آخرین اخبار

یک نمایشنامه‌خوانی ویژه برای تولد چرم‌شیر

09:00:17 1395/06/23


این هنرمند در گفتگو با ایسنا، گفت: قرار است به مناسبت برنامه‌ی ویژه‌ای که 27 شهریورماه در پردیس سینمایی چارسو برای تولد محمد چرم‌شیر برگزار می‌شود یکی از آثار او را به صورت نمایشنامه‌خوانی اجرا کنم.

 افزود: نمایشنامه‌ی «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» اقتباسی از رمان «اسکار و مامان صورتی» نوشته‌ی اریک امانوئل اشمیت است که آقای چرم‌شیر آن را در سال 84 اقتباس و به نگارش درآورده است. البته در همان سال محمد عاقبتی یک بار آن را با بازی داریوش موفق و لیلی رشیدی در جشنواره‌ای در اصفهان به صحنه برده است.

نویسنده و کارگردان نمایش «صدای آهسته برف» درباره‌ی این نمایشنامه توضیح داد: این اثر درباره‌ی پسر بچه‌ی 10 ساله‌ای مبتلا به سرطان است و در آخرین شب زندگی خود با فرشته‌ای به نام مامان صورتی که در واقع یک پیرزن 100 ساله است روبه رو می‌شود.

او اضافه کرد: این نمایشنامه اگرچه با مرگ تمام می‌شود، اما آنقدر فضا در آن چرخش پیدا کرده که به نوعی مرگ زیر پا گذاشته می‌شود. در واقع نمایش برای من درباره‌ی تولد است و به همین دلیل آن را برای سالگرد تولد محمد چرم‌شیر انتخاب کردم.

کارگردان نمایش «سوراخ» همچنین اضافه کرد: وقتی پیشنهاد اجرای این برنامه مطرح شد از آن بسیار استقبال کردم چون در تمام این سال‌ها که شاگرد محمد چرم‌شیر بودم نوشتن را از او آموختم و در نمایش‌هایی هم با یکدیگر همکاری داشتیم. برای انجام این کار، به دنبال انتخاب یکی از نمایشنامه‌هایی بودم که از او خوانده بودم، اما بعد متوجه شدم نمایشنامه‌های زیادی هستند که نه تنها چاپ نشده بلکه حتی اجرای عمومی هم نشده‌اند و نمایشنامه‌ی «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» از جمله آن نمایشنامه‌هاست.

به گفته‌ی او قرار است در این نمایش هوشنگ قوانلو در نقش اصلی نمایش یعنی اسکار حضور داشته باشد و دختری 10 ساله به نام نیکامهر غفاریان هم به عنوان پیر زن نمایش، نقش‌خوانی کند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی