آخرین اخبار

جشنواره فیلم سلامت، برگزیدگان خود را شناخت

09:04:09 1395/06/07


به گزارش خبرنگار ایسنا، نخستین جشنواره‌ فیلم سلامت، شامگاه شنبه (ششم شهریور) در حالی به کار خود پایان داد که  «لانتوری» رضا درمیشان که این روزها در حال اکران است، به دلیل «واکاوی ریشه‌های خشونت و ترویج بخشش به جای خشونت» فیلم برگزیده‌ی این جشنواره شد.

در این مراسم چهار ساعته که از ساعت 19:30 با حضور جمعیت بسیار زیادی در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران آغاز شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های رامبد جوان برای گسترش نشاط در جامعه و پوران درخشنده به دلیل پرداختن مداوم به آسیب‌های اجتماعی، آثار برگزیده در بخش‌های متنوع فیلم سینمایی، مستند، کوتاه، انیمیشن، تله فیلم سریال و تیزر تلویزیونی معرفی شدند.

برگزیدگان بخش سینمایی

لوح زرین و جایزه‌ی نقدی ویژه‌ی هیئت داوران، به دلیل جهت "بازنمایی روابط نامناسب بر سلامت جوانان، واکاوی ریشه‌های خشونت و ترویج بخشش به جای خشونت" به رضا درمیشیان برای فیلم «لانتوری» اهدا شد.

همچنین لوح زرین و جایزه‌ی نقدی ویژه‌ی هیات داوران به دلیل "ترویج امید بخشی و جلب حمایت جامعه نسبت به اقشار کم‌توان" به منوچهر محمدی و مازیار میری، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «حوض نقاشی» تعلق گرفت.

لوح زرین و جایزه‌ی نقدی ویژه‌ی هیات داوران به دلیل "واکاوی ریشه‌های توزیع قدرت در نهاد خانواده و ضرورت برخورداری از عزت نفس و جرعت‌مندی و ترویج روحیه‌ی مشارکت در مراقبت از بیمار" به بهنام بهزادی برای فیلم «وارونگی» اهدا شد.

هیات داوران بدون رتبه‌بندی، برندگان سایر جوایز خود را به این شرح اعلام کرد:

تندیس جشنواره و جایزه‌ی نقدی به جهت بازنمایی روابط خانواده و نقش مشاوره در بهبود این روابط به محمد نیک‌بین و تهمینه میلانی تهیه کننده و کارگردان «آتش بس» اهدا شد.

تندیس جشنواره و جایزه‌ی نقدی به جهت توجه به سلامت روان در جامعه به سعید ملکان و احسان بیگلری تهیه کننده و کارگردان فیلم «برادرم خسرو» اهدا شد.

تندیس جشنواره و جایزه‌ی نقدی به دلیل بررسی دردمندانه علل و عوامل موضوع با اهمیت و حساس خشونت جنسی و روش‌های پیشگیری و مقابله با آن، به پوران درخشنده برای فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» تعلق گرفت.

هیات داروان ضمناً به دلیل تلاش جمعی در ارائه‌ی تصویری دقیق از مساله اعتیاد و مقابله با آن، مجموعه‌ی بازیگران فیلم «عصر یخبندان» را شایسته تقدیر دانست و در این بخش از مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، مینا ساداتی، ژاله صامتی، فرهاد اصلانی، محسن کیایی، بابک بهشاد و بهرام رادان قدردانی کرد.

بخش فیلم کوتاه داستانی

در این بخش تندیس و جایزه اول به فیلم  «آوا» به کارگردانی سهند کبیری رسید. جایزه‌ی دوم به فیلم «دوچرخه‌ها، پدرها، سیگارها» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد اهدا شد و جایزه‌ی سوم نیز  به صورت مشترک به «هستی» از کمال پرناک و «فردا صبح» از محمد نجاریان اهدا شد.

بخش مستند

جایزه اول و تندیس این بخش به فیلم «پدر، مادر، علی، رضا و من» از  هانیه یوسفیان اهدا شد.

جایزه دوم به «چند شاخه گل مریم» از محمد قاسم‌پور تعلق گرفت و جایزه‌ی سوم بصورت مشترک به «فرشته‌ای روی شانه راست من» از آزاده بیزارگیتی و «چنگار» ساخته‌ محسن علیخانی اهدا شد.

جایزه‌ی ویژه‌ی هیات داوران این بخش نیز به فیلم «این یک جسد نیست» از غلامرضا حیدری اهدا شد.

بخش برنامه‌های تلویزیونی

جایزه اول و تندیس این بخش به مجموعه برنامه‌ «اکسیر» از مصطفی شریفی رسید؛ جایزه دوم به  میان‌برنامه‌های «دکتر سلام» از رضا یوسفی محله اهدا شد و جایزه سوم نیز به مستند «یک منهای دو» از سید ابراهیم عمادی اهدا شد.

بخش فیلم‌های تلویزیونی

جایزه‌ی اول و تندیس این بخش به  «فیروزه سیاه» به کارگردانی رضا بهشتی اهدا شد.

جایزه‌ی دوم به «حتی اگر شب باشد» از سمانه نامدار (فیلمنامه نویس) و منیر قیدی (کارگردان) رسید و جایزه‌ی سوم هم به «نامه‌های خیس» از مرجان اشرفی‌زاده(کارگردان) و ناهید دل‌آگاه (تهیه‌کننده)‌رسید.

جایزه‌ی ویژه ی هیات داوران و لوح زرین این بخش نیز به مهران احمدی و آشا محرابی بازیگران فیلم «فیروزه‌ی سیاه»، اهدا شد.

هیات داوران یک جایزه‌ی ویژه نیز برای فیلم‌نامه‌های «فیروزه‌ی سیاه» و «نیلا زنده است» به  فدیا نورالهیان اهدا کرد.

بخش نماهنگ و تیزر

اثر برگزیده‌ی بخش نماهنگ و تندیس این بخش به «الف» به کارگردانی پوریا دایلر تعلق گرفت.

جایزه‌ی بهترین تیزر به تیزر «رضا» از شیوا رستگار و فرزاد بیان اهدا شد.

همچنین در این بخش تندیس جشنواره به مجموعه تیزرهای «سرطان» از محمدفواد صفاریان‌پور اهدا شد.

برگزیدگان بخش دانشجویی

تندیس بخش انیمیشن دانشجویی به «سفید جامه و تب طبابت» به کارگردانی فرناز دلاوری تعلق گرفت.

تندیس بخش نماهنگ و تیزر دانشجویی به «اکسیر سلامت» به کارگردانی  آرزو دهقانی اهدا شد.

جایزه اول بهترین فیلم کوتاه دانشجویی به فیلم  «مثبت زندگی»  به کارگردانی فرناز قانونی رسید و جایزه‌ی دوم به «از جنس رویا» به کارگردانی سید علی مسدد اهدا شد.

همچنین در این بخش  از فیلم «عکس‌ها افسرده‌اند» به کارگردانی مهدی زندپور و فیلم «ریتالین» به کارگردانی پانته آ گرداب تقدیر و لوح زرین به این اثر تعلق گرفت.

در بخش مستند دانشجویی نیز تندیس و جایزه‌ی اول به فیلم «راه غریب» به کارگردانی علیرضا کاظمیان بابلی اهدا شد و جایزه‌ی دوم به فیلم  «این فوتبال رو همه میبرن» به کارگردانی محمدمبین مرادی و ارشیا رزدوئی تعلق گرفت. جایزه‌ی سوم هم به «شابو» به کارگردانی عارف اصل شرهانی اهدا شد.

قدردانی انجمن اهدای عضو از چهار فیلم

انجمن اهدای عضو ایران نیز در آیین اختتامیه‌ی نخستین جشنواره‌ی فیلم سلامت، از چهار فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» ساخته‌ی منوچهر هادی، «آسمان هشتم» به کارگردانی حسن نجفی، «نیلا زنده است» ساخته‌ی جمال شیر محمدی، «زمانی برای بودن» ساخته‌ی علی شاهیده و «فرشته‌ای روی شانه راست من» به کارگردانی آزاده بیزار گیتی نیز قدردانی کرد.

همچنین در پایان این مراسم از پدر مرحومه عسل بدیعی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی