آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:00:39 1395/06/12


دو نمایش "فصل بهار نارنج" به کارگردانی غلامرضا عربی و "احساس چوبی" به کارگردانی سید محمد رضوی در بخش ویژه تئاتر توان‌یابان پنجمین جشنواره تئاتر شهر اجرا میشوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاتر شهر، این بخش ویژه برای اولین بار و با هدف حمایت از گروه‌های تئاتر معلولان و با تاکید بر توانایی‌های ویژه این افراد در جشنواره تئاتر شهر برگزار می‌شود.

نمایش "فصل بهار نارنج" توسط گروه هنرمندان نابینا فرهنگسرای بهمن آماده شده است.

"احساس چوبی" نیز که سید محمد رضوی آن را کارگردانی کرده کاری از گروه هنرمندان نابینای فرهنگسرای تهران است.

در بخش ویژه تئاتر توان‌یابان  پنجمین جشنواره تئاتر شهر، گروه‌هایی با توانایی‌های خاص مانند اوتیسم ، سندرم داون و نابینایان نمایش های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر از 22 شهریور ماه 1395 در سالن های شهر تهران برگزار می شود.

فیلم کوتاه «قمارباز» در جشنواره تلوراید امریکا

فیلم کوتاه «قمارباز» به کارگردانی کریم لک زاده و از تولیدات انجمن سینمای جوانان شیراز به بخش مسابقه جشنواره تلوراید آمریکا راه یافت.

جشنواره تلوراید به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در امریکا یکی از درگاه‌های معرفی فیلم‌های کوتاه به آکادمی اسکار است.

گفتنی است اصغر فرهادی، جعفر پناهی و محمد رسول اف در دوره‌های قبل این جشنواره حضور داشته‌اند. 

این فیلم پیش از این جایزه بهترین فیلم؛ فیلمنامه؛ کارگردان و تدوین را از جشن خانه سینما گرفته و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم کوتاه ایران دریافت کرده است.

«قمارباز» پیش از این نیز به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره فریبورگ در بخش اصلیبه نمایش درآمده است.

پخش بین‌المللی این فیلم کوتاه مرجان علیزاده(خانه فیلم‌های هنری ایران) بر عهده دارد

دور جدید اجرای تئاتر امجد 
دور جدید اجرای تئاتر سه خواهر و دیگران به کارگردانی حمید امجد از یک شنبه ۱۴ شهریور در سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می‌شود.
به گزارش مشاور رسانه‌ای،اجرای این نمایش که از ۳ مرداد بر روی صحنه رفته بود، به دلیل برگزاری جشنواره عروسکی دچار وقفه شد و از ۱۴ شهریور مجددا در سالن اصلی تئاتر شهر بر روی صحنه می‌رود.
افشین هاشمی، ریحانه سلامت، معصومه رحمانی، مارال آتشی، رامین سیار دشتی، علیرضا ناصحی، داریوش موفق، محسن حسینی، پیام امیرعبدالهیان، سام کبودوند، بهنوش بختیاری، جمشید جهانزاده در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.
حمید امجد بعد از سیزده سال دوری از کارگردانی تئاتر با سه خواهر و دیگران به این عرصه بازگشته است.
این نمایش به سرگذشت‌های همزمانِ سه خواهر (الگا، ماشا و ایرینا) با عشق ها، کامیابی ها و ناکامی های شان می پردازد که فیروز، خدمتکار قدیمی عمارت پدری، شاهدشان است و ماجراهای شان را برای همسایه شان آقای چخوف نقل می‌کند.
متن این نمایش را حمید امجد به نگارش درآورده است.
نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» سال ۹۴ از سوی انتشارات نیلا به چاپ رسیده است.
 

اجرای تئاتر در تماشاخانه شمایل

نمایش "اطلسی‌های لگدمال شده" از یکشنبه 14 شهریور ماه  در تماشاخانه شمایل به روی صحنه میرود.

این نمایش از یکشنبه 14 شهریورماه الی 28 شهریور ماه ساعت20در تماشاخانه شمایل واقع در خیابان سناباد، بین سناباد45 و 47 به روی صحنه می رود.

در نمایش "اطلسی‌های لگدمال شده" تنسی ویلیامز به عنوان نویسنده، فرزاد علوی به عنوان طراح و کارگردان، صابر افشارزاده به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز، مرتضی ملتجی، عارفه معماریان، علی ناملی به عنوان بازیگر، زینب رشتی به عنوان طراح لباس ، روح الله مهاجر به عنوان عکاس و  محمد جواد آبجوشک به عنوان مدیرروابط عمومی حضور دارند. 

خلاصه‌ای از این نمایش بدین شرح است؛  که  زنی از اهالی بوستون روزی با یک مشتری عجیب و غریب روبرو می شود که مسیر زندگی اش را به کلی تغییر میدهد.

«روایت صحنه» میزبان نمایش جهشه می‌شود

جهشه در نخستین برنامه روایت صحنه با حضور عوامل و منتقدین نقد و بررسی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، نمایش جهشه به کارگردانی علی برجی و براساس نمایشنامه‌ای از مرتضی شاه کرم در نخستین برنامه "روایت صحنه" با حضور علی اکبر عبدالعلی زاده(منتقد) و جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه نقد و بررسی خواهد شد.

اولین برنامه روایت صحنه روز شنبه 13 شهریور ماه ساعت 19 همراه با اجرای نمایش در محل تماشاخانه سرو واقع در میدان فردوسی خ شهید قرنی- ابتدای خ شهید فلاح پور پ1 برگزار خواهد شد.

این سلسله نشست‌ها به همت انجمن تئاتر انقلاب دفاع مقدس و با رویکرد نقد کارشناسانه و عالمانه حوزه تئاتر مقاومت به نقد و بررسی آثار نمایشی مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مضامین مرتبط خواهد پرداخت.لازم به ذکر است حضور در این برنامه برای عموم آزاد است.

تحلیل "مرثیه" در نشست سینما تک نیاوران

سینما تک فرهنگسرای نیاوران در ادامه بررسی آثار ارزشمند سینمای ایران و جهان شنبه 13 شهریور ماه ساعت 19 فیلم " مرثیه " ساخته امیر نادری را پخش و تحلیل  میکند.

فیلم سینمایی "مرثیه"  با بازی منوچهر احمدی ، فیلم برداری رضا مجاوری و موسیقی کامبیز روش روان مانند بسیاری دیگر از کارهای نادری به رهایی رسیدن را نشان می‌دهد. به رهایی از مکان موجود که در آن زندگی می کنی و قبول نکردن این جامعه .شاید بتوان گفت که شخصیت‌های فیلم های امیر نادری اکثرا این محیط را قبول ندارند انگار که همه می خواهند یکدیگر را چپاول کنند.

داستان فیلم مرثیه در خصوص فردی است به نام سیدنصرالله، که بیش از هشت سال از عمرش را در زندان گذرانده است او  پس از آزادی درمی یابد که جامعه او را نمی‌پذیرد و ...

گفتنی است علاقمندان جهت شرکت در این برنامه می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به خرید بلیط اقدام نمایند.

نمایش های تئاتر شهر یازدهم شهریور ماه اجرایی ندارند

تمامی نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر پنجشنبه یازدهم شهریور ماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) به صحنه نمی‌روند.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر پنجشنبه یازدهم شهریور ماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) اجرایی نخواهند داشت.

 روز جمعه 12 شهریور ماه نوبت دوم نمایش  « اگر...» به کارگردانی وحید رهبانی در تالار چهارسو و نمایش « کولا» به کارگردانی نصیرملکی جو با 15 دقیقه تاخیز به صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی