آخرین اخبار

از جشنواره‌ی فیلم مقاومت چه خبر؟

09:03:37 1395/06/19


به گزارش ایسنا،روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: همزمان با برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت منتخبی از آثار جشنواره با همکاری شبکه اکران مردمی جشنواره عمار در سطح کشور اکران می‌شوند.

بر پایه این خبر، اکران فیلم‌های شهدای مدافع حرم اقدام مشترک جشنواره‌های مقاومت وعمار است که از طریق این شبکه مردمی در سطح کشور پیش‌بینی شده است.

در این خبر آمده است: بیش از 10 اثر از آثار منتخب جشنواره مقاومت از طریق این شبکه اکران خواهد شد و نکته قابل توجه اکران این است اکران این آثار، در  مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها، پایگاه‌های بسیج، ادارات، سازمان‌ها، سالن‌های آمفی تئاتر، حتی، پارک‌ها صورت می‌گیردکه بیشترین نقاط تجمع و حضور طیف‌های مختلف مردمی است. از بین محل‌های اکران فیلم‌ها هم بعد از مساجد که بیش‌ترین اکران‌ها را دارند، مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر نقاط پر اکران این آثار هستند.

شایان ذکر است همراه با اکران فیلم‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت از طریق شبکه اکران مردمی عمار، صدها نقطه دیگر از استان‌ها و شهرستان‌های کشور از طریق سازمان بسیج دانشجویی، سازمان بسیج طلاب و روحانیون و ... اکران خواهند شد.

معرفی فیلم‌های بخش«اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب»

فیلم‌ها و کارشناسان بخش اسلام هراسی و ایران ستیزی جشنواره فیلم مقاومت معرفی شدند.

فیلم‌های"گلاب"ساخته«جان استوارت»،بخش‌هایی از سریال هوملند، فیلم"پسران ابوغریب"ساخته لوک موران، فیلم"تک تیرانداز آمریکایی"ساخته کلینت ایستوود و فیلم "لندن سقوط کرده است"ساخته بابک نجفی در این بخش اکران می شوند و پنج تحلیل‌گر فرهنگی و سینمایی به ارزیابی و بررسی آن‌ها خواهد پرداخت.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر افزود: بخش «اسلام هراسی و ایران ستیزی در سینمای غرب»در جشنواره بین‌المللی مقاومت با هدف کالبدشکافی و رازگشایی پشت‌پرده فیلم‌ها و سریال‌های ضداسلامی و ضدایرانی در نظر گرفته شده که چند نمونه از آثار مطرح در این زمینه همراه با اکران مورد نقد و تحلیل قرار می‌گیرند.

در این خبر اسامی کارشناسان و فیلم‌هایی که قرار است توسط این کارشناسان تحلیل شوند، به این ترتیب آمده است:

فیلم "گلاب" ساخته «جان استوارت»، مجری مراسم اسکار و مجری شوی مشهور تلویزیونی «دیلی شو» توسط دکتر شهاب اسفندیاری استاد دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، مستندساز و پژوهشگر در حوزه مطالعات فرهنگی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

بخش‌هایی از سریال هوملند که قرار است توسط حسن عباسی از تحلیل‌گران و صاحب نظران فرهنگی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. عباسی، تحلیلگر و رئیس اندیشکده یقین، دارای مقالات و سخنرانی‌های بسیاری در داخل و خارج کشور بوده و دکترین‌های مختلفی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، دفاعی و ... ارائه نموده است.

فیلم سینمایی"تک تیرانداز آمریکایی"ساخته کلینت ایستوود توسط دکتر مجید شاه حسینی استاد دانشگاه و پژوهشگر، مورد بررسی تحلیلی قرار می‌گیرد. شاه حسینی دارای تالیفاتی همچون سینما و صهیونیسم بوده و ضمن حضور در پست‌های مدیریتی و برخی پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی، دو دوره دبیر جشنواره بین‌المللی فلم فجر و کودک نیز بوده است.

فیلم "پسران ابوغریب" ساخته لوک موران توسط نادر طالب‌زاده، مستندساز و کارشناس رسانه مورد نقد و بررسی قرارمی‌گیرد.طالب‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا آمریکا بوده و از منتقدان جدی سیاست‌های سلطه جویانه رسانه‌ای آمریکا و برخی کشورهای غربی است.

فیلم "لندن سقوط کرده است" ساخته بابک نجفی توسط سعید مستغاثی، روزنامه‌نگار و منتقد سینمایی نقد و تحلیل می شود. مستغاثی علاوه بر تجربه برنامه‌سازی تلویزیونی و ساخت فیلم داستانی و چند مجموعه مستند، عضو هیات انتخاب و داوری برخی جشنواره‌های فرهنگی و هنری نیز بوده است.

اکران انیمیشن سینمایی متفاوت از زندگی شهیدچمران برای نخستین بار

انیمیشن سینمایی"پشت درهای بهشت"که در قالب روایتی متفاوت و بر اساس زندگی شهید مصطفی چمران ساخته شده است در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت اکران می‌شود.

این فیلم ساخته علی نوری اسکوئی متولد1360از تهران و دارای کارشناسی ارشدفیلمنامه‌نویسی سینما است،این فیلم جدیدترین ساخته اوست که در بخش رونمایی‌های جشنواره قرار دارد.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن اعلام این خبر،مشخصات این انیمیشن سینمایی را بدین شرح آورد: فیلمنامه: مجیدآسودگان/ تدوین: علینوریاسکوئی - محمدرضارستمی/ جلوه‌های ویژه: سجادربیعی/ تهیه‌کننده: علی نوری اسکوئی - بنیادفرهنگی روایت/ بازیگران: بهرام زند - مسعودکرامتی/ سال تولید1395/ مدت زمان: 100.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار "تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی" به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی