آخرین اخبار

قطعا نمایشم باز تولید نیست

09:02:38 1395/06/13


این کارگردان تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا ادامه داد: نمایشنامه «افسون معبد سوخته» یکی از شاهکارهای نغمه ثمینی است، اثری بسیار شاعرانه و جهان‌شمول و حیف است که در کتابخانه خاک بخورد بلکه باید بارها و بارها اجرا شود؛ همان‌طور که نمایشنامه «هملت» هم بارها و بارها اجرا شده است.

مرادی تاکید کرد: این نمایشنامه با یک فلسفه، گروه و با کارگردانی یک کیومرث مرادی دیگر اجرا می‌شود بنابراین، این اجرا بسیار با اجرای هفده سال پیش متفاوت است. بازیگران متفاوتی دارد و خوشحالم که آن را با یک گروه دیگر به صحنه می‌آورم.

او با اشاره به فاصله 17 ساله میان اولین اجرا و دومین اجرای این نمایش، خاطرنشان کرد: در این فاصله زیاد، نگاه همه ما به زندگی متفاوت شده است بنابراین قطعا این نمایش یک بازتولید نخواهد بود.

این مدرس تئاتر با اشاره به درونمایه نمایشنامه «افسون معبد سوخته» اضافه کرد: موضوع عشق همیشه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایم بوده است و بویژه در جامعه امروز، این مساله یکی از بزرگ‌ترین مسائل انسان ایرانی و اصولا انسان معاصر  است.

مرادی درباره تغییر گروه بازیگران این نمایش در اجرای دوباره آن، توضیح داد: بحث شرایط است. متاسفانه شرایط مهیا نبود تا با همان گروه قبلی نمایش را اجرا کنم به همین دلیل از میان سه بازیگر قبلی فقط پانته آ بهرام در اجرای دوباره، کنار ماست البته نگاه امروز من نگاهی دیگر و کاملا متفاوت است.

او درباره شیوه اجرایی این اثر نیز گفت: این نمایشنامه بر اساس فضا و فرهنگ ژاپنی نوشته شده و در اجرا نیز اصول تئاتر ژاپنی را رعایت می‌کند. به همین دلیل به شدت به دو شیوه مهم تئاتر در ژاپن یعنی تئاتر نو و کابوکی پایبند است.

این کارگردان ادامه داد: در این اثر چارچوب بازیگری و کارگردانی بسیار حائز اهمیت است. از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن مینی مالیست بودن است زیرا اساسا نگاه ژاپنی، مینی مالیستی است.

به گزارش ایسنا، نمایش «افسون معبد سوخته» با بازی پانته آ بهرام، حمیدرضا آذرنگ و مهدی پاکدل از 14 مهرماه در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

در اجرای این نمایش پیام فروتن طراحی صحنه، ندا نصر طراحی لباس و سارا اسکندری طراحی گریم را بر عهده دارند.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی