آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:06 1395/06/17


موسسه فرهنگی و هنری بنیاد استادمحمد، دومین دوره جایزه محمود استادمحمد را در سال 1395 با موضوع "برترین نمایشنامه سال 1394" برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا،هدف این بنیاد از برگزاری این جایزه، شناسایی، معرفی و تقدیر از نویسندگان برترین نمایشنامه‌های تالیفی و اقتباسی است که در سال 1394 به صورت کتاب منتشر شده یا به صورت رسمی اجرا شده باشند.

این جایزه از تمام نویسندگانی که در سال 1394 نمایشنامه آنها برای نخستین بار اجرا شده است دعوت می‌کند آثار خود را به دبیرخانه جایزه محمود استادمحمد ارسال کنند. شرکت نمایشنامه‌های اجرا شده در سال 1394 منوط به درخواست نویسنده است اما نمایشنامه‌های منتشر شده به صورت کتاب، بر اساس آمار خانه کتاب ایران به صورت خودکار وارد چرخه داوری جایزه خواهند شد. اما با این حال ناشران و نویسندگان نمایشنامه‌هایی که برای نخستین بار در سال 1394 به صورت کتاب منتشر شده‌اند نیز می‌توانند جهت تسهیل کار، شش نسخه از کتاب خود را برای بررسی و شرکت در جایزه به دبیرخانه ارسال کنند.

 آثار ارسالی به جایزه حتما باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

نمایشنامه باید به زبان فارسی نوشته شده باشد.

در این دوره برای نخستین بار نمایشنامه‌ها به صورت مجزا در دو بخش تألیفی و اقتباسی داوری خواهند شد. (ملاک اقتباسی بودن اثر، ذکر آن در کتاب یا در ابتدای متن نمایشنامه است.)

از نظر موضوعی محدودیتی در این جایزه وجود ندارد اما این جایزه به آثار حوزه کودک و نوجوان نمی‌پردازد.

در صورتی که نمایشنامه به صورت کتاب منتشر شده باشد، باید حتما چاپ اول 1394 بوده و در ایران منتشر شده باشد. (ملاک سال انتشار و چاپ اول بودن، شناسنامه کتاب و همچنین اطلاعات خانه کتاب است.)

نمایشنامه‌هایی که برای نخستین بار در سال 1394 در ایران به صورت رسمی اجرا شده‌اند و پیش از این نیز به صورت کتاب منتشر نشده‌اند، می‌توانند در این جایزه شرکت کنند.

نویسندگان نمایشنامه‌های اجرا شده در سال 1394 باید متن نمایشنامه (شش نسخه) و تاییدیه انجمن نمایش منطقه خود را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

ملاک اجرای رسمی، حداقل 10 شب اجرا در سالن‎های دارای مجوز از مرکز هنرهای نمایشی است.

نویسنده نمایشنامه اجرا شده باید شخصا اثر را در جایزه شرکت دهد.

پس از داوری آثار و در آیین پایانی جایزه که در اوایل دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، در هر یک از  دو بخش تالیفی و اقتباسی با اهدا لوح تقدیر، از سه اثر برتر تقدیر می‎شود و نشان محمود استادمحمد به پدیدآورندگان برترین نمایشنامه‌ تالیفی و اقتباسی سال 1394 اهدا خواهد شد.

علاقه‏‌مندان به شرکت در این جایزه می‌توانند نهایتا تا 15 مهرماه 1395 موارد درخواست شده را به نشانی الکترونیکی bonyadostad@gmail.com یا نشانی پستی: تهران، صندوق‌پستی 1165-15815 ارسال کنند. ذکر عنوان «جهت شرکت در جایزه محمود استادمحمد» بر روی پاکت و یا در بخش موضوع نامه الکترونیکی و همچنین ذکر مشخصات نویسنده از قبیل، نام و نام خانوادگی (در صورت مستعار بودن ذکر نام اصلی نیز ضروری است)، آدرس کامل پستی، تلفن تماس و آدرس الکترونیک در نامه ارسالی ضروری است.

«دوستان محبت» حمید جبلی رونمایی می شود

جشن امضا و رونمایی از کتاب «دوستان با محبت» به نویسندگی حمید جبلی به بهانه شصت و هفتمین زادروز رضا ژیان بازیگر و کارگردان فقید تئاتر، تلویزیون و سینما در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، جشن امضا و رونمایی از کتاب «دوستان با محبت» به نویسندگی حمید جبلی به بهانه شصت و هفتمین زادروز رضا ژیان بازیگر و کارگردان فقید تئاتر، تلویزیون و سینما ساعت 18:30 روز شنبه 20 شهریور ماه  در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

نمایشنامه «دوستان با محبت» از جمله آثار نمایشی موفق مجموعه تئاتر شهر است که فروردین ماه سال 77 به نویسندگی حمید جبلی ، کارگردانی رضا ژیان و بازی اکبرعبدی، حمید جبلی، رضا ژیان، لیلی رشیدی، هاشم روحانی، هوشنگ قوانلو، محمدژیان و اصغر عبدی در تالار اصلی این مجموعه روی صحنه رفت.

حمید جبلی و محمد ژیان برگزارکنندگان جشن امضا و رونمایی کتاب«دوستان با محبت» در یادداشتی به مناسبت برگزاری این مراسم عنوان کرده اند: « به مناسبت شصت و هفتمین زادروز رضا ژیان، بزرگ مرد تئاتر، با دوستان با محبت اس دور هم جمع می شویم تا یادش را گرامی بداریم و از کتاب یکی از نمایشنامه هایی که ایشان روزگاری آن را کارگردانی کردند، رونمایی کنیم. شنبه 20 شهریور ساعت 18:30 منتظر دوستان با محبت این هنرمند هستیم. حمید جبلی/ رضا ژیان»

جشن امضا و رونمایی کتاب «دوستان با محبت» با همکاری تئاتر شهر و انتشارات «پریان» ساعت 18:30 روز شنبه 20 شهریور ماه در تالار اصلی تئاتر شهر برگزار می شود. 

پرویز تاییدی زنگ افتتاح نمایش«عادل‌ها» را به صدا در می‌آورد

زنگ افتتاح نمایش «عادل ها» نوشته ا لبرکامو ترجمه مهوش قویمی و به کارگردانی قاسم عبداللهی روز شنبه 20 شهریورماه ساعت 19 توسط پرویز تاییدی نواخته خواهد شد.
نمایش «عادل‌ها» در مراسم افتتاحیه میزبان عکاسان و خبرنگاران خواهد بود.
دانشجویان کلیه رشته‌ها می‌توانند در هفته اول  اجرا با ارایه کارت دانشجویی از تخفیف 50 درصدی و در هفته دوم از تخفیف 30 درصدی  بلیت این نمایش برخوردار شوند.
نمایش «عادل ها » از 20 شهریور لغایت 5 مهر ساعت 19 در تماشاخانه بازیگاه به روی صحنه می رود.
 داستان نمایش "عادل ها" در مورد .یک گروهک تروریستی است که قصد دارند شاهزاده سرژ را با پرتاب بمب به قتل برسانند.ایوان کالیایف یکی از اعضای این گروهک مامور پرتاب کردن بمب است.هنگامیکه شاهزاده و همسرش سوار بر کالسکه به سمت تئاتر حرکت می کنند و کالیایف به سمت آنها می رود اتفاقی رخ می دهد که...
مرتضی احمدی خوشرو، حمیدرضارکنی ، اصغرشیرزاد ، النازفیض ، میلادغفوری و مرتضی یعقوب پور در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل نمایش " عادل‌ها " می توان به دستیارکارگردان : هدیه وکیلی نیا ، عکاس : رامین زمین پیما ، طراح صحنه و آکسسوار : حمید جعفرصالحی ، دستیارصحنه : زینب شیاسی ، طراح لباس : حمیدرضا خدابخش و مدیر روابط عمومی و تبلیغات : محمد حق جو اشاره کرد.
علاقه مندان به تماشای این نمایش می توانند جهت خرید بلیط به سایت تیوال و یا بصورت حضوری به گیشه تماشاخانه بازیگاه به ادرس میدان ولیعصر،بلوار کشاورز،بعد از تقاطع فلسطین ، خیابان کبکانیان ،نبش کوچه مرتضی زاده ،پلاک 12 ،طبقه اخر مراجعه نمایند.

روز فیلم کوتاه در خانه هنرمندان ایران

پنج فیلم کوتاه در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آیند.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دویست و بیست و یکمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران چهارشنبه 17 شهریور به نمایش پنج فیلم کوتاه اختصاص دارد.

«همین الان یهویی» به کارگردانی طوفان مهردادیان و بنفشه اعرابی، «6 روز»، «تجسد» و «هارمونی» به کارگردانی پوریا مرادی و «موویلا» به کارگردانی ناصر سجادی حسینی در روز فیلم کوتاه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آیند.

علاقه مندان برای تماشای این پنج فیلم کوتاه می توانند چهارشنبه 17 شهریور از ساعت 17:30 به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.

تنها سه روز به پایان نمایش «پری»باقی مانده‌است

نمایش «پری»به کارگردانی امیر غفارمنش،جمعه ۱۹مردادماه به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای‌،نمایش «پری» که از پنجشنبه۲۱مرداد در تالار حافظ به روی صحنه رفته است در روزهای پایانی (‌۱۶‌، ۱۷ و ۱۹) شهریورماه میزبان مخاطبین خواهد بود

وقاری و قاضی مرادی زنگ افتتاح نمایش «دلپیچه» را می‌نوازند

زوج هنرمند سینما و تلویزیون، مهوش وقاری و محسن قاضی مرادی چهارشنبه 17شهریور زنگ افتتاح نمایش «دلپیچه» را در تماشاخانه «همای سعادت» به صدا درمی‌آورند .

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه «همای سعادت»، این نمایش   از 17 شهریور تا 10 مهر ساعت 18:30 با کارگردانی سعید دولتی در تنها تماشاخانه استاندارد و خصوصی غرب تهران روی صحنه می‌رود.

دلپیچه نمایشی ست در ژانر کمدی وحشت و داستان زوج جوانی را روایت می‌کند که در یک‌خانه قدیمی زندگی خود را شروع می‌کنند و اسیر اشباح می‌شوند…

نمایش‌نامه «دلپیچه» را اصغر گروسی نوشته است و سیاوش ناظم، ثمر امین‌پور، وهاب امین الرعایا، سوگند فیروزی، صادق اردوخانی، متین زرین نگار و سپهر شفیعی از بازیگران آن هستند.

این نمایش از ۱۷ شهریور هرروز ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه «همای سعادت» به نشانی شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک ۲۶۱اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق سایت تیوال www.tiwall.com بلیت تهیه کنند.

طراح هنری(صحنه و لباس) این نمایش نوید فرح‌مرزی است و تهیه‌کنندگی آن را مهدی نامداری بر عهده دارد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به فرشیدحاجیان دستیار کارگردان، ثمر امین پور منشی صحنه، مطهره کشاورز مشاور رسانه‌ای و عماد سالکی طراح پوستر و بروشور، پوریا مظفریان عکاس، ماهان ابراهیم زاده مدیر صحنه اشاره کرد.


انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی