آخرین اخبار

فرش قرمز و هنر هفتم ارمنستان برگزار می‌شود

09:00:52 1395/05/31


به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این رویداد، هادی زرگران - برگزارکننده این رویداد - درباره جزییاتش توضیح داد: این، اولین فستیوال هنر هفتم و توانمندی‌های موسیقایی دو کشور ایران و ارمنستان است که از ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۵ قرار است در ارمنستان برگزار شود و هنرمندان سینمای کشور که در چند پروژه مشترک سینمایی با این کشور همکاری داشته‌اند، در آن گرد هم جمع شوند. بابک نوری، رضا صادقی - خواننده موسیقی پاپ - و گروه آوای فولکلور بین‌المللی «شوروم» نیز در این رویداد حضور دارند.

او همچنین گفت: در این گردهمایی هنری، اکران و رونمایی از فیلم کوتاه «کودکان ابری» ساخته «رضا فهیمی» که تنها اثر ایرانی در گروه فیلم‌های کوتاه با ۳۲ جایزه بین‌المللی است و نقد و بررسی و تجلیل از دیگر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی، بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده هستند.

وی ادامه داد: باید به تنها سریال منتخب در این فستیوال، یعنی مجموعه «آسپرین» نیز اشاره کنم که با وجود این‌که این اثر از تولیدات مشترک نبوده و در ایران به ثبت و اجرا رسیده، اما قابلیت‌های چشمگیر آن در زمینه تصویربرداری که حرفه‌ای انجام شده، آن را در جایگاه خاصی از آثار تولیدی سینمایی قرار داده و نظر بسیاری از سینماگران و فعالان عرصه سینما در ایران و ارمنستان را به خود جلب کرده است.

وی بیان کرد: فیلم‌هایی از تولیدات ارمنستان نیز درخواست شرکت در این فستیوال را کرده‌اند که توسط بازبین‌کنندگان و سینماگران از جمله بابک نوری به‌عنوان سفیر فرهنگی کشورمان در این فستیوال، در حال بررسی هستند. در مجموع، فیلم‌های کوتاه و بلند از ایران و ارمنستان، گروه‌های مختلف موسیقی و هنرمندان این دو عرصه از شرکت‌کنندگان همایش پیش رو خواهند بود.

او اظهار کرد: در روزهای اکران آثار، پس از رونمایی از فیلم سینمایی «شاخ کرگدن»، مسؤولان ارمنستان مژده اولین اکران یک ماهه این فیلم را داده‌اند که محسن محسنی‌نسب آن را تهیه و تولید کرده و رضا حیدری بازیگر ایرانی‌تبار کشور چین، بابک نوری، پژمان بازغی، اتری وسکانیان - هنرمند ارمنستانی - و ... در آن ایفای نقش کرده‌اند.

وی افزود: فستیوال هنر هفتم و فرش قرمز ارمنستان از ۲۰ شهریور (۱۰ سپتامبر) تا ۲۵ شهریور (۱۵ سپتامبر) برگزار می‌شود و رضا صادقی و گروه موسیقی «شوروم» در افتتاحیه آن روی صحنه می‌روند. روز آخر نیز به رونمایی، اکران فیلم‌ها و تقدیر از هنرمندانی که به این فستیوال دعوت شده‌اند، اختصاص خواهد داشت.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی