آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:02:44 1395/06/29


فیلم‌های مستند «آتلان» و «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» و فیلم سینمایی «ناهید» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به بخش رسمی جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا راه یافتند.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پنجمین دوره جشنواره جهانی فیلم پارسی از اول تا 12 مهرماه 95 در شهرهای سیدنی، ملبورن و آدلاید استرالیا برگزار می‌شود و دو فیلم مستند آتلان (معین کریم‌الدینی) و مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان (سام کلانتری) و فیلم سینمایی ناهید (آیدا پناهنده) از تولیدات این «مرکز» در بخش رسمی جشنواره روی پرده می‌روند.

این جشنواره همه ساله فیلم‌های فارسی‌زبان کشورهای ایران، افغانشتان و تاجیکستان را به جامعه استرالیا معرفی می‌کند.

در پنجمین جشنواره جهانی فیلم پارسی، فیلم‌های کپی برابر اصل (عباس کیارستمی)، پرویز و یک شهروند معمولی (مجید برزگر) و خانه دختر (شهرام شاه‌حسینی) هم به نمایش درمی‌آیند.

نمایش افتتاحیه این جشنواره هم فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی است.

نوید محمدزاده فردا شب برای دیدن «لانتوری» با مردم به پردیس ملت می رود

نوید محمدزاده فردا شب برای دیدن فیلم «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان به پردیس ملت می رود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، نوید محمدزاده فردا (دوشنبه 29 شهریور)  با حضور در پردیس سینمایی ملت ضمن دیدار با علاقه مندان ، در دو سئانس 21:30 و 24 همراه با مردم به تماشای فیلم لانتوری می نشیند.

«لانتوری» عاشقانه‌ای پر التهاب در دل جامعه است. عشقی که به جنون ختم می شود ...

نوید محمدزاده، باران کوثری، مریم پالیزبان، رضا بهبودی، مهدی کوشکی ، بهناز جعفری، فاطمه نقوی، پریوش نظریه، نادر فلاح، اردشیر رستمی، حسین پاکدل، بهرنگ علوی ، ستاره پسیانی ، بهرام افشاری ، سیاوش چراغی پور، کاظم سیاحی ، سجاد تابش، یسنا میرطهماسب ، وحید قاضی زاهدی، هادی احمدی، شهریار فرد، امیر حسین طاهری ، امیر رضا رنجبران، میثم نوروزی، علیرضا خاتمی، رضا رباط جزی، حامد اسماعیل زاده ، پانته آ غدیریان، محمد حسین پور ، نظام الدین کیایی بازیگران این فیلم می‌باشند.

نمایش امتحان نهایی در شیکاگو

فیلم سینمایی "امتحان نهایی" به کارگردانی عادل یراغی در پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو به نمایش در می‌آید. 
به گزارش مشاور رسانه‌ای، فیلم سینمایی "امتحان نهایی" به کارگردانی عادل یراغی، در بخش رقابتی "کارگردانان جدید" پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم شیکاگو به نمایش در می‌آید. 
این جشنواره از ۱۳ تا ۲۷ اکتبر(۲۲ مهر الی ۶ آبان) در شیکاگو برگزار می‌شود. 
طرح اولیه فیلمنامه امتحان نهایی متعلق به عباس کیارستمی و فیلمنامه آن توسط کیارستمی و یراغی به طور مشترک نوشته شده است. 
شهاب حسینی، لیلا زارع، بهنام عسگری، امیر سلامتی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 
مصطفی شایسته تهیه کنندگی امتحان نهایی را بر عهده دارد. 
در خلاصه داستان این فیلم آمده: 
فرهاد معلم ریاضی سعید در جلسه تدریس خصوصی در خانه ی سعید، به او می گوید که  او و مادر سعید قصد ازدواج دارند 
سعید از این خبر آشفته می شود و با کمک همکلاسیش غلام که دل خوشی از معلم ریاضی ندارد در صدد جلوگیری از این ازدواج و انتقام از فرهاد بر می‌آیند.

فیلمی که به سربازان میهن تقدیم شد

آئین دیدار با عوامل و اکران خصوصی فیلم سینمایی اینجا کسی نمی میرد به کارگردانی حسین کندری و تهیه کنندگی مشترک عباس رافعی و سینا سعیدیان شامگاه گذشته در سینما فرهنگ با حضور چهره ‌های فرهنگ و هنر و اهالی رسانه در سینما فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم که با اجرای محمد حمزه‌ای برگزار شد؛حسین کندری کارگردان فیلم ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت: این فیلم یک دغدغه شخصی برای من بوده و امیدوارم به عنوان یه دغدغه شخصی با همه ی کم و کاستی‌ها به آن نگاه کنید.

وی در ادامه افزود:  تشکر می‌کنم از همه‌ی عزیزانی که امشب کنار ما این فیلم را تماشا می کنند. جای استاد رضا نبوی امشب در کنار ما خالی است، کسی که  نیمی از سینماگران جوان شاگرد ایشان بودند .

در ادامه سینا سعیدیان یکی از تهیه‌کنندگان اینجا کسی نمی میرد نیز پیش از نمایش فیلم اظهار داشت: عواملی که در ساخت این فیلم با ما همکاری داشتند در شرایط سخت تولید این فیلم نهایت همراهی را با ما داشتند.

وی در ادامه افزود: این فیلم را به تمامی سربازان وطن که به دور از خانه و خانواده با سختی‌های فراوان از خاک ایران دفاع می کنند تقدیم می کنیم.

احمد مسجد جامعی،علیرضا شجاع نوری، فرهاد توحیدی، مسعود فروتن،  محمدرضا دلپاک،قاسم قلی پور،مهدی کوشکی،رضا بهبودی، میثم مزلقانی،سیامک ادیب،هومن بهمنش،مهدی حسینی نیا،بهار کاتوزی، بابک چمن آرا،احمدرضا اسعدی،فرشاد گل سفیدی،امیر عابدی، امیر علی نبویان،حسن مصطفوی،محسن حسینی،پوریا رحیمی سام،پدرام شریفی،عبد عبدی نسب،مهدی نادعلی زاده،دکتر محمد لاریجانی،امیر حسین قهرایی،معصومه آقاجانی، یوسف حاتمی کیا،ملیسا ذاکری،مهدی علیزاده،مجید توکلی،پدرام شکوری،بهرنگ دزفولی زاده، سارا منجزی، عباس رزیجی و بابک انصاری از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

اینجا کسی نمی‌میرد در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.

 توقف کپی از نمایش «ددالوس و ایکاروس»

گروه تئاتر مونگو در پیامی از همکاری مسئولانه‌ی دکتر بن تاد، مدیر تئاتر آرکولای لندن که به توقف اجرای رونوشتی از نمایش «ددالوس و ایکاروس» در لندن انجامید، تشکر کرد.

وکیل حقوقی گروه تئاتر مونگو پس از مطلع شدن از اجرای نعل به نعل نمایش «ددالوس و ایکاروس» اثر همایون غنی‌زاده در انگلستان، با ارسال نامه حقوقی و ارائه اسناد اجرا به مدیریت سالن، خواستار لغو اجرا و جلوگیری از فروش بلیت آن شد که مسئولان سالن آرکولا نیز در مواجه با این اسناد بلافاصله اقدام به لغو اجرا و توقف فروش بلیت آن اجرای جعلی کردند.

 گروه مونگو به سرپرستی همایون غنی‌زاده، در پیامی به دکتر بن تاد مراتب تشکر خود را به دلیل دفاع از حق هنرمند و احترام به قانون کپی رایت اعلام کردند.

نمایش «ددالوس و ایکاروس» نوشته و کار همایون غنی‌زاده،  یکی از اجراهای موفق تئاتر در سال‌های اخیر بوده است که در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جایزه بهترین کارگردانی را به دست آورد. این نمایش با بازی حمیدرضا نعیمی و جواد نمکی در کنار اجراهای موفق داخلی اجراهای بین‌المللی مختلفی را نیز تجربه کرد که اجرا در فستیوال باربیکن لندن از آن جمله است.

لازم به ذکر است پیگیری حقوقی این پرونده در لندن، با توجه به این‌که به نظر می‌رسد متأسفانه ابعاد کپی از آثار این هنرمند توسط گروه فوق فقط مختص به اجرای نمایش «ددالوس و ایکاروس» نبوده، همچنان ادامه دارد.

فیلم سینمایی گاهی به شبکه نمایش خانگی آمد

 فیلم سینمایی گاهی ساخته محمدرضا رحمانی در شبکه نمایش خانگی عرضه شد

به گزارش مشاور رسانه ای فیلم گاهی ،این فیلم که در گروه هنر و تجربه به مدت 4ماه اکران موفقی را پشت سرگذاشته بود بلافاصله بعد از پایان اکران توسط شرکت هنر نمایی پارسیان  در شبکه نمایش خانگی عرضه شد .

فیلم گاهی داستان سه زوج ایرانی است که در پایان حضور خود در یک مهمانی با تراژدی روبرو می‌شوند.

فیلم گاهی اولین فیلمی است که به شکل سلفی ساخته شده است و فریبرز عرب نیا، مهدی پاکدل، اندیشه فولادوند، آزاده صمدی، عاطفه نوری، ایمان افشاریان به عنوان بازیگر حضور دارند.

فیلم گاهی در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و در بخش هنر و تجربه به نمایش در آمده بود و با استقبال مخاطبان همراه شد

عوامل اصلی فیلم سینمایی «گاهی» عبارتند از کارگردان: محمدرضا رحمانی، نویسنده: آرش عباسی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محسن دین محمد، مدیر نورپردازی: مهرداد مقیمی، صدابردار: محمد شاهوردی، ‌تولید: ایرج رحمانی حسین الماسی تدوین: شاهین یار محمدی عکاس: مهدی دلخواسته، مشاور رسانه ای : علی زادمهر  مشاور تبلیغاتی: سپیده هاشمی، تهیه‌کننده: امیر پورکیان، محصول خانه فیلم پروان.

برگزاری دوره های نمایشنامه‌خوانی در نیاوران

بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران با هدف جلب توجه مخاطب نسبت به نمایشنامه خوانی اقدام به برگزاری دوره‌های ویژه با حضور علاقمندان می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنر نیاوران در طول مدت برگزاری دوره های نمایشنامه خوانی که با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود قرار است آثار علاقمندان  به منظور شرکت در این برنامه توسط هیات نظارت، بررسی و پس از تایید اجرا شود.

سیاوش طهمورث بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون که نظارت بر روند اجرایی این دوره ها را بر عهده خواهد داشت در این خصوص می گوید: نمایشنامه خوانی با روخوانی تفاوت دارد. زمانی که نمایشی با اصول و معیار های درست خوانده می‌شود قطعا می تواند تماشاچی را تحت تاثیر قرار دهد. این اتفاق باعث می شود مخاطب به دیدن تئاتر علاقمند شود. در زمانه‌ای که تئاتر اوضاع خوبی ندارد و نمایشنامه ها به صورت بسیبار ضعیف به روی صحنه می روند باید کاری  کنیم که مردم آثار ارزشی و مناسب را انتخاب کنند و برای دیدن آن وقت بگذارند.از این رو باید برای مخاطب تعریف جدیدی از نمایش نامه خوانی و تئاتر ارائه کنیم .

دوره‌های نمایشنامه خوانی روزهای شنبه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و از علاقمندان جهت اجرای برنامه و همچنین  شرکت در این دوره ها ثبت نام به عمل می‌آید. همچنین بازدید کنندگان این نمایشنامه خوانی ها نیز به عضویت باشگاه مخاطبان فرهنگسرای نیاوران در می آیند.

زمان برگزاری اولین برنامه  نمایش نامه خوانی  متعاقبا اعلام خواهد شد.

نمایش فیلم "ماحی" در  فستیوال جهانی فیلم‌های ایرانی 

اولین ساخته داود خیام «ماحی» برای شرکت در Persian Film Festival راهی استرالیا می‌شود. نویسنده و کارگردان با حضور در این جشنواره، کنار مردم به تماشای فیلم "ماحی "خواهد نشست. 

«ماحی» با مضمونی سیاسی اجتماعی و برگرفته از حوادث واقعی است. این فیلم با روایت یک قصه اجتماعی، اتفاقات اقتصادی سال‌های ۹۱ و ۹۲ را از زبان زنی به نام «ماحی» روایت می‌کند. 

«ماحی» به معنای محوکننده یا نابودگر شناخته می‌شود.

 آنا نعمتی، مهران احمدی، همایون ارشادی، احسان امانی، سپیده اعلایی، هدی نوری‌زاد، مریم داوودی و ... از بازیگران فیلم به شمار می‌روند.

جشنواره فیلم‌های ایرانی پارسی با تمرکز بر استعدادهای جوان و سینمای روز ایران، بهترین‌های این عرصه را به نمایش در خواهد آورد. 

«ماحی» اولین ساخته بلند داود خیام است. کارگردانی که چندین فیلم کوتاه داستانی را در کارنامه کاری خود دارد؛ «چله» با شرکت در جشنواره های بین‌الملل و فیلم کوتاه تهران توانست جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم داستانی و بهترین فیلم در بخش سینمای کوتاه ایران را از آن خود کند.

پخش بین‌الملل «ماحی» بر عهده شرکت Iran Art House Film با مدیریت مرجان علیزاده است و جشنواره فیلم‌های ایرانی پارسی از یکم تا دوازدهم مهرماه در چهار شهر سیدنی ،کانبرا، ادلاید، ملبورن آغاز خواهد شد.

کارگردان و نویسنده داود خیام، تهیه‌کننده جواد نوروزبیگی، سرمایه‌گذار و مجری طرح روزبه حسینی کارگر، مدیرفیلم‌برداری مسعود سلامی، تدوین بهرام دهقانی، طراح صحنه پیام اسکندری، طراح لباس ملودی اسماعیلی، طراح گریم محسن دارسنج، طراحی صداگذاری و ترکیب صدا محمود موسوی نژاد، صدابردار منصور شهبازی ، آهنگسا بهزاد عبدی، مدیر برنامه‌ریزی فروزان جلالی، دستیاران اول کارگردان حسین خضوعی، سامان رخصتی، منشی صحنه سهیلا کاشفی، عکاس مهدی دلخواسته، اصلاح رنگ استودیو نور اوژن سید اشرفی، جلوه‌های ویژه میدانی آرش آقابیگ، طراح بدلکاران کیوان رضایی، عنوان بندی امیر مهران، مترجم انگلیسی حسن شرف‌الدین، مدیر تولید محمدرضا منصوری، جانشین تولید ناصر هادیانفر، مدیرتدارکات مجید لعل، مدیر بازرگانی نسرین تشکری ، طراح پوستر سولماز نیازی و مدیرتیم تبلیغات و مشاور رسانه شیواآبا  از عوامل فیلم به شمار می‌روند.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی