و چه در هیبت زن باید دنبال فطرت انسانی خود باشد.موضوعی که می تواند برای همه بیشتر از اینها مورد توجه قرار گیرد.

نمایش « روایت عاشقانه » بر اساس طرحی از محمد چرم شیر و کارگردانی بابک دقیقی هر روز ساعت 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. حسین محمد آبادی، علی نفیسی، مهدی خسروی، رسول نیازی، سجاد امیر مجاهدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

ایجاد دبیرخانه دایمی جشنواره نمایش عروسکی و راه‌اندازی خانه‌های تئاتر

دبیرخانه جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایمی و خانه‌های تئاتر کودک و نوجوان در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون در آیین گشایش هفدهمین دوره این رویداد سراسری گفت: راه‌اندازی این دبیرخانه از چند روز آینده برای برنامه‌ریزی دوره آینده از رویکردهای معاونت فرهنگی کانون برای ایجاد ثبات در برنامه‌هاست.

هفدهمین دوره جشنواره صبح روز ششم مهر 1395 در ساری برگزار شد و در آیین گشایش آن معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، معاون فرهنگی کانون و تعدادی از مسوولان استان حضور داشتند.

معاون فرهنگی کانون، جشنواره نمایش عروسکی را یک سفره رنگین و بستری مناسب برای تمرین مهارت‌های زندگی در بین کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

قمرزاده خاستگاه تئاتر را _ به‌عنوان زمینه‌ای برای تربیت کودکان - فطرت انسان‌ها دانست.

وی در این آیین به تشریح برخی رویکردهای معاونت فرهنگی کانون پرداخت و توضیح داد: تمرکززدایی و فاصله گرفتن این معاونت از حوزه اجرا و سپردن آن به استان‌ها و تمرکز بر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری از مهم‌ترین این رویکردها است.

او همچنین از آماده کردن شیوه‌نامه دوره آینده این جشنواره و ایجاد دبیرخانه دایمی طی چند روز آینده به عنوان یکی از رویکردهای این معاونت برای ایجاد ثبات در اجرای برنامه‌ها یاد کرد.

راه‌اندازی خانه‌های تئاتر کودک و نوجوان در مراکز کانون استان‌های کشور نیز از جمله خبرهایی بود که قمرزاده در این آیین به آن اشاره کرد.

در این آیین علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران نیز طی سخنانی از هنرمندان نوجوان خواست قدر خود را بدانند چرا که به اعتقاد وی هنر از سنخ زیبایی است و در میان همه مخلوقات تنها انسان آگاه و عاقل می‌تواند ارزش‌های هنری را درک کند.

وی با اشاره به تاریخچه و اهمیت نمایش عروسکی در ایران و جهان، تاکید کرد: انسان در طول تاریخ با زبان هنر، واقعیت‌ها، درددل‌ها، رنج‌ها و شادی‌هایش را به تصویر کشیده است. هنرمند برای این‌که هنرش از هر پیرایه و زشتی در امان بماند باید خود را به معدن و مخزن اصلی هنر یعنی خداوند متصل کند آن‌گاه چنین هنری دل‌نشین‌تر خواهد شد.

معاون استاندار مازندران با توصیه به هنرمندان نوجوان که بیشتر به واقعیت‌های جامعه و مسایل مورد نیاز مردم و نسل خود بپردازند، تاکید کرد: سیاست دولت نیز گسترش شور و نشاط اجتماعی در جامعه است.

در ابتدای این آیین قاسم عزیززاده گرجی مدیر اجرایی جشنواره نیز گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارایه کرد و گفت: 11 گروه نمایشی از 9 استان کشور از بین 473 گروه از تمامی استان‌های کشور برگزیده و به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرکل کانون استان مازندران توضیح داد که هم‌زمان با برگزاری این جشنواره، علاوه بر برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار منتخب بخش پوستر و عکس نمایش، دو نمایش نیز بر روی تریلی سیار کانون در شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود.

به گفته‌ی وی اجرای سه نمایش «کتاب، تئاتر و مدرسه» در مدارس استان نیز بخشی از برنامه‌های کانون هم‌زمان با برگزاری جشنواره در ساری است.

پخش آن‌لاین نمایش‌ها از سایت کانون و برپایی کارگاه آموزشی برای مربیان و اعضای شرکت‌کننده در جشنواره و حضور چند گروه تلویزیونی برای پوشش این رویداد هنری از دیگر برنامه‌هایی بود که این مدیر کانون به آن اشاره کرد.

هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز 6 مهر 1395 کار خود را آغاز کرد و تا نهم مهر ادامه خواهد یافت.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار می‌توانند به اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران واقع در ساری، خیابان رودکی،‌ بوستان سنگ مراجعه کنند.

بازدید مدیر عامل فارابی از پشت صحنه یک فیلم 

علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی از پشت صحنه فیلم «رقص پا» به نویسندگی و کارگردانی مزدک میرعابدینی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیادسینمایی فاربی؛ علیرضا تابش به همراه مسعود احمدیان معاون فرهنگی بنیاد از پشت صحنه این فیلم در لوکیشنی واقع در خیابان ایرانشهر دیدن کرد.

مدیرعامل بنیاد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت نسل نو فیلمسازان گفت: جوانان فیلمساز علیرغم محدودیت‌های منابع با جسارت و پشتکار در پی کسب آبرومندی و سربلندی برای سینمای نجیب ایران هستند.
تابش اظهار امیدواری کرد سینماگران با دقت و نکته‌سنجی، و به دور از آنچه تحت عنوان سیاه‌نمایی مطرح می‌شود، زوایای پنهانِ مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در آثارشان متبلور سازند.

فیلم سینمایی «رقص پا» که نخستین تجربه حرفه ای مزدک میرعابدینی محسوب می‌شود، پیشتر پروانه ساخت آن به نام «حلزون» و تهیه کنندگی محمداحمدی صادر شده بود.
درخلاصه داستان این فیلم آمده است: محمد علی وندی، بازیگر، فیلمساز و معلم تاتر، ناامید از مهاجرت به زادگاهش تهران بازگشته تا به همراه همسرش میترا صدری، نقاش، زندگی تازه ای را شروع کنند. اما جستجو برای پیدا کردن خانه ای مناسب و کنجی آرام غیر ممکن به نظر می رسد .... کودکی در راه است.
 

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی