آخرین اخبار

تلویزیون در رونق سینمای کودک تأثیرگذار است

16:32:19 1392/06/24


امیر سلطان احمدی گفت: تلویزیون در ایجاد انگیزه برای تولید و اکران فیلم کودک و جذب خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان به سالن سینما نقشی مهم دارد.

امیر سلطان احمدی بازیگر، کارگردان و عروسک‌گردان برنامه‌های کودکانه تلویزیونی در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با اشاره به لزوم آشتی دادن کودک و سینما گفت: باید تلاش کرد تا تولیدات سینمای کودک و نوجوان ارتقا یابد و بتوان کودکان و نوجوانان را به سالن‌های سینما کشاند. با این وجود می‌توان به همین حداقل‌ها هم بسنده کرد.‌ فیلم‌های کودکان و نوجوانان گرچه کم و انگشت شمارند، اما پدر یا مادری که دنبال فرهنگ سازی توسط آثار هنری برای فرزندش است و می‌خواهد که او را از پای کامپیوتر و بازی‌های اینچنینی بلند کند، پیگیری می‌کند و متوجه می شود که کار نمایشی خوبی در حال اجرا است و کودک خود را به تماشای آن می برد. به عبارتی دیگر اگر فیلم‌های کودکانه از لحاظ کیفی هم به خوبی آثار دهه شصت نباشد اما باز هم گوشه‌ای از زمان بچه‌ها را پر می‌کند چراکه علاقه پدر و مادرها را حتی به تئاتر می بینم.

 
نویسنده سری سوم «دانی و من» ادامه داد: در حال حاضر ما گرچه در مقایسه با آثار کمپانی والت دیزنی تقریبا خیلی دوریم اما استعدادهای بسیار خوبی در این زمینه داریم. چندی پیش من در دفتر یکی از تهیه کننده‌ها، تیزری از یک انیمیشن ایرانی دیدم که خیلی نزدیک به نمونه‌های خارجی بود و اگر نمی‌گفتند کار جوانان ایرانی است، متوجه آن نمی‌شدم.
 
 
عروسک گردان عروسک پسرعمه زا درباره ارزیابی تولیدات کودک روز چنین افزود: حیف است به جای اینکه انتظار مالی بزرگان برنامه سازی در ژانر کودک را برآورده کنیم کلا آنها را از صحنه حذف کنیم، چراکه اینها هستند که سالها خاک این حرفه را خورده‌اند و سالها در این ژانر کسب تجربه کرده‌اند. در حال حاضر جوان‌ها هم نمی‌توانند به تنهایی و بدون حضور یک پیشکسوت کاری خلاقانه و موفق بسازند.
 
کارگردان برنامه تلویزیونی «دست دسی صداش میاد»، در ادامه این بحث ادامه داد: اگر مدیران به فیلمسازان جوان سینمای کودک اعتماد کنند و از حضور مشاور متخصص در کارها استفاده کنند خیلی از مسائل به خودی خود حل خواهد شد.
 
بازیگر مومو و مومی،خونه گل پریناز، مکتب خانه غیر انتفاعی و سری آخر سنجد درباره تاثیر تلویزیون در سینمای کودک چنین گفت: این نظر خیلی‌ها است که اگر همین الان هم تلویزیون برای آثار سینمایی تبلیغ کند، نتیجه خواهد داد، چرا که زمانی که مخاطب به تماشای کاری بنشیند، بالطبع تهیه کنندگان و سینما داران هم بیشتر به ساختن آثار کودک تشویق می‌شوند و تلویزیون در ایجاد انگیزه برای تولید و اکران فیلم کودک و جذب خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان به سالن سینما نقشی مهم دارد.
 

بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

 



.


باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین تصادفی