آخرین اخبار

گله‌ کارگردان ۱۲ صندلی از وضع اکران فیلمش

09:02:36 1395/06/13


اسماعیل براری که از وضع پخش و  اکران فیلمش گله‌مند است، با بیان اینکه بزرگترین سؤالی که دوستان و آشنایان از من داشتند این بود که فیلمتان کجا نمایش داده می‌شود ادامه داد: در روزهای پیش از اکران با حدود ۱۵ سینما برای نمایش فیلم به توافق رسیده بودیم که در زمان اکران به چهار یا پنج سینما رسید که یکی دوتای آنها فقط در سانس صبح و ظهر فیلم را نمایش ‌دادند و یکی دیگر از سالن‌ها هم اصلاً بنر فیلم ما را در سردر سینما نصب نکرد!  

تهیه‌کننده و کارگردان فیلم سینمایی «۱۲ صندلی» که اکرانش از ۲۷ مرداد شروع شده، اظهار کرد: بر  خلاف آیین‌نامه‌های کمیسیون اکران که تصریح کرده هر ماه در گروه آزاد تنها یک فیلم جدید باید اکران شود، وقتی فیلم ما اکران شد قرار گذاشته شد که دو هفته بعد از ما فیلم دیگری در گروه آزاد اکران شود؛ متاسفانه افراد صاحب نفوذی که تصمیم‌گیرنده بودند، مایل بودند آن فیلم در سینماهایی که در اختیار فیلم ما بود نمایش داده شود و برای اینکه در زمان نمایش آن فیلم، سینماها در اشغال فیلم ما نباشد، فیلم ما را حذف کردند و به نوعی «مرگ خاموش» برای آن تدارک دیدند.  

او ادامه داد: از سوی دیگر یک روز قبل از اکران در ارشاد اصلاحیه‌هایی به تیزر فیلم ما وارد شد که پخش تیزر را تا چند روز به تآخیر انداخت و فیلم بدون تبلیغات شروع به نمایش کرد. هرچند بعداً هم که تیزر فیلم از تلویزیون پخش شد و اسم فیلم به گوش مردم رسید، باز هم سؤال اصلی این بود که فیلم کجا نمایش داده می‌شود؟ شهریورماه نوبت اکران «۱۲ صندلی» در گروه سینماهای آزاد است؛ چرا باید اینقدر نابرابری در سینما وجود داشته باشد و فیلمی در سینماها نمایش داده شود که این ماه نوبت اکران آن نیست؟ این یک رانت است که از نفوذ افراد شورای نمایش ناشی می‌شود. آیا با این بی‌عدالتی همچنان می‌توانیم به تعداد مخاطبانی که وارد سینما می‌شوند ببالیم؟  

اسماعیل براری با اشاره به اینکه اگر به شورای صنفی نمایش هم مراجعه کنید می‌گویند توپ در زمین سینماداران است، گفت: اما آنچه در جریان اکران این فیلم با آن روبه‌و شدیم تمهیداتی برای کنترل و مدیریت ناخواسته برای سینما است که در نتیجه‌ آن فروش فیلم‌هایی ناگهان به چند میلیارد می‌رسد در صورتی که به دلیل ضعف ساختاری، یک سال بعد برای بار دوم اصلاً قابل دیدن نیستند. این همان چیزی است که به آن می‌گویند مافیای سینما.  

براری افزود: تنها راه حل این قضیه این است که فیلم ما مثل سایر فیلم‌ها در چند سینما و در سانس‌های منطقی نمایش داده شود تا مردم فیلم را ببینند. در این صورت فیلم ما بیننده‌های واقعی خود را پیدا خواهد کرد؛ «۱۲ صندلی» فیلمی نبود که مردم به آن پشت کنند.  

این فیلمساز در پایان با بیان اینکه می‌دانیم برای تبلیغ فیلم باید هزینه کنیم ولی «متاسفانه تمهیدی به‌کار برده‌اند که با فرض تبلیغات گسترده، جایی نیست که مردم فیلم را تماشا کنند»، اظهار کرد: در حال حاضر تنها سینما سمرقند تهران این فیلم را نمایش می‌دهد و اکران شهرستان‌ها هم به تازگی با سینما هویزه‌ مشهد آغاز شده است.  

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی